Κυριακή 25 Μαΐου 2008

Έργο τέχνης

Δεν ξέρω πόσοι μαστόροι δούλεψαν για πόσους μήνες για να φτιάξουν αυτό το σπάνιο έργο τέχνης. Σε όλον τον πλανήτη έχουν μείνει ελάχιστα. Δεν είναι σε απρόσιτη ερημιά, είναι δίπλα στον δρόμο. Είναι σε χωράφι με νότιο προσανατολισμό και θέα θάλασσα. Πρέπει να έχει και νερό, αν κρίνω από τις ελιές, τις μυρτιές και τα πουλιά που κρύβονται στα δέντρα. Έχει, μου φαίνεται, και άλλα κτίσματα στον χώρο.

Ζητώ συγνώμη για την αδιακρισία μου, γιατί ίσως είναι αμοίραστη κληρονομιά, προϊόν διαμάχης, ή κρύβει προσωπικές ιστορίες. Αλλά πείτε μου, γιατί ό,τι έχει σχέση με το παρελθόν σε αυτό το νησί είναι παραπεταμένο; Γιατί αναλωνόμαστε σε ακαλαίσθητες κατασκευές, όταν έχουμε ζωντανή τέχνη μπροστά μας; Τι φταίει; Η παιδεία; Η απληστία; Ή είμαστε απλά κοντόφθαλμοι; Ή νομίζουν οι εργολάβοι ότι η τέχνη δεν πουλάει;

15 σχόλια:

  1. όλα αυτά μαζί, πάλι καλά που μερικοι ιδιώτες έχουν αναπαλαιώσει ορισμένους, αν δεν κάνω λάθος και οι φίλοι του πρασίνου μερικούς.

    Συγνώμη.. ο δήμος γιατί δεν τους αναδικνήει, γιατί δεν τους προβάλει; γιατί δεν ενημερώνει τους πολίτες του για προγράμματα αναστύλωσης;
    ΜΑ ΑΥΤΌ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΞΩΜΒΟΥΡΓΟΥ και συμπεριφέρονται σαν να μην τους γνωρίζουν!! κάθε καλοκαίρι χιλιάδες κόσμου επισκέπτονται το νησί και δεν έχουν την ευκαιρία να μάθουν τίποτα γι αυτά τα κτίσματα...μία φωτογραφία πρίν το κρόκο στη άκρη του αμαξωτού για σουβενίρ και αυτό είναι όλο...

    και μετά μου λές εσύ για μονοπάτια και σαρακινούς.....αν ήταν πουθενά αλλού με τη διαφήμιση και μόνο χιλιάδες θα τους επισκέπτονταν, εδώ ο ένας γκρεμίζει μετά τον άλλο.. Απο εκεί που το κάθε σπίτι είχε το δικό του, θα δείχνουμε με το δάχτυλο όσους έχουν ακόμα το δικό τους περιστεριώνα.

    Μου θυμίζει το εμπόριο αρχαιοτήτων, πουλάμε στο εξωτερικό γιατί λέει δεν πειράζει έχουμε κάμποσα, μακάρι εδώ που τα λέμε να φυγαδεύαμε και περιστερώνες, ούτως ή άλλως ανίκανοι είμαστε να χειριστούμε το οτιδήποτε. κακοί σαράφηδες της θάλασσας και του ήλιου μας αποκαλέι ο Δ. Λιαντήνης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο δήμος είναι ανύπαρκτος... Χωρίς υπερβολές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. και τα δύο σχόλια με έχουν βάλει σε σκέψεις...

    Είναι ανύπαρκτος ο Δήμος ή παει να γίνει ένας Δήμος και έχουμε διαφορετική προεκλογική περίοδο;

    Κι αν γίνει ένας ο Δήμος, μήπως από Ξινάρα και κάτω γινουμε «παραδοσιακη Κοινότητα»;

    Εξαγωγή περιστερεώνων δύσκολο...μήπως όμως να ζητήσουμε από τον Αλογοσκούφη να κανει αφορολόγητη την μεταβίβαση, την κατοχή και να εκπίπτει αντικειμενική αξία για επισκευή. Να θέμα για μαζικές υπογραφές

    Κυπάρισσε, τα μονοπάτια ήταν για αμυντικές χρήσεις "control, command, communications". Αλλά λίγοι νοιάζονται.

    Μου έδωσες ιδέες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ε... είμαστε και λίγο κουτοπόνηροι. Δεν ξέρω για τον συγκεκριμένο, αλλά πολλοί έχουν περισερεώνες λίγο για πέταμα. Αν μάλιστα είναι φορολογικά πολύπλοκοι, ένας λόγος παραπάνω.

    ας πάει όμως κάποιος να ζητήσει να αγοράσει έναν, τότε η τιμή θα εκτοξευθεί.

    δεν αξίζει τίποτα για μένα, αλλά αν τον θές κάνει 1 εκατομύριο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι να είναι άραγε ο Δήμος;
    17 άτομα που έχουν εκλεγεί και ορισμένοι υπάλληλοι;
    Αμδύτη ξέχνα την κοινότητα όλοι σε ένα.Και αυτό το παραδοσιακή λες και είναι σφολιάτα η μεζονέτα.
    Έχω κάνει αρχή με τα κατσίκια καλά πάει,σκέφτομαι οτι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος θα μπορέσουμε να μαζέψουμε και απο εποχιακούς κατοίκους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το 'πρόβλημα' με τους περιστεριώνες είναι πως απ΄τη στιγμή που η γεωργία έχει εγκαταληφθεί και τα πιτσούνια βγήκαν απ΄την τηνιακή κουζίνα έχασαν τον λόγο ύπαρξής τους. Μήπως πρέπει να ξαναεφεύρουμε ένα λόγω ύπαρξης? π.χ. αναβίωση παραδοσιακών συνταγών όπως πιτσούνια στο λαδόξυδο? Καποτε αυτό ήταν εξαγώγιμο προϊόν και έφερνε στο νησί χρήμα. Γιατί όχι να ξαναγίνει? Είδατε οι αγγινάρες κάνουν θραύση. Στο χέρι μας είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φοβερή η ιδέα σου, έχω ακούσει ότι πιτσουνάκια με πιλάφι σερβίρονται σε κάποιο καλό ξενοδοχείο έξω από τη χώρα αλλά δεν το έχω διασταυρώσει. Πάντως εγώ έχω φάει στο χωριό και είναι νοστιμότατα.
    Είναι κρίμα που οι περιστεριώνες καταστρέφονται ο ένας μετά τον άλλο, και σίγουρα έχουμε ευθύνη όλοι, και εμείς και ο δήμος, αλλά να μαζέψουμε υπογραφές και γι αυτό το θέμα πάει πολύ. Στο τέλος θα υπογράφουμε συνέχεια, θα μας μείνει κουσούρι και θα περνιόμαστε για υπουργοί χα χα

    Όσον αφορά τις υπογραφές ας μαζέψουμε πρώτα για τα κατσίκια ο καθένας απ όπου μπορεί και τα ξαναλέμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. θα πέσω στην παγίδα...αν γίνουμε ένα Δήμος, παράξενε, τι θα είμαστε απο την Ξινάρα και κάτω για την υπόλοιπη Τήνο;

    Όσο για τα περιστέρια: είναι σαν τις πέδικες, προϋποθέτουν εντατική καλλιέργεια κριθαριού και βίκου (που σκέπαζε την Τηνο μέχρι το 1955-1960). Τα περιστέια ήταν προνόμιο των λίγων μέχρι το 1715, ακριβώς διότι έτρωγαν «δωρεάν».

    Όσοι έχουν περιστεριώνες σήμερα τα ταϊζουν.

    Ο Δήμος και ο κάθε Δήμος έχει το βασικό προβλημα της Δημοκρατίας. Εκλέγεται. Ολη η Ελάδα είναι μια πελατειακή σχέση. Εδώ τουλάχιστον φαίνονται τα πραγματα. Πιστέυω ότι μερικοί είναι καλοπροαίρετοι στο «δημοκρατικό» αυτό πλαίσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίδι η οικονομία του περιστεριώνα είναι αλυσιδωτή οπως και όλα τα πράγματα στη ζωή. Αν οικονομικά συμφέρει τον καθε ιδικτήτη ταβέρνας να μαγειρεύει πιστούνια πίστεψε με θα βρούν λύση για το τάισμά τους.
    Προτείνω αντί για υπογραφές να αρχίσουμε να ζητάμε απ'τα εστιατόρια που πηγαίνουμε αν έχουν πιτσούνια. Τί στο καλό αν τους το ζητήσουμε 10-20-30 φορές μπορεί και να το πάρουν είδηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ακριβώς! Επειδή η πελατειακή σχέση του δήμου είναι ξεκάθαρη, γι αυτό και καλοπροαίρετοι άνθρωποι από τα χωριά σιχαίνονται να ανακατευτούν.

    Στα μέρη μας ο κόσμος αγαπά το τόπο του, και πολλοί προσπαθούν όσο μπορούν για να κάνουν κάτι καλό, αυτό φαίνεται παντού. Τι να το κάνεις όμως όταν ο δήμος συμπεριφέρεται λες και όλα τα κάτω μέρη είναι ένα μια ξεχασμένη επαρχία που κάποτε κάποτε τη θυμάται η αυτοκρατορία του δήμου Εξωμβούργου? Έχουνε τους 5-6 δικούς τους στα χωριά και κάνουν παιχνίδι.
    Και αυτό το καταφέρνουν ακόμα καλύτερα γιατί ουσιαστικά δεν υπάρχει και αντιπολίτευση. (μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα)
    συχνά λένε ότι περιστερώνες και άλλα τέτοια ωραία είναι παντεσπάνι για τα οικονομικά του δήμου, εάν κύριοι δεν είσαστε ικανοί να βρίσκεστε σ αυτές της θέσεις λόγο οικονομικών, τότε μπορείτε να φύγετε, δεν σας υποχρεώνει κανείς να είσαστε εκεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αμδύτη πες μου τι γίνεται τώρα στα Κάτω Μέρη (με τον Δήμο Εξωμβούργου) να σου πω τι θα γίνεται και μετά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. καταλαβαίνουν οικονομικά στον Δήμο;;!! προσωπικά ή δημιοσιοοικονομικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. από δω πάει από κει παέι, μήπως χωλαίνει η εκπροσώπηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. παράξενε, τίποτα ή σχεδόν τίποτα, ή για την ακρίβεια μια δεξαμενή που φτιάχνει ο τάδε, μετά από ένα γήπεδο που έφτιαξε ο ίδιος τάδε (μην ακούσω ξανά για «υπεργολαβία» γιατί θα κράξω), κανένα δρομάκι αλλά δεν αφήνουν οι ντόπιοι.

    δεν πειράζει πολύ, στο γήπεδο παίζουν παιδιά, τα βλέπω. Η δεξαμενή, καλή εξ ορισμού.

    Α και κάτι άλλο κάνουμε σε τοπικό επίπεδο... Εχουμε τα κλειδιά και πουλάμε νερό σε βυτία. Πάνω από το τραπέζι ή κάτω από το τραπέζι;

    Το πρόβλημα με τα 4 χωριά έχουμε έναν αξιόλογο αλλά μεγάλης ηλικίας άνθρωπο που καμιά φορά είναι λίγο παράλογος και σχεδόν πάντα τα τελευταία χρόνια διχαστικός και οι άλλοι έχουν τα καλά τους και τα κακά τους. Ενας μ' αρέσει, αλλά δεν ξέρω αν παρακολουθεί όσο θα έπρεπε. Να, τώρα θα κάθονται να ερμηνεύουν ποιόν και τι εννοώ.

    ΔΕΝ είμαι ικανοποιημένος από το πως χειρίστικαν οι τοπικοί το θέμα της Βιομηχανικής Ζώνης. ΔΕΝ είμαι ικανοποιημενος από το πως χειρίζονται το θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης.

    Σίγουρα δεν έχουν συμπαράσταση από το κέντρο, αλλά όπως είπε και ο underwater κάπου, πρέπει να μπορείς να ζητάς αυτό που θές. Που σημαίνει πρέπει να ξέρεις τι θές.

    Εδώ είμαστε ακόμα σε επίπεδο να κερνάμε ρακάκια στα πανηγυράκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. με λίγα λόγια για τα πανηγύρια! Δεν είναι κακό αυτό, αλλά να μην παραπονιόμαστε κι όλας ότι έχει μείνει πίσω η περιοχή ή οτι έχει αποξενωθεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή