Ωστόσο δεν ανησυχώ. Δεν ήταν πολύς καιρός που το πετρέλαιο ήταν $30 το βαρέλι, και αυτό ήταν εξωφρενικό αφού το θυμάμαι και $3 το βαρέλι. Θυμάμαι τον Dow Jones στις 4.000, και το € στο $0.95. Όσο για τον Γενικό Δείκτη, τον θυμάμαι και 1.500, και 800.
Αυτοί οι δείκτες από μόνοι τους δεν είναι ούτε καλοί, ούτε κακοί. Και ενώ είναι αστείο ένα φιδάκι στις Κυκλάδες να ασχολείται με δείκτες (με δήκτες θα ήταν πιο λογικό), κοιτάω τα νούμερα με ενδιαφέρον. Θα πέσει κι άλλο το πετρέλαιο διεθνώς (για την ελληνική βενζίνη δεν ξέρω). Δεν θα πέσει όμως κάτω από $30, και μάλλον όχι κάτω από $50. Δεν θα εκπλαγώ αν δω τον Dow Jones στις 8.000. Δεν θα εκπλαγώ αν δω το € στο $1. Και δεν θα εκπλαγώ να δω τον Γενικό Δείκτη στα 1.200…
Φυσικά, ΔΕΝ σας λέω πότε θα γίνουν όλα αυτά γιατί δεν ξέρω, και αν ήξερα θα ήμουν αλλού. Ούτε, προς θεού, σας προτρέπω να κάνετε καμμία σχετική επενδυτική κίνηση.
Ειλικρινά ΔΕΝ πιστεύω ότι πρέπει να πηγαίνετε τα λεφτά σας βόλτα από την μία τράπεζα στην άλλη, απλά χάνετε χρόνο και πληρώνετε προμήθειες. Είμαι λιγότερο αισιόδοξος για τα ακίνητα. Διόρθωση σημαίνει «διόρθωση» και νομίζω τα ακίνητα είχαν φουσκώσει λίγο.
Οι «δήκτες» της φωτογραφίας είναι από κροταλία, και όχι από οχιά. Η οχιά είναι πιο χαριτωμένη...Και ξέχασα: ο χρυσός είναι στα $870 περίπου η ουγγιά. Τον θυμάμαι κάτω από $300, και για πολλά χρόνια κολλημένο στα $800
Όφι μας έχεις μάθει σε νησιωτικές και ατμοσφαιρικές φωτογραφίες. Oι τελευταίες δύο εικόνες είναι για κακά όνειρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν κι αυτά που ζούμε τους τελευταίους μήνες...
ΑπάντησηΔιαγραφήπέφτουν οι αγορές και σε ζώσαν τα φίδια
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμμοδύτη θελω να σε ρωτήσω κάτι πολύ σοβαρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοια είναι η άποψή σου για τη κατασκευή ελαιοτριβείου στο νησί?
θέλω μια τεχνική άποψη
ευχαριστώ
Δύσκολη ερώτηση σε δύσκολους καιρούς. Και δεν είμαι ειδικός, η ΕΑΣ έχει ειδικούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Τήνος είχε ελαιοτριβεία μέχρι και την δεκαετία του 60 ή 70 (δεν αναφέρομαι στα "παραδοσιακά", αναφέρομαι σε ηλεκτρικά, με ατμό κλπ. Υπήρχαν ελιές και άνθρωποι που έβγαζαν λάδι και έμποροι που κέρδιζαν από την ασκηση. Το λάδι δεν φημιζόταν για την ποιότητά του λόγω οξύτητας και δάκου (που ελέγχονται αλλά είναι άλλο θέμα)
Σήμερα υπάρχουν ελιές αλλά λίγοι μαζεύουν γιατί πρέπει να πάνε στην Ανδρο ή την Σύρο να βγάλουν λάδι.
Αν είχαμε ελαιοτριβείο, οι δικοί μας θα έβγαζαν λάδι στην Τήνο, καί, πιστέυω, πολλοί θα φύτευαν ελιές. Φυσικά, η ελιά κάνει λίγα χρόνια να παράξει, και αυτό θα επηρρεάσει τα οικονομικά της επένδυσης.
Το ελαιοτριβείο δεν είναι καθ' εαυτό ακριβό, η επεξεργασία των αποβλήτων είναι.
Το ερώτημα σου μπορεί να απαντηθεί μόνο από οικονομοτεχνική μελέτη. Πόση παραγωγή, τι τιμές, πως θα αυξηθεί στην πενταετία η δεκαετία, τι όραμα θα έχει σχετικά με ποιότητα ή "βιολογικό" λάδι κλπ. Εύκολο πραγμα η μελέτη.
Οι καλλιέργειες θέλουν νερό. Είχα την "έμπνευση" να προτείνω νερό από την τριτογενή επεξεργασία βιολογικού καθαρισμού, αλλά δεν ξέρω αν επιτρέπεται, και σίγουρα θα ήταν αρνητικό σε αποδοχή οτυ τελικού προϊόντος από καταναλωτές...
Γενικά ότι ενθαρρύνει πρωτογενή παραγωγή και ενισχυση της γεωργικής δραστηριότητας ειναι θετικό. Σε αυτό το πλαίσιο, ελαιοτριβείο, οινοποιείο, γαλακτοκομική μονάδα. είναι όλα καλά.
Θα ήταν λάθος να πει κανείς "να τα κάνει ο Δήμος", ο Δήμος δεν πρέπει να είναι επιχειρηματίας, πρέπει να είναι διευκολυντής, μέτοχος μειοψηφίας το πολύ. Η επιχειρηματική πρωτοβουλία πρέπει να είναι ιδιωτική (νομίζω)
Το "δύσκολοι καιροί" αναφέρεται στο ότι σε ύφεση, κρίση κλπ, δεν υπάρχουν εύκολα λεφτά για τέτοια πράγματα
Αυτά ξέρω, αυτά σας λέω, και δεν επικαλούμαι "αλάνθαστο"...
Να πω και άλλη ιδέα? Με τον Δήμο μέτοχο 34%, θα μπορούσε να γίνει άτυπη δημόσια εγγραφή σε ντόπιους (και μη) ενδιαφερόμενους, για τέτοιου είδους προτάσεις, και να γόνει μία πολυμετοχική ιδιωτική εταιρία όπου ο Δήμος είναι καταλύτης χωρίς να είναι "επιχειρηματίας".
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ο Σίκατσεκ δεν θα πει τίποτε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτές οι έξι λέξεις βγαίνουν κατηγορηματικά από τα χείλη νομικών κύκλων της Γερμανίας που… μετατρέπουν σε άνθρακα το πρόσωπο- θησαυρό για τις ελληνικές αρχές.
Την ώρα που ο εισαγγελέας κ. Παναγιώτης Αθανασίου και ο 4ος ειδικός ανακριτής κ. Νίκος Ζαγοριανός από χθες το βράδυ βρίσκονται στο Μόναχο για το πολύκροτο «ραντεβού» με τον άλλοτε αρχιταμία των «μαύρων ταμείων», πληροφορίες που προέρχονται από τη Γερμανία επιμένουν ότι ο Ράινχαρτ Σίκατσεκ δεν θα λύσει τη σιωπή του.
«Στην Ελλάδα δεν υπάρχει σχετικός νόμος που να προσφέρει ασυλία σε κάποιον ο οποίος αν “μιλήσει” δεν θα μετατραπεί σε κατηγορούμενο. Γιατί να το κάνει;
(από τον Ελεύθερο Τύπο)
μην εκπλαγείτε αν σήμερα ανεβουν τα χρηματιστήρια (κι αν ξαναπέσουν ή ξαναανέβουν κλπ)
ΑπάντησηΔιαγραφήH Eurobank άρχισε τις πληρωμένες καταχωρήσεις ότι "δεν έχει πρόβλημα" Δες το Πρώτο Θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ με κάλυψες σχετικά με το ελειοτριβείο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταλήγω στο συμπέρασμα οτι δεν μπορούν να επενδυθούν πολλά κονδύλια για μια παραγωγή που ίσα ισα θα φτάνει για τοπική κατανάλωση. Επειτα αν ρίξουμε μια ματιά σε ελαιοπαραγωγά νησιά όπως η Κρήτη , μερικά απο τα Επτάνησα κ.α. θα δούμε μια μεγάλη ύφεση στην παραγωγή λόγω χαμηλής τιμής του λαδιού , έλλειψη εργατικών χεριών και κυρίως απο έλλειψη υποδομών επεξεργασίας αποβλήτων που κοστίζει αρκετά .
Παρεμπιπτόντως άκουσα για την ίδρυση μια μικρής ιδιωτικής μονάδας κάπου κάτω απο την Ξυνάρα . Μακάρι να είναι μια αρχή καλή και να επεκταθεί.
Απο την άλλη όμως βλέπω το κατάντημα του τυροκομείου και απογοητεύομαι. Ευτυχώς δηλαδή που στέλνει γάλα η Μύκονος αλλιώς θα είχε κλήσει.
Οσο για τη συμμετοχή Δήμου στην περίπτωση , καλύτερα ας το ξεχάσουμε ως θέμα.
Θυμώνω με τους βενζινοπώλες. Το πετρελαιο επεσε η βενζίνη λιγο. Μας κλέβουν μεσ' τα μουτρα μας. Τους χρειαζεται μια τιμωρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζω ότι φταίνε οι βενζινοπώλες. Φταίνε οι έλληνες μεγαλοπετρελαιάδες και η εφορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι περίεργο ωστόσο ότι σε Εθνικές Οδούς (και την Αττική Οδό) εξακολυθώ να βλέπω τον πολύ κόσμο να οδηγεί με 120-140 χλμ/ωρα. Όποιος οδηγεί με 95-100 χλμ/ώρα έχει 10-15% μειωμένη κατανάλωση
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Τήνο βέβαια δεν ισχύει κάτι τέτοιο (δεν σηκώνει ταχύτητα).