Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2008

Κλεμμένα ...φέρετρα (;;!)

Έχουν πράγματι αφαιρεθεί φέρετρα από κλειστούς, ιδιωτικούς χώρους, με ίχνη παραβίασης, από τα παρακάτω χωριά:

Ποταμιά
Μυρσίνη
Μουντάδος
Κάμπος
Σμαδάκιτο
Κουμάρος
Σκαλάδος
Βωλάξ
Καρδιανή

Οι χωριανοί είναι από θυμωμένοι, έως έξαλλοι. Φυσικά δεν μπορούν να αποδείξουν τίποτα, αλλά δεν είναι τρελοί να συντονιστούν να εξαφανίσουν τα φέρετρα των χωριών για να ενοχοποιήσουν τον εργολάβο κηδειών που άνοιξε μαγαζί στην Χώρα. Ούτε να παίζουν με τέτοια θέματα, ούτε οι άνθρωποι που μου είπαν αυτά τα πράγματα μοιάζουν με προβοκάτορες. Τον κατηγορούν ανοιχτά ότι δίνει κατιτί σε ντόπιους (όχι αλλοδαπούς, το τόνισαν) για να αφαιρέσουν τα φέρετρα. Σε ένα χωριό είπαν ότι τα παίρνει, τους βάζει ...φόδρα, τα λουστράρει και τα ...μεταπωλεί! Σε ένα άλλο ότι τα εξαφανίζει για να αναγκαστούν να πάνε σε αυτόν. Ακούγεται απίθανο, δεν έχει συμβεί σε μένα, αλλά η οργή δεν είναι ούτε θεατρινισμός ούτε υπερβάλω στο να μεταφέρω εδώ τι άκουσα εγώ.

Σε ένα χωριό δηλώνουν ότι θα του «την φυλάξουν». Σε ένα άλλο, χωρίς καθόλου χιουμοριστική διάθεση σχεδιάζουν να τον καλέσουν δήθεν να πάρει κάποιον εκλιπόντα, και να τον «σαβαγιάρουμε να τον ξαπλώσουμε μέσα κι αν θέλει ας ξανάρθει».

Μου είπε ένας ότι έχει γίνει καταγγελία εναντίον αγνώστων στην Αστυνομία.

Στην Χώρα, κάποιος μου είπε ότι έτσι έχουν τα πράγματα αλλά «το παιδί έχει δίκιο, δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση φέρετρου ή ταφή που να παρεκκλίνει από κανόνες σε δημόσια νεκροταφεία». Γυρίζοντας στο χωριό είδα άλλους, που μου είπαν ότι τα νεκροταφεία στα χωριά είναι ιδιωτικά, και η ταφή με μόνο σάβανο είναι απόλυτα συμβατή με την θρησκεία. Σημειωτέον, ξέρω, και μου είπαν, ότι το φέρετρο χρησιμοποιείται μόνο για μεταφορά στο νεκροταφείο, καμιά φορά ανοιχτό , καμιά φορά κλειστό, και «απολυμαίνεται». Η παράδοση στα χωριά επιβάλει ταφή σχεδόν αμέσως μετά τον θάνατο. (Παλιότερα, όταν το φέρετρο ήταν πολυτέλεια, χρησιμοποιούσαν ...σανίδα).

Ακούγεται ασήμαντο θέμα, αλλά δεν είναι. Νομίζω ότι η μερίδα τηςΤοπικής Αυτοδιοίκησης είναι με το μέρος των ανθρώπων. Δεν έχω καταλάβει αν η εκκλησία έχει πάρει θέση. Εγώ πάντως, όταν έρθει η ώρα, επιθυμώ παραδοσιακή ταφή και όχι εργολάβους κηδειών. Αυτά και συγγνώμη για το όχι ρομαντικόν του θέματος.

15 σχόλια:

  1. Απίστευτο, ανήκουστο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κοράκι το έχει παρακάνει. Στην αρχή πήγε στον Δήμο της χώρας με το έτσι το θέλω να επιβάλει το γραφείο του . Οταν είδε οτι δεν έπιασε κατάφυγε σε κανάλια καταγγέλοντας κινδύνους για τη δημόσια υγεία (sic)απο τη συνεχή χρήση των φερέτρων. Λες και ο επόμενος πεθαμένος νιάζεται αν θα κολύσει αρρώστια απο τον προηγούμενο. Τώρα ακούγονται και αυτά τα καινούργια με την κλοπή φερέτρων απο τα χωριά.
    Να δεις που κάτι με τρώει οτι αυτός εδω στην Τήνο δεν ήρθε μόνος του. Κάποιοι του έβαλαν πλάτες . Γιατί δεν πας έτσι σ ένα ξένο τόπο και λές .. αυτό θα γίνει γιατί το λέω εγώ.
    Πάντως αν ήταν κάπου αλλού θα τις είχε φάει και πολύ μάλιστα. Εδώ κάνουμε τις κότες .
    Ας κοιμώμαστε να αλωνίζει αυτός. Μπορεί να τον δούμε μέχρι και δημοτικό σύμβουλο κάποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μην έχει και μετοχές στο μαγαζί κανένας τοπικός άρχοντας..??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πλάτες του κάνουν κάποιοι οι οποίοι σίγουρα βάζουν χέρι και στα κέρδη. Ή είναι συγγενείς του και τον βοηθάνε να ορθοποδήσει (το παιδί). Δεν εξηγείται αλλιώς.
    Για ρωτήστε στα χωριά ποιος διακηρύσσει την υποχρεωτική χρήση του νταβατζή?
    Θα ήταν ενδιαφέρον να βλέπαμε που μοιράζουν τα 'φακελάκια' αυτού του τύπου οι επιχειρήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η εμπειρία μου απ΄την Αθήνα λεει οτι κοντά στα κοράκια είναι 2 επαγγέλματα: oι γιατροί και οι... παπάδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι εργολάβοι κηδειών είναι μια ολιγοπωλιακή κλίκα που εκμεταλλεύεται ανθρώπους στην αδυναμία τους. Σίγουρα τα κοράκια συνεργάζονται με μερίδα γιατρών ή μάλλον νοσηλευτικού προσωπικού και σίγουρα μερίδα του κλήρου. Πρόκειται για αντιπαθείς λεχρίτες που ξέρουν ότι κάποτε θα έρθει και η σειρά αυτών που γκρινιάζουν.

    Το "παιδί" που έχει έρθει στην Τήνο, με ή χωρίς πλάτες, έχει έρθει σε μια μικρή κοινωνία, που λεφτά για πέταμα δεν έχει και στις εκβιαστικές συμπεριφορές μπορεί να αντιδράσει με σιωπή ή με στυλιάρι κάποια νύχτα. Το "παιδί μπορεί ναι θεωρήσει ότι είναι "θύμα", την δουλειά του θέλει να κάνει, αλλά ας ξέρει ότι ο κόσμος είναι σιωπηλός αλλά ξεσηκωμένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και να δεις που παρκάρει τη νεκροφόρα έξω απο το σπίτι του στις Λαγκάδες σαν να είναι "παπάκι" . Ηθελα ναξερα οι γείτονές του δεν ανατριχιάζουν να βλέπουν τη νεκροφόρα εξω απο τα σπίτια τους πρωί βράδυ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στην αρχή νόμισα ότι πρόκειται για κακόγουστο αστείο αυτά που διαβάζω εδώ είτε του αμμοδύτη είτε αυτών που του είπαν τέτοια πράγματα. Μου είπαν όμως ότι κάπως έτσι είναι, άκουσα πιο ενοχλητικές λεπτομέρειες και δεν άκουσα όλα τα αναφερόμενα χωριά. Καλά, που ζούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια ιδέα μόνον, μπορείτε να προτείνετε το εξής:

    τα φέρετρα του κάθε χωριού να φυλάσσονται πλέον, επίσημα:
    από την κοινότητα,
    τον Δήμο
    ή σε κάποια διαθέσιμη αίθουσα αγροτικού ιατρείου
    ή κάπου επίσημα πάντως
    και κλειδί θα έχει κάποιος που θα είναι και υπεύθυνος για το φέρετρο.


    Αχρείαστα αυτά τα κουτιά για όλους μας ή άμα τη πλήρωση του χρόνου και μόνον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τελικά με λύπη μου διαπιστώνω ότι όλοι κλέβουν.
    Ότι μπορεί κάνει ο καθένας κι ότι θέλει κλέβει.....αλλά φέρετρα!!!
    βέβαια περί ορέξεως....κολοκυθόπιτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ανώνυμε 7:40, δεν υπάρχει απόδειξη ή κατηγορία ότι κάποιος συγκεκριμένος κλέβει, η καταγγελία είναι εναντίον αγνώστων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. νταβατζη και στο τάφο..

    στα χωρια μας ακόμα ο ένας βοηθάει τον άλλο σε τέτοιες περιπτοσεις και πουθενα δέν υπάρχει οικονομική συναλαγή. ο θάνατος ανιμετοπίζετε ανθρώπινα. το κοράκι παράδειγμα θα πήγενε αν χρειαζόταν να πλήνει το πεθαμένο? εδω σε θέλω κάβουρα..

    απαραδεκτο που και ο μονσενιορος αρχιεπισκοπος των καθολικών πιέζει τους χωριανούς να τα σκάνε στο κοράκι. ....και μην βγείς πάλη φίδι και μου αρχίσεις της κλάψες περι μειωνότιτας.. με αφήνουν παγερα αδιαφορο κατι τέτοια σαχλά. ρώτα και θα μάθεις ποιος πιέζει το κόσμο.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ποιος σου είπε ότι η μειονότητα δεν καταπιέζεται από τους δυνάστες της; δες την ελλάδα. ξεπουλιέται από δοσίλογους και σφουγκοκωλάριους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. KAΛΑ ΤΑ ΛΕΤΕ,ΑΛΛΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΟΡΟ!!!(ΤΟ ΚΟΡΑΚΙ)ΟΠΩς ΛΕΤΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕΜΕ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΑ!!ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΥΤΟΙ΄ΣΑΝ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΙΑ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑς!!!!!ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΠΕΙΡΑΖΕ ΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΕΘΑΜΕΝΟ ΑΝ ΤΟΝ ΕΒΑΖΑΝ ΣΕ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΦΕΡΕΤΡΟ,ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ!ΑΛΛΑ ΟΛΛΟΥς ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥς ΝΑΙ!!!ΓΙΑΤΙ ΟΠΩς ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΛΛΑ ΜΙΚΡΩΒΙΑ..!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. αφηστε τον νακανειτην δουλεια του επιτελους!αυτος ηρθε στις δικες σας δουλειες να σας ενοχλησει?δεν τρωει το ψωμι σας!εννω εσεις.....ηρθα το καλοκαιρι στην τηνο και ειδα πως εκμεταλευεστε τους πιστους που ερχοντε για την παναγια!!!!!ντροπη σας!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή