Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2008

Εξάκτινος (2)


Δευτέρα, 8 Δεκέμβριος 2008

Κύκνειο άσμα

Καταχωρημένο ως: Uncategorized — Εξάκτινος @ 17:32

Είχα αποφασίσει να κλείσω το blog και το έκλεισα. Δεν έχει νόημα να ασχολείσαι με την πολιτική στη χώρα της απόλυτης διάβρωσης. Μιας διάβρωσης που ξεκίνησε από τη μεταπολίτευση, ίσως και από πιο πριν, με την εξαίρεση της επταετίας που ανέστειλε κάθε κοινωνική εξέλιξη στη χώρα. Δεν ξέρω αν η αναστολή αυτή ήταν καλή κακή. Ξέρω μόνο ότι οι μετέπειτα κοινωνικές εξελίξεις ήταν όλες κακές. Η δομές και οι θεσμοί της χώρας διαλύθηκαν η προσωπικότητα του καθενός μας αλλοτριώθηκε. Επικράτησε η λογική του ατομικού συμφέροντος, της κλοπής της καταπάτησης των δικαιωμάτων των άλλων. Αυτή η διάλυση των κανόνων ευνοούσε τους ηλίθιους και όσους μειονεκτούσαν κοινωνικά. Τους έδωσε τη δυνατότητα να μπουν στη νομή της εξουσίας χωρίς όμως να είναι ικανοί να κυβερνήσουν ούτε το γάιδαρό τους.

Οι μαφιόζοι από την άλλοι ως πιο μάγκες εκμεταλλεύτηκαν αυτή τη διάβρωση για να χρησιμοποιήσουν τις δομές του κράτους για ίδιον όφελος. Πώληση ναρκωτικών, εμπόριο λευκής σαρκός, λαθρεμπόριο, εμπόριο όπλων, έλεγχος της νύχτας, μίζες, εκβιασμοί, καταπάτηση δικαιωμάτων πολιτών, διάλυση της δικαιοσύνης. Το δικό μας δεν το ξέρει η αστυνομία, δεν τον ξέρει ο εισαγγελέας και δεν καταδικάζεται. Όλα αυτά με τη χρήση των δομών του κράτους. Ενός κράτους που ενώ θα έπρεπε να τα πολεμάει τα υπέθαλπε. Ενός κράτους που δεν είναι κράτος αλλά επίφαση κράτους.

Για να το πετύχουν αυτό χρειάζεται ανοχή. Την ανοχή την πέτυχαν κάνοντας κοινωνούς στα ανωτέρω μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Ο καθένας είχε ο φεουδάκι του, το τσιφλικάκι του τη δουλίτσα του τη βόλεψή του και τα γκρίζα λεφτάκια του. Τα μισά μαύρα, τα άλλα μισά άσπρα. Η διάλυση της παιδείας, η υποβάθμιση του πνευματικού επιπέδου με τα χαζοκάναλα προβάλλοντας πρότυπα βραχομπαρόκ και καγιέν, ο εξοστρακισμός της πολιτικής σκέψης, η ιδεολογία ότι δεν υπάρχουν κανόνες, ότι οι κανόνες και η ηθική είναι για τους βλάκες νομιμοποίησαν τα πάντα. Ακόμη και στις διαπροσωπικές σχέσεις φίλος πούλαγε φίλο γιατί ήταν μαγκιά, ο άντρας κεράτωνε τη γυναίκα η γυναίκα τον άντρα, ο ένας κυνήγαγε τη γυναίκα του άλλου και η άλλη τον άντρα της άλλης λες και δεν είχαν να γαμήσουν αυτούς που επέλεξαν. Πως όμως να γαμηθούν με αυτούς αφού δεν τους σέβονταν γιατί ποτέ δεν έμαθαν να σέβονται αλλά τους σιχαίνονταν? Αλλά είπαμε αυτά είναι μικροαστισμός και μεγαλοαστισμός είναι το ότι δεν υπάρχουν κανόνες και ότι η σήψη πρέπει να καλύπτεται με χρυσόχαρτο που από κάτω έχει σκατά. Αυτό το μεγαλοαστισμό έχουμε. Τέτοιοι καραγκιόζηδες είμαστε.

Αυτά τα πράγματα υπάρχουν. Τα ξέρουμε οι πάντες τα ξέρουν και τα δεκαπεντάχρονα καθώς οι καθοδηγητές τους. Με βάση αυτά τα πρότυπα τους καθοδηγούν και τους στρέφουν κατά του συστήματος. Ποιου συστήματος όμως? Αυτού του διεφθαρμένου συστήματος.

Έχουμε έναν ηλίθιο? βλάκα? ψυχοπαθή? με στολή, εκπρόσωπο λόγω ακριβώς αυτής της στολής όλων των ανωτέρω καταστάσεων κι έναν δεκαπεντάχρονο που του είπαν να παλέψει για την ανατροπή. Κι έχουμε μια εν ψυχρώ δολοφονία. Και το σύστημα θριάμβευσε. Και το παιδί είναι νεκρό.

Συγχαρητήρια Κύριοι για το πως καταντήσατε τη χώρα της οποίας το μέλλον φαίνεται ξεκάθαρα στην πλατεία Εξαρχείων. Αν θέλετε να μην έχετε άλλα θύματα σταματήστε να κάνετε όλα τα ανωτέρω και οι πιτσιρικάδες θα εξαφανιστούν και δε θα σας ενοχλούν πια. Ούτε ζωντανοί ούτε νεκροί. Πολύ φοβάμαι όμως ότι δε θα σταματήστε. Γιατί αν σταματήστε θα πάτε φυλακή. Και φυλακή δε θέλετε να πάτε. Οπότε καλύτερα σας βολεύουν οι νεκροί πιτσιρικάδες.

ΥΓ. Το blog θα ξανακλείσει σε μια βδομάδα. Σχόλια δε θα δεχτώ κι ότι γραφτεί θα σβηστεί. Δεν έχει νόημα να συνεχίσει τη λειτουργία του

http://exaktinos.wordpress.com/

Ο "Εξάκτινος (1)" αναρτήθηκε τον Απρίλιο (http://ophioussa.blogspot.com/2008/04/blog-post_4154.html). Ο Εξάκτινος, ο Factorx, o άτακτος, ο Προφήτης, ο ιθαγενής, ο fantomas και όχι μόνο, είναι e-φίλοι από το www.antinews.gr. Κάθομαι αργά την νύχτα να τους διαβάζω. Από αυτούς, που ποτέ μου δεν γνώρισα, πήρα το θάρρος να αρχίσω να γράφω εδώ και, από την νοσταλγία της γιαγιάς μου, ή του τοπίου που αλλάζει, να φτάσω στις απόψεις μου για οικονομικά ή άλλα θέματα. Τα blogs είναι, νομίζω, επανάσταση όχι λιγότερο σημαντική από την τυπογραφία, όπως το διαδίκτυο είναι όχι λιγότερο σημαντικό από τον γραπτό ή τον προφορικό λόγο. Η ελευθερία του λόγου είναι από τα πολύτιμα αγαθά της Δημοκρατίας, και η πολυφωνία μέρος της ελευθερίας. Κάθε φωνή που αποτραβιέται είναι απώλεια. Για αυτό Εξάκτινε, μην ντραπείς να αλλάξεις γνώμη.

9 σχόλια:

  1. Μπράβο Αμμοδύτη,

    το είχα δει και γω, αλλά δεν ήξερα πως να το προβάλλω, αφού δεν έχω blog.

    Γιατί ήθελα να πω στον Exactino, οτι δεν παρετούμεθα όταν διαφωνούμε, γιατί πάντα θα διαφωνούμε, αλλά μπορούμε να προσπαθήσουμε τουλάχιστον να καλυτερεύσουμε τον κόσμο με τις φωνές μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό είναι το διαδίκτυο για τους σωστούς, ηθικούς και τους έντιμους χρήστες του.

    Ενημέρωση, διδαχή, αλληλεπίδραση.

    Εσύ από κάποιο άλλο blog, αλλά το πιο σημαντικό ίσως, ό,τι κάποιος νέος από το δικό σου blog, πήρε το έναυσμα για το βάπτισμα του πυρός στην δημόσια έκθεση της γνώμης του, που πολλές φορές μπορεί να είναι και επώδυνη.

    ότι πέρνουμε, δίνουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλά έκανες και το αντέγραψες εδώ. Όλα του τα κείμενα έχουν σκέψη και αυτό, τελευταίο ή όχι είναι περίληψη της Ελλάδας σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα blogs αρχίζουν και αποκτούν δύναμη. Ακούγονται γνώμες. Ο κόσμος αρχίζει και ξυπνάει. Κάτι πάει να γίνει. Θέλει δουλειά όμως ακόμα. Η αλλάγη δεν έρχεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Θέλει κι άλλη προσπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εγώ νομίζω ότι στην Αθήνα, για μια όχι ασήμαντη κατηγορία πολιτών, η ενημέρωση είναι περισσότερο από 2-3 blogs και λιγότερο από τηλεόραση.

    Οι ειδήσεις της τηλεόρασης είναι σε μεγάλο βαθμό φανερή προπαγάνδα. Όχι ότι δεν έχει προπαγάνδα, λάθη και παραπληροφόρηση και σε blogs, αλλά με τον καιρό μαθαίνεις που και ποιοί είναι αξιόπιστοι.

    Ενδιαφέρον έιναι ότι η ειδηση είναι ζωντανή... διαβάζεις σχόλια για τον ..καιρό, και σου γράφει κάποιος ότι ξεκίνησαν φασαρίες στο Κέντρο (Η ΤΒ το μετέδωσε ώρες αργότερα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εξάκτινε, αν δεν σου κοστίζει, αστο το blog σου "ανεπαμμένο" όπως λέμε στο χωριό. Κάποια στιγμή μπορεί να θες να πεις κάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εξάκτινε

    μην το κλέισεις το blog σου. Μερικά από τα κείμενά σου είναι «πολύτιμα» (με συγχωρείς, δεν βρίσκω άλλη λέξη).

    άστα τουλάχιστον μια δυο βδομάδες να τα εμπεδώσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. για την συλλογη σου

    ΕξάκτινοςΣάββατο, 4 Οκτώβριος 2008
    Κρατισμός versus Φιλελευθερισμός a la Greca
    Καταχωρημένο ως: Uncategorized — Εξάκτινος @ 23:02

    Μετά το 1974 επικράτησε μια τάση άκρατου κρατισμού την οποία η χώρα πλήρωσε πολύ ακριβά όχι τόσο γιατί οι κρατικές επιχειρήσεις είναι άχρηστες ή μίασμα αλλά γιατί επιτράπηκε εν γνώσει όλων των κυβερνήσεων η δράση διάφορων τρωκτικών στις κρατικές επιχειρήσεις που σε συνδυασμό και με το ερασιτεχνικό management, το οποίο ασκούνταν από αποτυχημένους πολιτευτές τις οδήγησαν στην υπερχρέωση, την απαξίωση κι εν γένει την καταστροφή. Αυτό διευκολύνθηκε και από την ύπαρξη κρατικών μονοπωλίων (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ, Ολυμπιακή, τράπεζες, ) και την έλλειψη ανταγωνισμού.

    Αν υπήρχε ανταγωνισμός για να μπορέσουν να επιβιώσουν οι κρατικές επιχειρήσεις, όπως κάνει επιτυχημένα, αν και θα μπορούσε ακόμη καλύτερα, ο ΟΤΕ θα όφειλαν να περιστείλουν τις κλοπές, να βάλουν τάξη στα οικονομικά τους και να αναζητήσουν καλούς διοικητές, που θα προέρχονται είτε από το δημόσιο είτε από τον ιδιωτικό τομέα. Μην ξεχνάμε το με διεθνή κριτήρια απόλυτα επιτυχημένο παράδειγμα της Cosmote, η οποία, διοικούμενη από άτομα που προέρχονταν από το δημόσιο τομέα αλλά γνώριζαν το αντικείμενό τους και δεν ήταν αποτυχημένοι πολιτευτές, στήθηκε και μεγάλωσε, προς όφελος του Έλληνα πολίτη αφού μειώθηκαν οι τιμές, ανεξάρτητα από τη μητρική της δηλ. τον ΟΤΕ σε μια ανταγωνιστική αγορά στην οποία είχαν ήδη λάβει θέση δύο άλλες εταιρίες.

    Εκμεταλλευόμενοι την ανωτέρω κατάσταση οι διάφοροι καλοθελητές καλυμμένοι κάτω από τον ιδεολογικό μανδύα του φιλελευθερισμού ή του νεοφιλελευθερισμού στηλίτευαν τη σήψη και τα χάλια που επικρατούσαν στις κρατικές επιχειρήσεις και αντιπρότειναν την άκρατη ιδιωτικοποίηση. Από την άλλη οι κρατιστές ούτε να ακούσουν δεν ήθελαν για ιδιωτικοποιήσεις κι επιχειρηματολογούσαν υπέρ του κοινωνικού χαρακτήρα των επιχειρήσεων. Πίσω από αυτά τα ιδεολογήματα και ιδεολογίες που υπάρχουν για να τις καπηλεύονται οι έξυπνοι και να τις ασπάζονται οι βλάκες κρύβονται φυσικά τα ατομικά συμφέροντα της κάθε ομάδας.

    Οι μεν φιλελεύθεροι επιθυμούν να υφαρπάξουν αντί πινακίου φακής τις κρατικές επιχειρήσεις ή να οικειοποιηθούν χωρίς να επωμισθούν το κόστος των επενδύσεων ένα μέρος του μεριδίου της αγοράς τους. Σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα θα διαλύσουν και τις εργασιακές σχέσεις, θα κατεβάσουν τους μισθούς στα 700 Ευρώ, χωρίς όμως να μειώσουν και τις τιμές των προϊόντων ή των παρεχόμενων υπηρεσιών τους και θα μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους χωρίς να έχουν κουραστεί και πολύ.

    Οι δε κρατιστές έχουν πιάσει την καλή μέσα στις κρατικές επιχειρήσεις, έχουν βολευτεί, έχουν κάνει περιουσίες από τις κλοπές και επιθυμούν να συνεχίσουν να κλέβουν και να διατηρήσουν τα κεκτημένα. Γι αυτούς είναι απειλή όχι μόνο η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας στην οποία εργάζονται αλλά και η λειτουργία ανταγωνιστικών ιδιωτικών επιχειρήσεων διότι αν λειτουργήσει ο ανταγωνισμός τέρμα οι κλοπές, οι ξάπλες, οι μάσες και οι φούμες εις υγείαν των κορόιδων.

    Από τα ανωτέρω είναι φανερό ότι και τα δύο συστήματα στην απολυτότητά τους είναι αποτυχημένα κι επικίνδυνα. Επιτυχημένο κρίνεται μόνο το μεικτό σύστημα που αποτελείται από ένα ισορροπημένο μείγμα κρατικών και ιδιωτικών επιχειρήσεων που ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Ο ρόλος των κρατικών επιχειρήσεων θα είναι να αποτελούν φρένο στην ασυδοσία και την απληστία του ιδιωτικού τομέα. Το μοντέλο αυτό δουλεύει στην Ελλάδα τόσο στις τηλεπικοινωνίες όσο και στις τράπεζες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις δε μπορούν να ανταγωνιστούν τον ΟΤΕ και ότι οι ιδιωτικές τράπεζες έπονται της Εθνικής που θέτει τους κανόνες στην αγορά. Αντίθετα βλέπουμε να πετάνε οι τιμές στα ύψη διότι δεν υπάρχουν κρατικές εμπορικές επιχειρήσεις. Αν υπήρχε ένα σωστά οργανωμένο κρατικό σούπερ μάρκετ που θα κρατούσε χαμηλά τις τιμές δε θα τολμούσαν οι ιδιώτες να κερδοσκοπήσουν, διότι περί κερδοσκοπίας πρόκειται όταν οι τιμές όλων των προϊόντων, εκτός ίσως από τα ηλεκτρονικά, είναι διπλές από τις ευρωπαϊκές.

    Βασική προϋπόθεση για να δουλέψει αυτό το μοντέλο είναι να λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταργηθεί η φοροδιαφυγή, η εισφοροδιαφυγή, να υπάρχουν ενιαίες συλλογικές συμβάσεις που να εγγυώνται όμοια εργασιακά δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους του κλάδου και γενικότερα να δημιουργηθούν καταστάσεις παρόμοιες με τους αγώνες στίβου. Όλοι ξεκινούν από το ίδιο σημείο και διανύουν την ίδια απόσταση με παρόμοιες συνθήκες κάτι που δε συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 2008, ε;;; Πόσο ρομαντικοί είμαστε! Ή πόσο κορόιδα, e- παλιοί μου φίλοι...

    "νήπιος γέρων" Says:
    June 21st, 2008 at 1:01 am

    ΠΙΣΤΕΥΩ- ΝΟΜΙΖΩ- ΕΧΩ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ότι,
    στον Φάκτορα είμαστε υποχρεωμένοι, γιατί έχει στήσει αυτό το φόρουμ κι εμείς μπορούμε να συν-ζητάμε.

    Δεν είναι μπαμπάς μας ούτε διαφωτιστής- καθοδηγητής- ινστρούχτοράς μας, που δεν μπορούμε να κάνουμε βήμα χωρίς αυτόν. ΕΜΕΙΣ είμαστε το ΑΝΤΙNEWS.

    Κι Εσύ, κι ο κάθε Anonymous, κι ο En@s, κι ο Ε ξ ά κ τ ι ν ο ς, κι ο MIG, κι ο ataktos, κι ο velvet, κι ο ΠΔύο, κι ο Suhoi, κι ο ΣΤΕΛΙΟΣ, κι ο Xase, κι ο Theodore και ο Basil, (σσ: αναφέρονται μόνο σχολιαστές αυτού του ποστ). Με τα στραβά και τα καλά μας. Άλλος είναι πιο Δεξιός, άλλος πιο Αριστερός, άλλος τίποτα, άλλος όλα, ο παράλλος αναγεννημένος χριστιανός κι ο δίπλα αναγεννημένος αρχαιοελληνιστής, και πάει λέγοντας.

    Αυτό το “πάει λέγοντας” είναι και το “ΖΗΤΟΥΜΕΝΟΝ”. Δηλαδή, να μην σταματήσει η κουβέντα με τίποτα, και να δούμε πού θα μας βγάλει.

    Για να γίνει αυτό, απαιτείται να υπάρχει, κατ’ αρχάς- in the first place, και κατ’ Αρχήν- in principal, ΑΝΤΙ-ΛΟΓΟΣ, ώστε να αρχίσει η ευ-εργετική συν-ζήτηση, ο ΔΙΑ-ΛΟΓΟΣ της διαλεκτικής έρευνας, που φανερώνει τον κάθε φορά ζητούμενο ΛΟΓΟ.

    Σ’ αυτό το ταξίδι Αντι-Λόγου -> Δια-Λόγου -> Λόγου ΟΛΟΙ είναι ευ-πρόσδεκτοι, υπό μία και μοναδική προϋπόθεση: να είναι ευγενείς.

    Οι πολιτικές τους πεποιθήσεις ούτε είναι ούτε δεν είναι προϋπόθεση συμμετοχής. Κανένας δεν έχει το αλάθητο, καμία ιδεολογία δεν είναι εκ προοιμίου ανώτερη ή κατώτερη άλλης. Όποια αντέχει στην τριβή του Διαλόγου, δικαιώνεται και προχωράει, μέχρι να συναντήσει την επόμενη που θα την θέσει υπό την αμφισβήτηση Αντι-Λόγου.

    “Και πάει λέγοντας” τούτο το μπλογκ- “Bounty*,” που πάνω του ταξιδεύουμε κι ΕΜΕΙΣ, ως πλήρωμα, e- φίλε, στους ωκεανούς του Διαδικτύου. Κανείς δεν ξέρει αν θα πιάσουμε ποτέ στεριά και ποιο λιμάνι ψάχνουμε.

    Καλές προθέσεις έχουμε κι ελπίζουμε στο “ΑΝΕΛΠΙΣΤΟΝ”, ακολουθώντας την ρότα την μυστική που μας σιγοψυθιρίζει στ’ αυτί ο προπαππούς, Ηράκλειτος:

    “Αν μη έλπηται ΑΝΕΛΠΙΣΤΟΝ ουκ εξευρήσει”…

    ————
    * ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ

    Αν συγχωρέσεις τον εαυτό σου,
    αν καταφέρεις ν’ αγαπήσεις, λένε,
    αυτό το μαύρο φώς αλλάζει χρώμα,
    -νομίζω λένε κάποιοι ακόμα.
    Μοιάζουνε μαύρα τα νερά που ταξιδεύουμε
    όμως εμείς βλέπουμε χρώματα κι ακόμα
    πάνω στο Boundy λέμε αντέχουμε.

    Στα μονοπάτια αυτά που χάραξες
    τα φίδια
    ζητάνε να συρθώ για να περάσω
    θα κατεβαίνω μέχρι να φτάσω
    κάτω από τόνους πλαστικά σκουπίδια
    εκεί που λάμπουν τα χαμένα δαχτυλίδια

    στην αμμουδιά σου να μη ξεχάσω
    της μοναξιάς μου το γεράκι να γυμνάσω
    τα φίδια κρέμονται απ’ το δέντρο σα θηλιά
    μα αν τους ξεφύγω μπορεί να πιάσω
    το άλογο σου απ’ το λαιμό και αγκαλιά
    να ταξιδεύουμε μέσα στη μέρα
    που χρόνια τώρα τρέχω να προφτάσω.

    Τι είν’ η γαλήνη, τι είν’ η γαλήνη;

    αν συγχωρέσεις τον εαυτό σου
    λένε πως βλέπεις την απάντηση γραμμένη στη σελήνη.

    ("Το Πολυτεχνείο τώρα δικαιώνεται…"
    20/06/2008 http://www.antinews.gr/?p=2466)

    Για σχολιάστε το ...σχόλιο, please!

    ΓΕΙΑ + ΧΑΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή