Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2008

Π.Ι.Ι.Ε.Τ. και το Μεγάλο Παιχνίδι


Σήμερα θα πάμε σε βαθιά νερά.

Το Μεγάλο Παιχνίδι, η Ελληνική Επανάσταση, o Μητροπολίτης Γαβριήλ και το …Π.Ι.Ι.Ε.Τ., η θαυματουργή Εικόνα της Τήνου, η παρ’ ολίγον θαυματουργή εικόνα της Νάξου, η Φαγωμάρα για τον Λουφέ, οι βάσεις του Εμφυλίου Πολέμου και του Διχασμού…

Όλα αυτά πίσω από την τριβή Ορθοδόξων και Καθολικών στην Τήνο, που μάλλον δεν ξεκίνησε τον μεσαίωνα, αλλά με την Ελληνική Επανάσταση, όταν το «θαύμα» χρησιμοποιήθηκε ποικιλοτρόπως και είχε σαν αποτέλεσμα, μετά από χρόνια, να υπάρχει βαθύ παρασκήνιο στον έλεγχο του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. και να ...απαγορεύεται η χρήση της Εξέδρας από Καθολικούς.

Το Μεγάλο Παιχνίδι, είναι η σύγκρουση Άγγλων (και των διαδόχων τους) με τους Ρώσους, για κυριαρχία στην Ασία, την Μεσόγειο και τις αποικίες. Στην μέση του Μεγάλου Παιχνιδιού είναι οι φιλοδοξίες των Γερμανών και των Αυστριακών. Η διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, η δημιουργία της Ελλάδας, η Μεγάλη Ιδέα και η Μικρασιατική Καταστροφή είναι στην περιφέρειας του Μεγάλου Παιχνιδιού.

Οι Έλληνες επαναστάτες ήταν, μερικοί με τους Άγγλους (στην ανατολική Πελοπόννησο), μερικοί με τους Γάλλους, μερικοί με τους Ρώσους και συγκυριακά συμμαχούν πότε έτσι πότε αλλιώς, κυρίως για τον έλεγχο του λουφέ, τότε, του Δανείου. Αργότερα, του πακέτου Τρούμαν. Πολύ αργότερα, του πακέτου Ντελόρ. Ο Εμφύλιος έχει ξεκινήσει από το 1821.

Το Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου έπαιξε, φαίνεται καταλυτικό ρόλο στην διαχείριση ανθρώπων και στον κατευνασμό του εμφυλίου στα μέσα του 19ου αιώνα και ο ιδρυτής του, μητροπολίτης Γαβριήλ, δεν βρήκε μία αλλά δύο «θαυματουργές εικόνες». Η πρώτη στην Τήνο, η δεύτερη στην Νάξο, στις 25 Μαρτίου του 1836! Η δεύτερη δεν έπιασε.

Διαβάστε τα πλήρη κείμενα του Μιχάλη Μιχελή:
http://www.apopsy.gr/2007/t_190/apo_02.htm
http://www.apopsy.gr/2007/t_191/apo_02.htm

Νομίζω ότι θα κάνω αφιερώματα στον Ανδρέα Λασκαράτο και τον Εμμανουήλ Ροΐδη Η φωτό, με την Εξέδρα στη μέση, είναι του Δημητρίου Α. Κορρέ από το Google Earth.

44 σχόλια:

  1. κοίτα να δεις... έπεσα σε ανθελληνική προπαγάνδα του Οξαποδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είναι παντα καλό να χαλάς μύθους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλά για είδηση το έχεις ότι το όλο σκηνικό είναι κατασκευασμένο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Το Ιερό Ίδρυμα της Ευαγγελιστρίας Τήνου, αναδείχθηκε σ' ένα από τους ισχυρότερους οικονομικούς παράγοντες της Χώρας, με τεράστια έσοδα και πλήθος ακινήτων. Αυτό ήταν το μέγα δέλεαρ, για το ποιος θα έχει τη νομή των εσόδων. Ήδη από το 1834, το κράτος, βλέποντας τη «χρυσοφόρα πηγή» της εκκλησίας
    της Τήνου, δεν αφήνει στην τοπική κοινωνία να έχει τον πρώτο λόγο στη διαχείριση του Ιδρύματος. Έτσι με νόμο, αφαιρεί την αρμοδιότητα αυτή από τους ορθόδοξους ενορίτες της Τήνου και βάζει ως διοικητικό προϊστάμενο, το νομάρχη Κυκλάδων".

    από το λινκ σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μέχρι το 1989, στην FYROM, δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου κατσίκια. Από το 1947 είχε απαγορευτεί η βοσκή τους, για να προστατευθεί το υποβαθμισμένο περιβάλλον, που είχε συντελεστεί στον πόλεμο με τους Γερμανούς.

    http://www.apopsy.gr/2008/t_217/apo_01.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "To κέρατο πάει σύννεφο. Και βροχή δεν βλέπουμε"

    http://eyploia.aigaio-net.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=2050

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. η όλη ιστορια της εικονας της Παναγιας είναι πολυ μυστηριωδης. Πολλά περιεργα παίχτηκαν τοτε, ερωτηματικά για το κατα πόσο ηταν "υπερβατική" η ευρεση της παναγιας είναι αξια απάντησης. Όλα όμως καλύφθηκαν από το συμφέρον. Τωρα που όλα πανε κατ'ευχην και οι τσεπες είναι γεμάτες ποιος νοιαζεται? Μεγαλη η Χαρη της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εντάξει ρε παιδιά αυτό έγινε και γίνεται με όλες τις θαυματουργές εικόνες ανά τον κόσμο και ανά τις θρησκείες. Επιχειρήσεις ολόκληρες στήνονται γύρω από την τρίχα του___ της Αγίας Τάδε και ο κόσμος τρέχει. Τι είναι το τόσο περίεργο? Θέλετε να την καταργήσουμε την θαυματουργή εικόνα, άντε και την καταργούμε. Ποιοι νομίζεται θα αντιδράσουν?.... Πρώτοι απ'όλους θα είναι οι μαγαζάτορες της Χώρας, στην πλειοψηφία τους καθολικοί, που τα τσεπώνουν χοντρά. Άρα γιατί γκρινιάζουμε? Για το roundabout? Aς κάνουν και οι καθολικοί ένα δικό τους για να είναι όλοι ευχαριστημένοι... σιγά τα έξοδα πια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ...δεν νομίζω να θέλει κάποιος να καταργήσει την εκκλησία, την εικόνα ή την πίστη "δικηγόρε"... την όποια εκμετάλευση ίσως... κι αν τα τσεπώνουν έτσι όπως λες, γιατί δεν κάνουν μια δική τους εξέδρα δίπλα; ή λίγο πιο πέρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό πρότεινα κι εγώ Ανώνυμε. Ας κάνουν άλλη μια δίπλα να ολοκληρωθεί το σκηνικό στο παραλιακό μέτωπο. Μπορουν να την κάνουν πιο μεγάλη, πιο μαρμάρινη, πιο στρόγγυλη, να της δώσουν κι ένα εξωτικό όνομα π.χ. Πάπας Πίος ο ΙΑ' και να απορρίπτουν τις αιτήσεις του ΠΙΙΕΤ για χρήση της κατά τη διάρκεια του 15 Αυγουστου. Αμέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. δικηγόρε του διαβόλου, είσαι στα όρια να διαγραφείς. Είτε πεις την μία Αθηναγόρας είτε πείς την άλλη Πίος.

    Το πεζοδρόμιο ή η προκυμαία δεν είναι ιδιωτικά αντικείμενα λατρείας

    Το ζητούμενο δεν είναι να προσβάλεις την θρησκεία ή την μειονότητα (αν υπάρχει) αλλά να μην δημιουργείς πρόβλημα χωρίς λόγο και αιτία. ΟΚ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. διάβασε τα αρθρα στα links, να δεις γιατί μετά την Μικρασιατική Καταστροφή άρχισε ο εορτασμός να γίνεται καλοκαίρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. από που είναι ο Μιχελής?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ούτε οι Πάπες είναι αντικείμενα λατρείας. Μην τρελαίνεσαι φίδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Για την άλλη θα πρότεινα το Όσιος Εφραίμ που είναι και πιασάρικο στις μέρες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δικηγόρε μάλλον τα 'χεις μπλέξει λίγο, από αλλού ξεκινήσαμε κι αλλού μας πας. Το σύστημα της όποιας εκμετάλευσης. Το σύστημα των σκαλιών. Το σύστημα κ.λ.π. Να μην σου χαλάμε τη ζαχαρένια μάλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. δικηγόρε, το θέμα είναι όλο μαζί στα όρια του να ζορίσει κόσμο.

    Προτιμώ να εστιαστώ στο γεγονός ότι το Π.Ι.Ι.Ε.Τ. δίνει υποτροφίες σε όλους. (Μου το είπαν τρεις καθολικοί). Διακρίσεις υπάρχουν, διακριτικές, και λιγότερο διακριτικές.

    Το θέμα της εξέδρας είναι ΧΑΖΟ, ανόητο, δημιουργεί στενοχώρια χωρίς λόγο, εύκολα κάνει ρεζίλι όχι μόνο το ΠΙΙΕΤ, αλλά όλη την Ελλάδα.

    Ας ξεφορτωθούμε τα εύκολα και χαζά προβλήματα, χωρίς να κουρδιζόμαστε. Ούτε πάπες ούτε πατριάρχες. Το Σύνταγμα εξασφαλίζει ανεξιθρησκεία, και ας μην αρχίσει ο Β' εμφύλιος για μια ...εξέδρα.

    Διάβασε και άλλο για τον Μιχελή:
    http://www.ppol.gr/fullarticle.php?id=4328

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Απλά μην ξεχνάμε πως διακρίσεις υπάρχουν και απ'τις δύο πλευρές. Και προπαγάνδα και παράπονα και πλύση εγκεφάλου κλπ κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. "Και προπαγάνδα και παράπονα και πλύση εγκεφάλου κλπ κλπ." ???? όπα??? καλά αμμοδύτη πως γλύτωσες και δεν σε έχουν βαπτίσει ακόμα δυτικό;
    Δικηγόρε θα μας τρελάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Παιδιά αν μου λέγατε να καταργηθεί η εξέδρα γιατί είναι παράνομη (που είναι) και άσχημη (που είναι επίσης) θα ήμουν με το μέρος σας. Αλλά να γκρινιάζεται γιατί θέλετε κι εσείς... συγνώμη δεν μπορώ να συμμετέχω στις διεκδικήσεις σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Einai toso ma toso apla ta pragmata, alla mas aresei na ta kanoume periploka. Poios tha pathei TI? arage an anevoun kai alloi sthn stroggili exedra (h opoia metakomise ligo pros thn polh, prin xronia gia allo logo apo thn arxiki ths thesi). O dikigoros den tha asxolithi allo, kai kala kanei tha asxolithi me sovara themata, giati auto einai gia gelia. Xipnate se ligo tha psaxnete pagkosmios tous pistous me to kiali ki edw paizoume me tis exedres.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μου έστειλε κάποιος που με ξέρει email και με ρώτησε αν έχω κίνητρο που στηρίζω τους καθολικούς (το είπε πιο γραφικά…)

    Κίνητρο δεν έχω. Ούτε είμαι υπέρ των λιτανειών (ούτε είμαι κατά). Είμαι κατά της απαγόρευσης των λιτανειών. Είμαι κατά της λογοκρισίας. Δεν κάνω «θρησκευτικές» δηλώσεις. Η «ανεξιθησκεία» είναι πολιτική ή φιλοσοφική τοποθέτηση. Είμαι «φιλελεύθερος» (μην τσιμπάτε, δεν έχει σχέση με …οικονομικά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μεταξύ μας, βρίσκω πολύ πιο ενδιαφέρουσα στην όλη υπόθεση, την προσέγγιση ότι ο Εθνικός Διχασμός ξεκίνησε με την Επανάσταση του 21, ότι η Επανάσταση του 21 συνδέεται με τα παιχνίδια των «ιμπεριαλιστών», και ότι το ίδιο το ΠΙΙΕΤ έχει τις ρίζες του εκείνην την περίοδο, με Φιλικούς, ένας από τους οποίους ήταν Τηνιακός και …δολοφονήθηκε. Διαβάστε Ιστορία. Δεν είναι μόνο τυχαίο που είμαστε όπως είμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μεταξύ άλλων έχει ενδιαφέρον και η προσέγγιση του Β. Ραφαηλίδη στο βιβλιο του "ΙΣΤΟΡΙΑ (ΚΩΜΙΚΟΤΡΑΓΙΚΗ) ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ 1830-1974". Ένα μικρό απόσπασμα μπορείτε να δείτε εδώ http://naftilos.blogspot.com/2007/09/blog-post_8841.html. Όπου εκτός των άλλων εξηγούνται και πολλά από τα σημερινά φαινόμενα της πολιτικής και όχι μόνο σκηνής στη χώρα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Χόχλακα, μήπως να δηλώσουμε Βενετοί ή …Γάλλοι και να βγούμε από αυτήν την μιζέρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Το σύνταγμα της Επιδαύρου δεν είναι αυτό που λανσάρει την εξίσωση "πας χριστιανός, Έλλην" και συνεπώς "πάς μουσουλμάνος, Τούρκος";
    Και το ερώτημα επικρέμαται: Γιατί το πρώτο Ελληνικό σύνταγμα της Επιδαύρου υποχρεώνεται να ορίσει την εθνικότητα μόνο βάσει ενός συνειδησιακού προβλήματος, της θρησκείας;

    Μα, διότι αναγνωρίζει πως όλοι όσοι πήραν μέρος στον αγώνα κατά των Τούρκων ήταν μεν όλοι Χριστιανοί, , δεν ήταν όμως όλοι Έλληνες. Ήταν και φτωχοί Τούρκοι, και Αρβανίτες, και Βλάχοι, και Σλάβοι, και Πομάκοι, και Γύφτοι - και ότι θες."

    Βασίλη Ραφαηλίδη "Ιστορία του Νεοελληνικού κράτους" (1993, Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου)

    οσοι απο μας πολεμησαν σαν Βενετοι η καθολικοι κατα των Τουρκων μεχρι το 1715, τι ειμαστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. αυτο λεει το μπλογκ που ανεφερε ο Χοχλακας... νατε βρες το βιβλιο τετοια ωρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ήρωες. Θα πρέπει να σας βάλουμε σε μια γυάλινη προθήκη επάνω στη εξέδρα του ΠΙΙΕΤ και να κομίζουμε σπονδές και δωράκια καθημερινά πρωί και βράδυ. ΕΛΕΟΣ επιτέλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ونحن جميعا على الأتراك

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. dikigore tou eleous

    أنت هنا بالقوة؟

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. "μήπως να δηλώσουμε Βενετοί ή …Γάλλοι και να βγούμε από αυτήν την μιζέρια";
    Diavazontas Rafailidi den mporis na ginis oute Gallos kai perisotero oute Venetos. Antipapikos isos.
    Gia ti mizeria mporoume na kanoume pola. Psaxte vrite ti prepi na kanoume kai giati den ta kanoume.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. 8:55 και 8:58, με αποστόμωσες

    Όσο για σένα δικηγόρε του ελέους εκ μέρους όλων, σου ζητάμε συγνωμη που σε κουράζουμε με την παρουσία σου εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. faccio a guardare come un papa sostenitore?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ναί ίσως είμαστε όλοι Τουρκοι και όχι δεν βρίσκομαι εδώ με το ζόρι αλλά καλό είναι να ακούγεται και μια άλλη άποψη εκτός κι αν δεν σας βολεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Nomizo ehete ektrohiastei ligo? I kano lathos?

    Ti Venetoi kai prasina aloga?

    Eimaste Ellines to genos, katholikoi (i Krypto-katholikoi) to thriskeuma.

    Kai nai dystyhos I Ellada einai ligo piso kai akros ratsistiki kai esostrefis alla oi papoudes mas skotothikan kai gia ti Makedonia kai gia tin Mikra Asia.

    An oi Orthodoksoi Tiniakoi adelfoi mas, mas theoroun Fragous provlima tous kai dropi tous.

    Kai gia na gino ligo kakos kapoio kefalohori kapote legontan "Torre delli Albanesi" Poio arage?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ωραία, το ότι εγκαταστάθηκε φρουρά από Αρβανίτες στον Πύργο, αυτομάτως κάνει τους Πυργιανούς Αρβανίτες.
    Έχεις κι άλλα παραδείγματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Απόγονοι του Λεωνίδα δεν είμαστε. Ούτε είναι Αλβανοί οι κάτοικοι του Πύργου. Ο Μεσαίωνας είδε απίθανες μετακινήσεις ανθρώπων, και η ιστορία της Τήνου μας λέει ότι κάθε Τηνιακός θα μπορούσε να είναι από οπουδήποτε. Κοινό παρονομαστή είχαμε κάποτε το Τηνιακό τοπίο, τις πεζούλες, την αυστηρή και δύσκολη επιβίωση, το μελτέμι. Αυτά είναι κοινά. Αυτά που μας χωρίζουν είναι ποταπά και φτηνά και φτιαχτά. Αυτό έχει σημασία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Αμμοδύτη άναψες φωτιές και πας να τα καλύψεις τώρα. Δεν μιλάνε στο σπίτι του κρεμασμένου για σκοινί και το ξέρουμε καλά ΟΛΟΙ το ποιος είναι ο κρεμασμένος. Βλέπεις πόσες τοπικοθρησκευτικές διαφορές έχουμε ακόμα που δεν έχουν καθαρίσει απο το DNA μας. Το ΠΙΙΕΤ δεν φημίζεται για το τόσο ευρυγώνιο πνεύμα του , ας μη του χαλάμε τον ύπνο του δικαίου. Απο την άλλη οι καθολικοί της Τήνου είναι πολύ ευέξαπτοι με την Τηνιακή καθαρότητά τους,κάτι που δεν θα έπρεπε γιατι δεν τους αμφισβητει κανείς (σώφρων). Προσωπικά δεν είδα κανένα άτομο με διαφορετικό μάτι λόγω καταγωγής,δόγματος,εθνικότητας κλπ αλλα με ενοχλούν μερικοί"ινστρούχτορες" του θεού και της Εθνικής συνείδησης που αυτοπροβάλονται σε εξέδρες.
    Ψυχραιμία.Σε μια θάλασσα κατουράμε όλοι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. 'Κοινό παρονομαστή είχαμε κάποτε το Τηνιακό τοπίο, τις πεζούλες, την αυστηρή και δύσκολη επιβίωση, το μελτέμι.'
    Και σήμερα μέσα στον ίδιο λάκκο με σ__τά είμαστε οπότε τί σημασία έχει αν είμαστε Τούρκοι ή Φράγκοι ή Άραβες? Για μένα καμία απολύτως. Οι παπάδες γκρινιάζουν γιατί βλέπουν την πιάτσα να μειώνεται (κι απ'τις δυο πλευρές) όπως σωστά επισήμανε ο ανώνυμος 7.55 χτες και γιατί ανταγωνίζονται μεταξύ τους.
    Ο κόσμος δεν έχει να χωρίσει τίποτα. Ο κλήρος έχει μοιραστεί προ πολλού. Εκτός κι αν οι πιστοί επαναστατήσουν μέρες που είναι και δεν ψηφίσουν την γραμμή του αρχιεπισκόπου στις επόμενες εκλογές οπότε μπορεί και να τους πάρουν πίσω τα χωράφια τους ή να τους στείλουν στην γκιλοτίνα χα χα χα χα! Συγγνώμη φίλοι μου αλλά είμαστε λίγο σκοταδιστές οι ντηνιακοί όσο κι αν θέλουμε να φλερτάρουμε με τη ιδέα της ‘ανοιχτόμυαλης’ και ‘καλλιεργημένης’ Δύσης. Σε μερικά θέματα ζούμε ακόμα στο μεσαίωνα. Και οι έντονες παρεμβάσεις των 2 εκκλησιών στη διοίκηση και τη ζωή του νησιού αυτό και μόνο αυτό αποδεικνύουν. Καλημέρα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Aνένταχτε επειδή δεν έχω μεγαλώσει στο νησί και δεν πολυκαταλαβαίνω κάποια πράγματα, όταν λες 'Τηνιακή καθαρότητα' τί εννοείς? οτι είναι γνήσιοι απόγονοι των 12 φυλών της Τήνου (Γυραιείς, Πτολεμαείς, κλπ)?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ειρωνικά το λέω "άσχετε". Δεν πιστεύω σε καθαρές φυλές αλλα στο καθαρό μυαλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή