Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2008

Ευρωπαϊκοί ουρανοί


Αποσύρθηκαν η Iberia και η Qatar από τον διαγωνισμό για την Ολυμπιακή Αεροπορία. Το έλεγα στα golden boys, ότι δεν πωλείται η ΟΑ, σίγουρα όχι σε ψυγειάδες και φορτηγατζήδες, και σχεδόν σίγουρα όχι σε σοβαρούς αγοραστές που την έχουν ήδη απορρίψει. Άσε που με την κατάρρευση της αγοράς, οι μόνοι που θα ενδιαφερθούν είναι αυτοί που θα τους πληρώσουμε κάτι για να πάρουν κομμάτια της ΟΑ.

Αυτά σκεφτόμουν όταν πήρε το μάτι μου στην τηλεόραση το “Euronews” την «Ευρωπαϊκή» εκδοχή των ειδήσεων. Νόμιζα ότι διαφήμιζε την Aegean, που τώρα είναι παράρτημα της Lufthansa. Και τι καλή που είναι, και τι νέα παιδιά και τι καινούργιο στόλο… Η Aegean είναι μάλλον η ωφελημένη από την κακοδιαχείριση και την κατάρρευση της ΟΑ. Ίσως και η Lufthansa. Τι είχε πει η Lufthansa to 1999; «Θα πάρουμε το έργο της ΟΑ, χωρίς να αγοράσουμε τις μετοχές της». Αφοπλιστική ειλικρίνεια και αποτελεσματικότητα. Θα περίμενα να τους ενδιαφέρει η τεχνική βάση, αλλά τα αχθοφορικά θα μας τα αφήσουν.

Το Euronews δεν έλεγε για την Aegean… Βασικά έλεγε για το SESAR (
http://www.eurocontrol.int/sesar/public/subsite_homepage/homepage.html) το νέο Ευρωπαϊκό σχήμα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, όπου τα έθνη θα παραδώσουν τον εναέριο χώρο τους αρχικά σε ενότητες και αργότερα σε μία ολοκληρωμένη Ευρώπη. Τα Βαλκάνια θα ελέγχονται από κάποιο σχήμα Kaisertum Österreich.

Η τηλεόραση έδειξε χάρτες, που όμως δεν μπόρεσα να βρω στο διαδίκτυο για να σας ψυχαγωγήσω.

Χμμ… Αναβιώνουν οι Ευρωπαίοι τις αυτοκρατορίες τους;

3 σχόλια:

  1. Kaisertum Österreich σημαίνει (νομίζω) Αυστριακή Αυτοκρατορία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με ενιαίο έλεγχο οι πτήσεις θα είναι απλούστερες ιδίως πάνω από τα Βαλκάνια που έχουν πολλά κρατίδια. Για να πάς Φραγκφούρτη πετάς από Ελλάδα, Αλβανία, Μαυυροβούνι κλπ. Το αν ισχύει ότι όλοι αυτοί θα δεχτούν να ελέγχονται κεντρικά είναι άλλο θέμα. Εδώ η Ελλάδα με την Τουρκία δεν τσακώνονται για τον έλεγχο του FIR?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ΟΑ ήταν προβηλματική όταν την πήρε το Δημόσιο. Την έφαγαν οι ανίκανες διοικήσεις, οι κομματικοί, οι ταξειδιωτικοί πράκτορες, οι καβαλημένοι πιλότοι, οι ξετσίπωτες αεροσυνοδοί, οι συνδικαλιστές που πουλούσαν υπηρεσίες. Ηταν τελιειωμένη από πριν το 1996. Η μόνη ελπίδα της τότε ήταν να συρρικνωθεί και να ακολουθήσει το μοντέλο που της έλεγαν οι σύμβουλοί της: το μοντέλλο που τελικά έγινα η Aegean. Περιφερειακή εταιρία που τροφοδοτούσε την μητρόπολη, είτε αυτή ήταν το Λονδίνο ή το Παρίσι ή το Μόναχο. Αλλά που μυαλά. Συμφωνώ ότι τώρα θα πληρώσουμε για να πάρουν τα κομμάτια της

    ΑπάντησηΔιαγραφή