Μου έκανε φίλος την παρατήρηση, επειδή θεωρεί ότι δεν είμαι ιστορικός και επομένως επιπόλαια πιάνω το θέμα ορθοδόξων και καθολικών στην Τήνο, και κακώς, και προκατειλημμένα, παρουσιάζω τους καθολικούς σαν καταπιεσμένη μειονότητα, όταν στην πραγματικότητα οι καθολικοί είχαν τα καλά χωράφια και για αυτό είχαν γίνει καθολικοί και καταπίεζαν τους ορθοδόξους. Μου είπε επίσης, ότι οι περισσότερες πηγές είναι από αρχεία καθολικών, γιατί οι ορθόδοξοι (στην Τήνο, υποθέτω) δεν είχαν αρχεία, και επομένως τα πάντα έχουν μία καθολική προκατάληψη.
Θυμάμαι σαν τώρα έναν δάσκαλο ιστορίας να μας λέει ότι κάθε εκδοχή ιστορίας έχει προκατάληψη, αλλιώς την βλέπουν οι Τούρκοι, αλλιώς εμείς, αλλιώς οι Βενετοί, αλλιώς οι αριστεροί, αλλιώς οι δεξιοί. Μας είχε πει επίσης, ότι γεγονότα που έγιναν πριν 150 ή 200 χρόνια σίγουρα δεν μπορούμε να τα δούμε αντικειμενικά και σχεδόν δεν είναι «ιστορία», αλλά «δημοσιογραφία».
Με αυτές τις προειδοποιήσεις κατά νου, σκέφτηκα, να ξαναξεφυλλίσω δύο «ανώδυνες» πηγές, την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους της Εκδοτικής Αθηνών, και την Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, του Απόστολου Βακαλόπουλου. Ο Βακαλόπουλος είναι ούτως ή άλλως στην εποπτική επιτροπή της πρώτης πηγής, μαζί με Ακαδημαϊκούς και άλλους Καθηγητές Πανεπιστημίου.
Αλλά πόσο πίσω να πάω για να πιάσω την όποια «διαμάχη» Ορθοδόξων-Καθολικών; Εδώ και δύο ώρες το ψάχνω, και κατέληξα ότι πρέπει να πάω στις αρχές της λεγόμενης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, στις μεγάλες αιρέσεις του Χριστιανισμού. Εξ άλλου χειμώνας είναι, ομίχλη έχουμε…
Θυμάμαι σαν τώρα έναν δάσκαλο ιστορίας να μας λέει ότι κάθε εκδοχή ιστορίας έχει προκατάληψη, αλλιώς την βλέπουν οι Τούρκοι, αλλιώς εμείς, αλλιώς οι Βενετοί, αλλιώς οι αριστεροί, αλλιώς οι δεξιοί. Μας είχε πει επίσης, ότι γεγονότα που έγιναν πριν 150 ή 200 χρόνια σίγουρα δεν μπορούμε να τα δούμε αντικειμενικά και σχεδόν δεν είναι «ιστορία», αλλά «δημοσιογραφία».
Με αυτές τις προειδοποιήσεις κατά νου, σκέφτηκα, να ξαναξεφυλλίσω δύο «ανώδυνες» πηγές, την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους της Εκδοτικής Αθηνών, και την Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, του Απόστολου Βακαλόπουλου. Ο Βακαλόπουλος είναι ούτως ή άλλως στην εποπτική επιτροπή της πρώτης πηγής, μαζί με Ακαδημαϊκούς και άλλους Καθηγητές Πανεπιστημίου.
Αλλά πόσο πίσω να πάω για να πιάσω την όποια «διαμάχη» Ορθοδόξων-Καθολικών; Εδώ και δύο ώρες το ψάχνω, και κατέληξα ότι πρέπει να πάω στις αρχές της λεγόμενης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, στις μεγάλες αιρέσεις του Χριστιανισμού. Εξ άλλου χειμώνας είναι, ομίχλη έχουμε…
Και ο φίλος σου δεν φαίνεται να έχει, συμφωνα με τα λόγια του κειμένου, μεγαλη ιδέα για την ιστορία.΄Μερικές λεπτομέρειες, από τις οποιές όμως μπορεί να αλλαξει κατα πολύ το νόημα του κειμένου (της ιστορίας). Οι καθολικοι σημερασε τοπικό επιπεδο δεν καταπιέζονται , αλλα καταπιέζονται σε εθνικό. Καταπατουνται τα δικαιωματά τους, σαν πολίτες της Τηνου κατα καιρούς, και σαν πολίτες της "Ευρωπαικής" κατα τα αλλα Ελλάδας. Βεβαια μεγαλη ευθύνη εχει η ορθοδοξη τοπική και επισημη εκκλησία καθώς με την ουδετερη, αρνητική της σταση ή ακόμα και με την αδιαφορία της επιτρέπει στο κράτος και τους αρχοντες του να ενεργουν ανηθικα κατα των δικαιωμάτων των καθολικων ελληνων. Παρ όλες τις φαινομενικές αγαπες με τον καθολικό ιερο κληρο της τηνου ξέρουμε πως το ιερατείο από το κεφαλι μεχρι τα πόδια είναι εκείνο που δημιουργεί καταστασεις που δεν ευνοουν τον καθολικισμό.
ΑπάντησηΔιαγραφή…«Ναι, διότι το δικαίωμα που η πατρίδα μας, και προς τιμήν της, ζητεί από την τουρκική κυβέρνηση για το Οικουμενικό Πατριαρχείο, και όπως γνωρίζετε η Καθολική Εκκλησία το στηρίζει με όλες τις δυνάμεις, δυστυχώς δεν το εξασφαλίζει στους Ελληνες Καθολικούς της Ελλάδας»…
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχιεπίσκοπος Τήνου Νικόλαος
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=25.08.2008,id=9988776
Τί θέλετε να σας φτιάχνουμε φρουτόκρεμα και να σας ταίζουμε στο στόμα? Άχου τα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ δεν ασχολούνται οι δικοί σας παπάδες για να διασφαλίσουν τα δικαιώματα των καθολικών δεν κάνουν ούτε καν το αυτονόητο, δηλ. να προστατέψουν τα μνημεία της που σχετίζονται με την πίστη τους/σας. Και ισχυρίζεστε οτι έχει ευθύνη η ορθόδοξη εκκλησία για την αδιαφορία της????.... χα χα χα καλό! γελάσαμε!
Ασχοληθείτε λίγο με τα λαμόγια που ηγούνται της εκκλησίας σας στην Ελλάδα και την Τήνο και μετά τα ξαναλέμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι καθολικοί δεν περιμένουν από την ορθόδοξη εκκλησία, ιδιαίτερα την ελληνική, με τις πολύμορφες αγγυλώσεις που τη διακρίνουν, αλλά από την πολιτεία (΄σε όλες τις βαθμίδες της) στην οποία ανήκουν και την οποία πάντα υπηρέτησαν με πιστότητα. Γι' αυτά τα δικαιώματα μιλούμε. Για τα μνημεία που λέει ο Ανώνυμος, είναι καθήκον του κράτους, κατά κύριο λόγο, να τα διαφυλάττει. Αλλά τέτοιο που είναι, τέτοια κάνει. Εδώ δε διαφυλάττει τα αρχαία και μεσαιωνικά. Κι αντί να χασκογελά ο φίλος, καλά θα έκανε να κουνά με λύπηση το κεφάλι του. Τα χάλια της Ελλάδας είναι παγκοίνως γνωστά και αρκεί να ανοίξει την τηλεόρασή του για να τα ακούσει και να τα δει. Αυτό είναι το κράτος, θεσμός του οποίου είναι και η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία. Κάνω λόγο όχι για πίστη, αλλά για θεσμούς. Η πίστη είναι άλλο καπέλλο, που λένε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ανώνυμος της 9.42 μμ είμαι εγώ ο "Τηνιακός"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 9.42 σου θυμίζω πως ο Ανώνυμος 3.29 μίλησε για ευθύνες εκκλησίας και μάλιστα τοπικής. Έγραψε συγκεκριμένα: '...μεγαλη ευθύνη εχει η ορθοδοξη τοπική και επισημη εκκλησία καθώς με την ουδετερη, αρνητική της σταση ή ακόμα και με την αδιαφορία της επιτρέπει στο κράτος και τους αρχοντες του να ενεργουν ανηθικα...' !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι είναι, αγαπητέ μου Ανώνυμε της 10.04, η Εκκλησία για να επιτρέπει ή να μην επιτρέπει στο κράτος; Ό,τι το κράτος κάνει, πρέπει να το κάνει πάνω από εκκλησίες και άλλες ιδεολογίες, θρησκευτικές ή φιλοσοφικές. Επειδή στην Ελλάδα κάνουν λόγο για "συναλληλία" κράτους-εκκλησίας, στο τέλος κάθονται και τα μοιράζονται όλα μεταξύ τους, όπως το απέδειξε η υπόθεση Βατοπέδι, που δεν είναι παρά μια, ανάμεσα σε δεκάδες άλλες, ίσως κια πιο άθλιες ακόμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆθλιες υποθέσεις αγαπητέ συντοπίτη υπάρχουν κι απ'τις δυο πλευρές. Μην μου πεις πως οι δικοί σας φοράνε φωτοστέφανο γιατί η Τήνος το'χει τούμπανο κι εσείς κρυφό καμάρι. Οι μεγαλοαπατεώνες μοναχοί του Βατοπεδίου τουλάχιστον ξεφτιλίστηκαν με τον καλύτερο τρόπο. Εγώ λυπάμαι γιατί κάποιοι άλλοι μουλωχτοί δεν θα ξεσκεπαστούν ποτέ (και μιλάω και για τα δύο δόγματα για να μην παρεξηγούμαι)
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τί θέλετε να σας φτιάχνουμε φρουτόκρεμα και να σας ταίζουμε στο στόμα? Άχου τα!"
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ανώνυμος 17 Ιανουάριος 2009 7:27 μμ.
Αν την ισοπολιτεια, που θα επρεπε να΄υπαρχει αλλά που δεν υπάρχει, για πολίτες ευρωπαικής δημοκρατικής χώρας την θεωρείς φρουτοκρεμα, τοτε να χαιρεσαι τον τρόπο σκέψης σου.
Γιατι νομιζεις οτι η ορθοδοξη εκκλησια δεν θέλει την αποκοπή της κράτος? Μήπως γιατί θα καταντήσει άθεος ο λαός? Ας μην γελιώμαστε, ετσι και διαχωριστεί η ορθοδοξία από το ελληνικό κράτος μαυρο φίδι που την έφαγε, από αποψη οικονομικη, πολιτικη κλπ. Το να είναι όμως ενωμένη με το κράτος αυτό αυτοματα υποβαθμίζει τά αλλα δογματα και τις αλλες θρησκείες, καταπατά τα δικαιωματα τους και γενικά τους αντιμετωπίζει σαν πολίτες δευτερης κατηγορίας. Γι αυτό το ελληνικό κράτος, ακολουθώντας τις διαταξεις της Ε.Ε. προσπαθεί αυτήν την αποκοπή που η εκκλησία δεν θελει.
Οσο για τα μνημεία: να ξέρεις οτι αυτά, θησαυροί του πολιτισμού δεν έχουν θρησκεία αλλά υπηκοότητα. Ειναι το κράτος και οι πολιτες του εκεινοι που τα χαιρονται και περηφανευονται γι αυτά οποτε όλοι πρέπει να τα συντηρούν και να τα αγαπούν. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα που δείχνουν οτι δυστυχως κι αυτά πεφτουν θυματα του θρησκευτικού ρατσισμού ελληνων "ευρωπαίων".
Και δεν καταλαβα γιατι τα κονδυλια που προερχονται από την Ε.Ε. για συντηρηση τετοιων μνημειων πρεπει να πηγαίνουν ΜΟΝΟ σε...ορθοδοξων συμφερωντων μνημεια.
Αγαπητέ Ανώνυμε 7.27. Αν κάποιος από τους δικούς μας, που λες, τα έχει κάμει πλακάκια και συντρώγει παντοιοτρόπως με τους κρατούντες, θάθελα να τον ξεμπροστιάσεις. Και θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Εγώ δε καμαρώνω κρυφά για κανένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Ανώνυμε 7.27. Αν κάποιος από τους δικούς μας, που λες, τα έχει κάμει πλακάκια και συντρώγει παντοιοτρόπως με τους κρατούντες, θάθελα να τον ξεμπροστιάσεις. Και θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Εγώ δε καμαρώνω κρυφά για κανένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνετε λίγη υπομονή, είστε προκατειλημμένοι, βλέπω εμπάθεια… Η ιστορία έχει συνέχεια…
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 10.24 τα κονδύλια που προέρχονται από την Ε.Ε. δεν θα έρθουν να σας χτυπήσουν την πόρτα. Πρέπει ο ιδιοκτήτης των μνημείων να ενδιαφερθεί πρωτίστως και να το 'κυνηγήσει'. Πες μου ποιες αιτήσεις έγιναν για ποια μνημεία και πάμε μαζί αν θέλεις να ανοίξουμε τους φακέλους για να θαυμάσεις την προχειρότητα με την οποία είχε αντιμετωπιστεί το θέμα. Προσωπικά γνωρίζω μια υπόθεση και γνωρίζω και το λόγο που κόπηκε. Και δεν ήταν θρησκευτικός. Εξ’ άλλου μην ξεχνάς οτι και το πρόγραμμα της Ελιξ με Ευρωπαϊκά λεφτά έγινε και άλλα πολλά προγράμματα του Δ. Εξωμβούργου με ευρωπαϊκά λεφτά γίνονται. Άρα δεν ισχύει αυτό μας έγραψες οτι δηλαδή μνημεία 'καθολικών' συμφερόντων είναι αποκλεισμένα. από χρηματοδοτήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Τήνος νοσεί γι'αυτόν ακριβώς το λόγο! Γιατί κάθεστε όλοι εσείς που "νοιάζεστε" για το καλό μας και την χωρίζετε στα δύο. Σήμερα βολεύει να είναι Δύο Χριστιανικά δόγματα, άυριο θα είναι Δύο πολιτικές παρατάξεις, μεθαύριο Δύο δήμοι... Πάντα θα βρίσκουμε μία αιτία διαχωρισμού, πάντα κακούς να κατηγορήσουμε... Μέσα μας όμως ξέρουμε πως αιτία όλων είναι η αδιαφορία μας, και αυτό είναι που μας τρώει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν προσπαθώ να πω ότι δεν υπάρχουν κακοί... αλλά υπάρχουν και καλοί, και δυστυχώς αυτούς δεν τους θυμάται κανείς! Άνθρωποι που ξόδεψαν την ζωή τους για το νησί. Εκείνοι που ξεπέρασαν τα μίση για το καλό των πολιτών...
Μια παράκληση: Μην νοιάζεστε τόσο για μας, θα τα καταφέρουμε και μόνοι μας... Μια μέρα οι πολίτες θα διαπιστώσουν πως τόσα χρόνια για το χάος έφταιγε η εκάστοτε διχοτόμιση.
Αυτό θέλουν από εμάς έτσι δεν είναι; Μοιρασμένοι είμαστε στο "μισό" δυνατοί...
Η μέρα εκείνη θα έρθει όμως και αλίμονο στους σχισματοπατέρες (όχι μόνο κατά την δογματική έννοια). Από το Χοντρό γκρεμνό με βοριά ξύδι που λέει και ο μπαμπάς μου...
ΥΓ: Ευχαριστούμε για την γεύση ιστορίας, ήταν το μοναδικό αξιόλογο στον διάλογο...
Τι μας λες κυριε 7.27 πόσες περιπτώσεις έχουν μπλοκάρει έλληνες επειδη τα χρηματα της Ε.Ε. θα πήγαιναν σε καθολικούς? Ασ το μην απαντησεις... Αλλη ερωτηση: το ξέρεις οτι υπάρχουν και περιπτωσεις που χρηματα προοριζόμενα για καθολικους έφτασαν τελικά σε ορθοδοξα ταμεία με τις ευλογίες μητροπολίτη?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕν παση περιπτώσει μπορώ να δεχτώ οτι τα πραγματα γινονται με καποια προχειροτητα, μπορω να δεχτώ οτι η Ε.Ε. λέμε τωρα, δεν προβλέπει χρηματα για τον Α ή τον Β, μπορώ να δεχτω αυτό που ισχυρίζονται μερικοί ότι πρεπει να βοηθήσει το Βατικανό που είναι πλουσιο (άλλη μαλακ..α και αυτη.
Γιατι ομως το υποργειο πολιτισμου σιωπα για τον Αγ Διονυσιο της Αθηνας, τον Αγ. Ιωσηφ των Λουτρών κλπ? Μην μου πεις οτι τον Αγ.Διονυσιο τον χειριζονται με προχειροτητα. Πόσες επιστολές έστειλε ο τηνιακός καθολικός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών σε υπουργούς πολιτισμού γι αυτον τον ναο? Ξερεις?
Αλλα εδω κάψανε την Ολυμπία σε φραγκομνημεία θα κολλήσουν. Γι αυτό χρειαζεται μια επιστολή με δυο τρεις φωτογραφιες στην Ε.Ε να γινουμε αλλη μια φορα ρεζιλι παγκοσμιως και να δεις θα ξυπνησουν η οχι.