Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

Χωριανοί και Προύχοντες (1)


"Χωριανοί, Προύχοντες και Αυτοκρατορική Κατάρρευση" είναι ο τίτλος άρθρου του Mark Mazower, στο βιβλίο που έχει επιμεληθεί ο ίδιος, Networks of Power in Modern Greece. Το θέμα είχε παρουσιαστεί και σε διάλεξη, τον Ιανουάριο του 2007, στην Γεννάδειο Βιβλιοθήκη, στην Αθήνα, με τίτλο "Η Παναγία και η Ελληνική Επανάσταση: Θρησκεία και Εθνικισμός στην Τήνο στη δεκαετία του 1820"

«Τον Απρίλιο του 1821, ο 57χρονος Επίσκοπος Γαβριήλ εξελέγη επικεφαλής της Δημογεροντίας της Τήνου. Υπήρχε γενική άποψη ότι ήταν ιδανικός για την θέση και δεν είχε αρκετή πολιτική ευαισθησία. Και οι προκλήσεις ήταν πολλές και δύσκολες. Η πανηγυρισμοί για την επανάσταση είχαν σταματήσει. Οι σχέσεις μεταξύ Τηνιακών και Υδραίων-Σπετσιωτών είχαν χαλάσει με καυγάδες, ακόμα και δολοφονίες, όταν οι ναυτικοί ερχόταν στην ξηρά. Οι νησιώτες τους έβλεπαν σαν άναρχους άρπαγες ή κλέφτες, ενώ οι ναυτικοί κατηγορούσαν τους ντόπιους για απροθυμία να συμβάλουν περισσότερο στον αγώνα. Η σύγκρουση ήταν προδιαγεγραμμένη ανάμεσα στις δύο ομάδες νησιωτών, Υδραίοι και Σπετσιώτες, φτωχοί αλλά οπλισμένοι, από την μία, και Συριανοί, Παριανοί, Τηνιακοί και Ναξιώτες, πλούσιοι αλλά άοπλοι, από την άλλη…

…Ήταν καλοκαίρι του 1824, δύο μέρες μετά τον Δεκαπενταύγουστο, όταν ο καθολικός επίσκοπος Τήνου έγραψε στον προϊστάμενό του στην Σμύρνη για ένα επεισόδιο που μόλις είχε συμβεί στα Πάνω Μέρη: Δύο αγρότες από την Λιβάδα μου λένε ότι σήμερα το πρωί, 20 περίπου οπλισμένοι χωρικοί από τον Φαλατάδο, πήγαν στην εκκλησία μου, την άνοιξαν θυμωμένοι και έβγαλαν την εικόνα που κρέμεται πάνω από το βήμα, την πέταξαν έξω με ό,τι αντικείμενα βρήκαν και τους έβαλαν φωτιά. Μετά κλείδωσαν την πόρτα και πήραν το κλειδί και είπαν ότι αν κανείς από μας, παπάς ή λαϊκός, έμπαινε μέσα, θα τον σκότωναν. Κατόπιν, με κραυγές πανηγυρισμού πέρασαν από την Μουσουλού, και οι φτωχοί άνθρωποι αναγκάστηκαν να κλειστούν στα σπίτια τους. Τέτοιες προσβολές δεν μας έκαναν ούτε οι Τούρκοι…»

Μπορεί ο Κώστας Δανούσης να μην σας κάνει, η Κατερίνα Σεραϊδάρη να μην σας φτάνει αλλά ο Mark Mazower είναι καθηγητής στο Columbia. Το βιβλίο του Networks of Power in Modern Greece εδώ:
http://www.amazon.co.uk/Networks-Power-Modern-Greece-Mazower/dp/1850659222/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1234294163&sr=8-1

Στην φωτό, η βιβλιοθήκη του …Columbia. Η εικόνα είναι του Λύτρα.

35 σχόλια:

  1. Η Τήνος άλλαξε σύνθεση δύο φορές όταν δύο φορές "κατέρρευσε" η "εξουσια". Την πρωτη το 1715 και τη δεύτερη το 1821-24. Με την Επανάσταση ήρθαν στην Τήνο εκτός από τους Υδραίους και Σπετσιώτες και Κρητικοί. Οι νέες παρουσίες είχαν και νέους φόρους και βία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν πιστεύειες οτ αντίστοιχα γεγονότα δεν υπήρχαν απ'την άλλη πλευρά πρέπει να είσαι από αφελής έως άσχετος.
    Μπορείς σε παρακαλώ να ρωτήσεις τον κο Μαζάουερ πότε και κυρίως κάτω από ποιες συνθήκες άλλαξαν χέρια ορθόδοξα εκκλησάκια και μετατράπηκαν σε καθολικά στα μέρη σας? Λογικά αυτά δεν θα τα βρει στις πηγές της Καθολικής εκκλησίας.

    Πάντως πρέπει να ομολογήσω πως κάνεις πολυ καλά τη δουλειά σου. Ο μέντοράς σου πρέπει να είναι πολύ ευχαριστημένος που παίζεις κι εσύ το παιχνίδι του οργανισμού που υπηρετεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι συνθήκες που έγιναν Δυτικοί, οι Ανατολικοί Ρωμαίοι το 1204 (και ξανά παραμονές του 1453) ήταν αυτές που ήταν. Φυσικά και έγιναν βίαιοι εκχριστιανισμοί και επί Θεοδοσίου και αν θες εμπάθεια, προτιμώ τον Ιουλιανό που η νεοασύστατη ιουδαιορωμαϊκή αίρεση ονόμασε Παραβάτη. Με το ζόρι χριστιανοί, με το ζόρι μονοφυσίτες ή πολυφυσίτες ή ό,τι αίρεση επικράτησε.

    Με το ζόρι λοιπόν τότε με το ζόρι τώρα. Απλά τώρα μας τσούζει γιατί φαινόμαστε, τα κλεφτρόνια που είμαστε, και φτιάξαμε ιδεολογία, όπως άλλοι έφτιαξαν ιδεολογία πιο παλιά.

    Σε ο,τιδήποτε σύγχρονο υπάρχει προκατάλειψη και προπαγάνδα, εξ ορισμού.

    Οι πολλοί λειτουργούν με σκαταδισμό, και δοξασία. Η ιστορία σαφώς γράφεται και ξαναγράφεται. Αν δεν σου αρέσει χώσε το κεφάλι σου στην άμμο. Θα είσαι με την πλειοψηφία.

    Εγώ δηλώνω εθνικός, ειδωλολάτρης, βογομίλος, βουδιστής ή ό,τι γουστάρω και λέω αυτά που βλέπω.

    Αν μου στείλεις λινκ που να αντικρούει ο,τιδήποτε από αυτά που λέω δεν αρέσουν, σου υπόσχομαι να το αναρτήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και φυσικά υπάρχουν εκκλησάκια στα Κάτω Μέρη που χρονολογούνται πριν το 1204 ή το 1054. Σου είπε κανένας δάσκαλος ότι ήταν ελληνορθόδοξα; Δεν υπήρχαν ελληνορθόδοξοι τότε, και ο Βακαλόπουλος λέει ότι η ελληνορθόδοξοι είναι μετά το ...1922.

    Μου θυμίζεις τους Τούρκους που λένε ότι ο Όμηρος ήταν Τούρκος και λεγότανε Ομέρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αμμοδύτη και οι Αβορίγινες της Αυστραλίας δεν έχουν γραπτά τεκμήρια. Αυτό δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχουν ή οτι δεν έχουν ιστορία και παραδόσεις. Ποιός βάζει το κεφάλι μέσα στην άμμο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα εκκλησάκια αυτά έχουν τυπολογία ορθόδοξης εκκλησίες δηλ. με κόγχες στο ιερό. Εμένα αυτό κάτι μου λέει. Εσένα αν δεν σου λέει τίποτα δεν πρόκειται να ασχοληθώ. Οι στρουθοκάμηλοι δεν είναι τα αγαπημένα μου ζώα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το κεφάλι στην άμμο το βάζουν όσι εθελοτυφλούν. Η βιομηχανία ταμάτων και κεριών της Τήνου δεν διαφέρει από αντίστοιχες σε άλλες χώρες και με άλλα δόγματα.

    Και τα εδώλια της Κέρου ίσως ήταν το ίδιο.

    Μα μου δίνεις θαυμάσια ιδέα. Θα πω του Μαζάουερ να εκδόσει το βιβλίο του στα Ελληνικά.

    Ή θα οργανώσουμε κάψιμο βιβλίων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. To 1054, τα εκκλησάκια με τις κόγχες, είχαν κόγχες. Αν σε γεμίζει εθνική υπερηφάνεια ή κατάνυξη μπερδεύεις επόχες και ιστορία. Όσα τέτοια εκκλησάκια ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ και ο κάθε "μελετητής" της Τήνου τα έχει αναδείξει πρωτος, καθολικός παπάς και είναι εξαιρετικά περήφανος για αυτό, όπως περήφανος είμαι εγώ που η Μεγαλόχαρη είναι πάνω σε ιερό του Διονύσου. Ή απειλείσαι και από τον Διόνυσο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να το μεταφράσεις σε όποια γλώσσα θέλεις. Και να πούμε στον πάπα να σου απανείμει το χρυσό κλειδί του Βατικανού.
    Για να κλείσω αυτή την άχρηστη κουβέντα σου εύχομαι τουλάχιστον όλος αυτός ο κόπος που κάνεις μέσα απ'το μπλογκ να μην πάει χαμένος και όταν έρθει η ώρα να κάνεις τη τουλάχιστον τη δουλειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Kαι η Αρχιεπισκοπή στην Ξινάρα είναι χτισμένη πάω σε ορθόδοξη εκκλησία. Είπα τίποτα γι'αυτό? Αυτοί που έπονται καταπιέζουν αυτούς που προϋπήρχαν. Έτσι γίνεται πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. OK, η καθολική εκκλησία της Ξινάρας είναι πάνω σε ορθόδοξη. Απάντησέ μου τα εξής, αν τα ξέρεις:

    Πότε;

    Λεγόταν "ορθόδοξη" τότε ή κατι άλλο;

    Ήταν με τους εικονοκλάστες ή τους εικονολάτρες;

    Ήταν με τους μονοφυσίτες τους Αρειανούς ή με την Νίκαια;

    Είχαν στηρίξει την επίθεση κατά της Κωνσταντινούπολης, ή όχι;

    Κάνεις ένα βασικό λάθος σε όλη σου την θυμική αντίδραση. Προβάλεις σημερινές απόψεις και ορολογίες σε άλλο σύμπαν. Είναι σαν να λές ότι η αντεπίθεση του Νικηφόρου Φωκά εναντίον των Αράβων ήταν η αντίδραση του κεφαλαίου εναντίον των οικολόγων Μ-Λ. Δεν υπήρχαν τέτοιες έννοιες τότε.

    Και επειδη έχεις την βρισιά και την προσβολή έτοιμη ("αφελής και άσχετος" είπες), να πας να δεις κανένα όνειρο να ανοίξεις και συ μαγαζί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έχω καλύτερη ιδέα. Θα κάνω εισαγωγή του θαυματουργού νερού της Λούρδης στην Τήνο (αποκλειστική αντιπροσωπεία). Έτσι να τα πιάσουμε και απ'το άλλο δόγμα. Aν θέλεις σε βάζω συνεταίρο μιας και είσαι καλός στο μπλα μπλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πες και στον μέντορά σου. Του υπόσχομαι διπλό παγκάρι κάθε Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εγώ δεν ξέρω τον συγγραφέα, αλλά διαβάζω τον διάλογο στα σχόλια. Βλέπω λόγια από την μία πλευρά και θυμό από την άλλη. Μήπως να κλειδώσουμε τις εκκλησίες ανώνυμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ρε φίδι τι κάθεσαι και τους λές. Θα χαλάσεις την ιστορία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμε 11.07 το καλύτερο για μένα αφού ρωάς θα ήταν να τις καταργήσουμε ΟΛΕΣ. Αλλά μετά θα μείνεις χωρίς δουλειά οπότε δεν επιμένω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εντυπωσιάζομαι!

    Η άποψη ότι η θρησκεία χρησιμοποιήθηκε για εθνικιστικούς σκοπούς, ή ότι διαφορες μεγάλες δυνάμεις χρησιμοποίησαν την θρησκεία για δικούς τος λόγους δεν ειναι ούτε πρωτότυπο ουτε με ξενίζει.

    Το ότι το θέμα αυτό τσούζει σημερινούς Τηνιακούς, το υποψιάζομαι αφου βλέπω και εκτός blog.

    Το ότι έχω ιδιοτέλεια που σχετίζεται ή ταυτίζεται ή διαπλέκεται με την Καθολική Εκκλησία, ανώνυμε, να το πεις στην Καθολικη Εκκλησία να γελάσει μαζί σου.

    Τώρα που το λές έχω κάποιοα διαπλοκή. Ξέρω μια καθολική εκκλησία και έχω πάει 4-5 Κυριακές το 2008, για κουλουράκια και καφέ (την μία πήγα και στην ορθόδοξη, για τον ίδιο λόγο). Υπερβάλω... για φωτογραφίες και ανάρτηση πήγα επειδή μου είναι συμπαθείς οι άνθρωποι και είχε ωραία θέα.

    Ελπίζω να με βλέπει ωστόσο το ...Βατικανό, και αν πάρω αμοιβή, σε διαβεβαιώ ότι θα την δηλώσω στην εφορία.

    Ο Mazower παραθέτει βιβλιογραφία στο άρθρο του. Στις 20 ή 30 πηγές σίγουρα έχει 1 ή 2 ΑΚΤ. Όλα τα άλλα είναι "ελληνικά".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος 11 Φεβρουάριος 2009 9:04 πμ.
    Δεν κατηγορουμε ετσι επειδη μας καπνησε. Η εχεις αποδειξεις ή δεν εχεις. Αλλα οχι αερολογιες.

    Δεν υπαρχουν περιπτωσεις που καθολικοί προσπαθησαν να κλεψουν ορθοδοξα εκκλησακια, αντιθετως υπαρχουν κι αλλες περιπτωσεις, εκτος της λιβαδας, που ορθοδοξοι επιχειρησαν να παραβιασουν καθολικά. Αγ Αναργυροι Κεχρου για παραδειγμα από τους Δυο Χωριανους, ναος των καθολικων στα υστερνια που πια δεν υπαρχει (ο λογος σαφης) κλπ. Και αν νομιζεις οτι το αρχειο της καθολικης αρχιεπισκοπής είναι το μονο αρχειο του νησιου και το εχει μονοπολιο (αρα μπορει να λεει οτι θελει) κανεις λαθος. Τετοια περιστατικα μενουν στη μνημη των χωριανων και περνανε από γεννια σε γεννια προφορικα.

    Τωρα αν πω οτι σχεδον ολοι οι σχολιαστες δεν εχετε ιδεα για την τηνιακη ιστορια θα σας προσβαλλω.

    Αλλα, ειναι αληθεια οτι η Αρχιεπισκοπή της Ξυναρας και ο σημερινος καθολικός καθεδρικος ναος ειναι χτισμενα πανω στην εκκλησια του Αγιου Θεοδωρου. Αλλα τί ορθοδοξη και μαλ..ιες λετε. Ηταν βυζαντινος όχι ορθοδοξος ναος. Ο λατινος επισκοπος οταν ήρθε μετα απο αιτηση των βενετων στην Τηνο πηρε την θεση του εκλιποντος απο χρονια, βυζαντινου και οχι ορθοδοξου επισκοπου.

    Δεν υπηρχε σχισμα στην τηνο. Δεν υπηρχαν ακομα καθολικοι και ορθοδοξοι.

    Και τα εξωκκλήσια με τις κογχες και τις βυζαντινες τοιχογραφιες, σιγουρα ειναι εκεινης της εποχης. Υπαρχουν πολλα στην Τηνο και στην χρηση καθολικων και ορθοδοξων. Αυτα των καθολικων μεταραπηκαν σε λατινικου ρυθμου χωρις να χασουν ομως τα αρχικα χαρακτηριστικά τους, καθώς επρεπε να προσαρμοστουν στις νεεσ συνθηκες που δημιουργηθηκαν μετα το περασμα πρωην βυζαντινων χριστιανων στο λατινικο τυπικο.

    Στο κατω κατω της γραφης και η Παναγια η Μεγαλοχαρη ΛΑΤΙΝΑ ειναι. Ο ναος της ειναι χτισμενος πανω στον ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ των καθολικων.

    Στην Χωρα εκει κοντα στην Παναγια υπαρχει μια αλλη εκκλησια, ορθοδοξη, που εχει μεσα σε τοιχογραφια το βιακρουκι, τον Δρομο του Σταυρου, οποιος είναι καθολικος ξερει τί ειναι. Τα συμπερασματα δικα σας.

    Αν καποιος ειναι χαμενος απο αυτην την υποθεση αυτοι ειναι οι καθολικοι και οχι οι ορθοδοξοι, καλο θα είναι να προσεχουμε λοιπον αυτα που λεμε για να κατηγορησουμε τον πλησιον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αφού σας αρεσουν οι χάρτες, οι καθολικοί παπάδες στα κάτω μέρη έχουν κατάλογο, τοποθεσίες κλπ πολλών προσχισματικών εκκλησιών. Θα μπορούσες ανώνυμε να καταγράψεις και να απεικονίσεις κλπ όλα αυτά. Έτσι θα μας λέει τι έγινε το 1824, και εσύ θα λές τι έγινε το 950 ή το 1050 ή όποτε βρεις . Δύσκολο βέβαια να αποδείξεις ότι οι καθολικοί κατέστρεψαν την Αγία Αναστασιά στα Ρέντια (μάλλον οι Σαρακηνοί το έκαναν) αλλά τι Σαρακηνοί, τι καθολικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Προσχισματικές εκκλησίες υπό τα ανατολικά Πατριαρχεία ή αυτού της Ρώμης?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Kαλύτερη απόδειξη Ανώνυμε 3.25 είναι τα λόγια της γιαγιάς μου και οι ιστορίες που μου έχει διηγηθεί. Και δεν είναι πολλά χρόνια πριν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Α ναι, και λόγια γνωστών μου (καθολικών) που μου έχουν μεταφέρει με τι τους πιπιλίζετε τον εγκέφαλο για να τους έχετε υπό την επιρροή σας. Να καλό ερευνητικό... το κήρυγμα στο ποίμνιο... να γελάσει και το παρδαλό κατσίκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Λόγια γιαγιάς;

    Γιατί δεν μας τα λές; Εγώ έγραψα τι είπε η Μαριεττώ πέρυσι το Πάσχα... Μπορώ να σου πω για άλλες 100 τέτοιες, με την φωτογραφία τους και περιστατικά (αλλά δεν κάνω προσφυγή στο Στασβούργο, blogging κάνω).

    Πες μας πως σε προσυλήτιζαν με αντάλλαγμα φαϊ ρούχα ή μόρφωση... Ο Δανούσης λέει ότι οι Ουρσουλίνες άνοιξαν εν μερει για να προλάβουν τον "κακό δρόμο" κοριτσιών που έφευγαν.

    Προστάτεψαν καμιά προγιαγιά σου από τον κακό δρόμο και το φθονείς; Ή ξέρεις κάτι άλλο;

    Ο παππούς σε ποιον Βαλκανικό πολέμησε; Τον φυλάκισαν για κατάσκοπο η προδότη οι Έλληνες;

    Τον βασάνισαν οι Ιταλοί επειδή ηταν ορθόδοξος; Ή πείνασε στην Κατοχή και δεν του έδωσαν ... ποιοί; Οι μαυραγορίτες; οι καθολικοί;

    Είμαι ορθόδοξος. Μου αρέσει και το ορθόδοξο τοπίο και το καθολικό. Δεν μου αρέσεουν οι διακρίσεις αλλά για αυτό φταίει η ...αμερικανική προπαγάνδα.

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Συγχαρητήρια αμμοδύτη
    Δεν είπαμε και τίποτα κακό την προηγούμενη επαγγελματική του δραστηριότητα αναφέραμε.Γιατί μας διέγραψες.
    Δεν σε είδα να σχολιάζεις την Ελευθεροτυπία τις 31/1/2009 στην σελίδα 3, και εκεί έγγραφε για πρώην εππαγγελματικές δραστηριότητες κάποιων και μάλιστα με ονόματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. αν θέλετε να προσβάλετε τρίτους, να πάτε στο σπίτι σας. Πλάκα όση θέλετε, εμένα ελεύθερα. Τρίτους, όχι εδώ, εκτός αν βάλετε όνομα και τηλέφωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Κύριε Αμμοδύτη
    Βαδίζετε σε επικίνδυνα μονοπάτια με πυξίδα το θρησκευτικοδογματικό φανατισμό υπο την κάλυψη δήθεν επιστημονικής έρευνας και μελέτης.
    Ο μελετητής κάνει την έρευνα χωρίς τυμπανοκρουσίες , εκτός και αν είναι εντολοδόχος σκοτεινών κύκλων και κάτι τέτοιο - δυστυχώς - μου μυρίζει εδώ μέσα διακρίνοντας μια έντεχνη επιμονή στην "καταπιεζόμενη καθολική μειοψηφία" .Δηλώνεις εθνικός,ειδωλολάτρης κλπ ,δεν σου αρέσουν οι διακρίσεις αλλα κατά τα άλλα η "ερευνά" σου αποσκοπεί σχεδόν το να πλακωθώ εγώ με το φίλο μου τον Ι. που είναι καθολικός και σε διαβάζει ή να αρχίσει να με βλέπει αυτός με μισό μάτι?.Ή να βλέπω τον Καθολικό Ιερέα με μίσος ή αυτός εμένα σαν εχθρό? Πού το πάει η Γκεϊμπελικού τύπου "έρευνά σου" ? Σ αυτά πρέπει κάποιος να είναι προσεκτικός . Και μια και πυκνά συχνά αναφέρεις τον Σεβάσμιο Πατέρα Μάρκο Φώσκολο έχω να πω οτι δεν διέκρινα πουθενά απο μέρος του εμπάθεια ή φανατισμό στις έρευνές του. Ζούμε στην Τήνο ειρηνικά 200 τόσα χρόνια παράλληλα και τα δύο Δόγματα . Εγινα υπερβολές κάποτε δεν λέω , αλλα αυτή η "αφύπνηση" που προσπαθείς εμένα με βάζει σε υποψίες καθώς και μερικούς άλλους εδω που είμαι σίγουρος δεν θα δηλώναμε "φανατικοί Ορθόδοξοι" απλά υποψιασμένοι.
    Οσο για το σαρκαστικό σου σχόλιο προς Ανώνυμο περι του να δει ονειρο και να ανοίξει μαγαζί μάλλον εσύ χάνεις την ψυχραιμία σου - δεν το σχολιάζω. Για να μην αναφέρω για κάτι σαλιγκάρια που χόρτασαν πεινασμένους Καθολικούς.
    Σ αυτό το Blog μπήκαμε με την διάθεση να μοιραστούμε μαζί σου προβληματισμούς , εμπειρίες , στοχασμούς για τον τόπο μας αλλα βλέπω οτι οδηγεί επιτειδευμένα κάπου που φοβάμαι να φαντασθώ. Γνωρίζω οτι έχεις χαρισματική σκέψη και γραφή και θα μου απαντήσεις .. εμέσως πλην ασαφώς. Δεν μ ενδιαφέρει.
    Αυτό που θέλω να δηλώσω είναι οτι αποχωρώ απογοητευμένος απο το blog που θεώρησα ως χώρο καθαρής σκέψης και ανιδιοτέλειας , αλλα δυστυχώς δεν είναι. Φυσικά δικό σου είναι το πεπόνι δικό σου και το μαχαίρι. Το να το φάω όμως είναι δική μου επιλογή.
    Υγεία να έχετε

    Υ.Γ.: "Αν μου στείλεις λινκ που να αντικρούει ο,τιδήποτε από αυτά που λέω δεν αρέσουν, σου υπόσχομαι να το αναρτήσω." απάντησες σε κάποιον αλαζονικά. Μήπως ο Πάπας σου παραχώρησε το ΑΛΑΘΗΤΟ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. KDM

    H νεοελληνική ιστορία έχει πολλά δύσκολα σημεία, και δεν με εκπλήσσει αν και η Τήνος έχει τις δικές της πτυχές.

    Προσωπικά χαίρομαι να ξεκαθαρίζω στο μυαλό μου όσα από αυτά βλέπω ή καταλαβαίνω είτε αφορούν στην Βάρκιζα, το Κυπριακό, ή την ..Τήνο.

    Καταλαβαίνω τι λες, και συμμερίζομαι την ανησυχία σου. Επίσης καταλαβαίνω τα περί 200 χρόνων ηρεμίας. Κατάλαβε παρακαλώ τα εξής: Είδα πρωτογενώς θλίψη για πράγματα του πρόσφατου παρελθόντος. Είδα επίσης συγκρατημένα "αρνητικά αισθήματα" για πράγματα του παρόντος.

    Υπήρξαν ορθόδοξοι και καθολικοί που σαφώς μου είπαν "μην τα σκαλίζεις". Υπήρξαν όμως και απλοί άνθρωποι, ανώνυμοι σε σένα (το εικάζω, δεν σε ξέρω) που είπαν "επιτέλους, κάποιος τα λέει". Υπήρξαν άνθρωποι που δεν ήξεραν που με αναζήτησαν και μου είπαν.

    Σημείωσε ότι δεν έχω καμμία προσωπική φιλοδοξία, ουτε θα πολιτευτώ "καθολικός", ούτε ξέρω κανέναν που θελει να πολιτευτεί "καθολικός". Ξέρω καθολικούς "πολιτευόμενους" που αποστασιοποιήθηκαν από οποιαδήποτε αναφορά σε "δόγματα".

    Με το χέρι στην καρδιά σου λέω ότι δεν έχουμε (έχετε) σοβαρό πρόβλημα στο νησί, αλλά κάτι λίγο ψιλό και διακριτικό έχετε (έχουμε), είτε είναι συνήθειες σε ψώνια, είτε άλλα.

    Έτσι υπάρχουν, κατά την άποψή μου δύο εναλλακτικές προσεγγίσεις. Κοιτάμε από την άλλη πλευρά και δηλώνουμε "δεν υπάρχει πρόβλημα". Ή κοιτάμε (-τε) ο ένας τον άλλο κατάματα και λέτε "έχουμε αυτό το έλάχιστο, αλλά το λύνουμε". Οι επιλογές είναι των ανθρώπων στους οποίους αφορά το θέμα.

    Αν με ξέρεις και με δεις στον δρόμο και με κοιτάξεις κατάματα, εσύ, που δεν ξέρω ποιός είσαι, και μου πεις "έχουμε κάποιο πρόβλημα;", εγώ θα σου πώ, αλλά δεν έχω εγώ σημασία.

    Δύο τελευταία σημεία:

    1. Σκοπιμότητα: πες εσύ και εγώ έχουμε. Πες ο παπάς χ ή ψ έχουν. Πες ότι και ο α ή β συγγραφέας στην Τήνο έχει (παρεδεχόμενος ότι υπάρχει κάποιο θέμα...). Ο Αμερικάνος στο Columbia τι θέμα έχει; Έχει γράψει 4-5 βιβλία σχετικά με την νέα Ελλάδα. Τι λες; Πάει να πουλήσει αντίτυπα σε κατωμερίτες; το ένα που αγόρασα εγώ; Μην τρελλαθούμε...

    2. Ακροαματικότητες. Δεν πουλάω διαφήμιση άρα δεν είναι αυτοσκοπός. Είμαι έναs από χιλιάδες bloggers. Φυσικά και βλέπω με ενδιαφέρον πόσοι με επισκέπτονται (πόσοι βλέπω, δεν βλέπω ποιοί), και τι βλέπουν, και πόσες φορέ την μέρα μπάινουν, και πότε μπήκαν τελευταία φορά, και πόσοι είναι "μόνιμοι" ή "επιστρέφοντες". Δημοφιλή ήταν καμμιά 50ριά κομμάτια που έγιναν πανελλαδικά. Δημοφιλή είναι επίσης θέματα που ακουμπάνε πολλούς, λογικό δεν είναι. Από τις μεγαλύτερες επισκεψιμότητες είναι όταν ακουμπάω το δογματικό, Εκτίναξη των αριθμών. Αν ήθελα ακροαματικότητα θα έγραφα μ'όνο για αυτό. Συμμερίζομαι την ανησυχία σου και δεν το κάνω (πήγαινε πίσω και μέτρα συχνότητα). Αυτό δεν σημαίνει φίλε μου ότι δεν υπάρχει κάποιο τόσο δα απειροελάχιστο θεματάκι.

    Όσον αφορά αν θα με επισκέπτεσαι ή όχι... τι να σου πώ, λυπάμαι που διαφωνείς, αλλά εκτός αν σε έθιξα προσωπικά και πρέπει να ανακαλέσω, να διαγράψω, να ζητήσω συγγνώμη (που θα το έκανα), τι μπορώ να κάνω; Kαι άλλος που με ξέρει προσωπικά μου διεμήνυσε ότι δεν θα με ξαναδιαβάσει... τι να κάνω; Είναι σαν να σε "απειλήσω" εγώ ότι "δεν ξαναγράφω"!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πας να χαλάσεις φάμπρικα, δεν το καταλαβαίνεις; Μερικοί φοβούνται την πολιτική εκμετάλευση. Οι πιο πολλοί φοβούνται την φάμπρικα και ο ανωνυμος αυτό δεν σου λέει; το παγκάρι. Μόνο που το ένα παγκάρι είναι όλη η οικονομία του νησιού. Για αυτό κάτσε φρόνιμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. --στηκε η φοράδα στ'αλώνι λες και δεν ξέρουμε τι γίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πως κανετε έτσι. Για τον εμφύλιο του 49 να λέγαμε θα φοβόσαστε λιγότερο. Αμμοδύτη να γράψεις για το 49

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. από την μία τα παληκάρια να σπάνε εκκλησάκια και από την άλλη τα σαλιγγάρια να τα τρώνε ανθρωπάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Δεν καταλαβάινω τι ενοχλεί πιο πολύ... Οι σκοπιμότητες του αμμοδύτη, το ότι βγάζει τέτοια πράγματα στον αέρα, το ότι λέει ψέματα ο ιστορικός, ή ότι έγιναν τέτοια πράγματα στα χωριά σας, ή ότι τα ίδια έκαναν και οι καθολικοί και το αποσιωπά ετνέχνως;

    Τι ενοχλεί πιο πολύ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αφού ο αμμοδυτης αποσιωπά ετνέχνως, γιατί δεν μας τα λες εσύ να τα μαθουμε κι εμείς?

    ΑπάντησηΔιαγραφή