Πέμπτη 18 Μαρτίου 2010

Αίγλη από το παρελθόν

Δεν γίνεται να περάσεις και να μη το προσέξεις. Είναι ένα τεράστιο κτίσμα, επιβλητικό.


Έμαθα τις προάλλες ότι ήταν σωστό αρχοντικό. Με μαρμάρινες σκάλες δεξιά και αριστερά της εισόδου. Σαν μικρογραφία παλατιού βγαλμένο από παραμύθι.


Που τώρα μαραζώνει και παρακμάζει. Και αναρωτιέται κανείς γιατί. Γιατί να χαθεί κι αυτό στη λησμονιά του χρόνου;


Γιατί σε λίγο καιρό αν δεν πέσει από μόνο του, θα γκρεμιστεί από ανθρώπινα χέρια ή μάλλον τεχνητά...


Γιατί σ’αυτόν τον τόπο να μαραζώνει κάθε τι το ωραίο; Κάθε τι παλιό;
Έχουμε πάρει έναν οδοστρωτήρα και ισοπεδώνουμε τα πάντα στο πέρασμά μας.


Δεν ξέρουμε τι είναι γνήσιο και αυθεντικό. Τι είναι όμορφο και τι αέναο.
Τι είναι διατηρητέο και τι αμελητέο.


Μου φαίνεται ότι εμείς οι Νεοέλληνες βιαστήκαμε να ξεπουλήσουμε τα πάντα. Μαζί και την ψυχή μας...

17 σχόλια:

  1. Τι υπέροχο, τι υπέροχη η τελευταία φωτογραφία!
    @αλλενάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλήθεια, τι μας έδωσαν και τα ξεπουλήσαμε όλα αυτά;
    Ψευδαισθήσεις μιας ζωής χωρίς ζωή.
    Απατηλές εικόνες, και αντικατοπτρισμούς.
    Κενά συναισθήματα.

    Ας κρατήσουμε στην μνήμη μας, εικόνες από παλιά.
    Εμπεριέχουν πολλά περισσότερα.

    Να είναι πάντα καλά οι συντελεστές αυτού του ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πως είναι δυνατόν να είνα παρατημένα τέτοια έργα τέχνης; Να μεταφράσετε το μπλογκ στα γερμανικά και θα πουληθούν ως το φθινόπωρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΜΕ ΤΙ ΦΑΚΟ ΕΒΓΑΛΕΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τέτοια κατάρα με τα κληρονομικά. Γονείς που έχουν 3 πράγματα να μοιράσουν σε 6 παιδιά και δεν μπορούν να το κάνουν. Έτσι πάνε χαμένα σπίτια χωράφια αμπέλια. Γιατί ο Τηνιακός δεν πουλάει εύκολα ακόμα κι αν δεν μπορεί να μοιράσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μα αυτός που το έχει δεν ζει έξω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εχει δικαιο ο κατωμεριτης οταν οι
    γονεις αφηνουν αμοιραστα τα σπιτια τους η τα χωραφια μετα το θανατο τους
    συνηθως οι κληρονομοι τσακωνοντε
    και τα ομορφα παλια σπιτια χανονται. αφφεαει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. χμ,χμ,χμ...
    μήπως αυτό εννοούσαν οι Γερμανοί λέγοντας να πουλήσουμε τα νησιά μας αγαπητέ ανώνυμε 8:45?
    "Οι Γερμανοί ξανάρχονται" Νο 3 θα ζήσουμε! Μία στον πόλεμο, μία στο έργο και μία τώρα που θα ξεπουλήσουμε ΟΣΟ-ΟΣΟ!!!!

    Φίλε νοών νοείτω, δυστυχώς μας μάθανε στο γρήγορο, εύκολο και πανάσχημο...(Βλέπε Αθήνα μετά το '50). Και χάσαμε την αίσθηση του ωραίου, του πολύτιμου και του ουσιώδες.

    @αλλενάκι και μένα μου άρεσε η τελευταία φωτό. Και ανώνυμε 8:52, τι να σου πω? Από τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχω ιδέα.

    Ανώνυμε 9:52, δεν έχω ιδέα ποιοί είναι οι κληρονόμοι...

    Κατωμερίτη και Χαζούλη τα κληρονομικά είναι κατάρα! Ειδικά τώρα με τους ειδικούς επιβαρυντικούς φόρους ακινήτων να δούμε αν θα αντέχουμε να είμαστε ιδιοκτήτες σε οτιδήποτε.
    Ή θα υπενοικιάζουμε και τα σταβλάκια που πια δεν χρησιμεύουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ποιός νά 'ναι ο λόγος
    της ερήμωσης σε τέτοιο κτίσμα ;
    Σαν φάντασμα μοιάζει που κλαίει !!!
    Είναι μερικά σπίτια που έχουν ψυχή …
    Σπίτια βιβλία ανοιχτά που φυλάνε ιστορίες
    χρόνων, χαρές, λύπες, αγάπες, όνειρα …
    Σπίτια που κρατάνε μέσα τους όνειρα φυλαγμένα στα ντουλάπια τους σαν άγιο μυστικό !!!
    Την καλημέρα μου …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καμιά φωτό από το εσωτερικό δεν υπάρχει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έτσι όπως το κόβω δε σώζεται πια. Οι τοίχοι πρέπει να είναι τόσο σάπιοι που μάλλον η κατεδάφιση απομένει. Κρίμα γιατί είναι ωραίο σπίτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Παιδιά έλεος, το κτίσμα πρέπει να κριθεί διασωστέο to be bailed out και διατηρητέο επειγόντως.

    Ειδικά η φωτογραφία σου αυτή Aerial που φαίνεται σαν να την έχεις επεξεργαστεί ψηφιακά ειναι εξωπραγματική, σαν από gothic περιβάλλον του Poe.

    Σα να τριγυρνάει η Ελοίζα κάπου εκεί γύρω.
    Σε ρώτησε και άλλος, είδες?
    Είσαι natural borne talent!
    @αλλενάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η ενδοχώρα της Τήνου, δηλαδή τα παραδοσιακά χωριά εκτός της αμφιβόλου αισθητικής πόλης ή Χώρας και των νεοκτιστων οικισμών δεξιά και αριστερά, είναι γεμάτη τέτοια, ίσως χωρίς το ροκοκό της διακόσμησης του συγκεκριμένου.

    Απλά οι ντόπιοι γαλουχήθηκαν με φαντασίωση σπιτιών ...αθηναϊκών προδιαγραφών, και τα παραδοσιακά σπίτια με την τεκμηριωμένη τηνιακή αρχιτεκτονική, δεν έγιναν ποτέ της μόδας με τους ντόπιους, και δεν ικανοποίησηαν το βλαχομπαρόκ του νεοέλληνα με το τσερόκυ και την φιλιπινέζα.

    Η Μάχη Καραλή ανέδειξε παλαιότερα ακόμα σπίτια πέτρινα σε απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και αυτή δεν έγινε "ιν" και κυρίως δεν σαγήνευσε τους ντόπιους εργολάβους, αφού ένα παλιό πέτρινο σπίτι θέλει μαστοριά να συντηρηθεί και όχι πολλά κυβικά μπετόν.

    Τα παλιά πέτρινα σπίτια, και το συγκεκριμένο μαζί, έχουν φασαρία στην επισκευή δεν έχουν τους νεοπλουτίστικους χώρους, και θέλουν πολλή μαστοριά για να μην έχουν υγρασίες τον χειμώνα.

    Ωστόσο είναι έργα τέχνης, και απο αρχιτεκτονική και από συνολική χωροταξία, που όμως δεν έπιασαν εμπορικά, και επομένως έχουν αφεθεί στην μοίρα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επιβλητικό ψηλοτάβανο σπίτι, με εντυπωσιακό και πολύ προσεγμένο τρόπο χτισίματος. Η πρόσοψη είναι μοναδική, και νομίζω ότι έχει στοιχεία Baroque. Από τις μαρμάρινες κάσες και πανό, είναι χτισμένη με επίπεδες πέτρες, που όμοιά της σε έκταση δεν έχω ξαναδεί. Σίγουρα μια ακριβή και μοναδική κατασκευή και θα έπρεπε να διασωθεί. Από την στιγμή που λείπει η σκεπή, το σπίτι αυτό είναι δυστυχώς καταδικασμένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. κι όμως έχω δει και πολύ χειρότερα που σωθικαν, τόσο στη κώμη όσο και σε άλλα χωριά. στο συκεκριμένο σπίτι έχω μπει και ειλικρινά σας λέω αν δειτε τι τέχνη έχει στο κτίσιμο, θα μεινετε άφωνοι. κυρίως επάνω απο τη κεντρική πόρτα, ενεβένει πάνω απο το ανώφλι ένα διπλό "φρύδι" (σαν αυτα που βλεπουμε στα εσωτερικα γοτθικών ναών) το οποιο είναι κτισμένο με μικροσκοπικές λεπτές πέτρες σάν κέντιμα. Είναι κρίμα να πέσει αυτο το σπίτι, δέν ξέρω τι θα μπορούσε να γίνει. Πρόσφατα ακούγετε οτι πουλιέτε, δέν ειμε σίγουρος αν είναι αλήθεια. Κατα τη γνώμη μου θα έπρεπε να επέμβει το Υπ. πολιτισμου.τέτοιο σπίτι δέν έχει ανάλογο του απ όσο ξέρω στα χωριά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμε 10:41, συμφωνώ και επαυξάνω ότι είναι πολύ κρίμα να αφήνονται τέτοια "διαμάντια" στην τύχη τους.

    Δεν επιχείρησα να μπω στο εσωτερικό γιατί δεν ήξερα ότι υπάρχει πρόσβαση. Με την πρώτη ευκαιρία όμως θα το κάνω, από περιέργεια και μόνο να δω το διπλό "φρύδι" που αναφέρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή