Πρέπει να με έχουν πάρει τουλάχιστον 20 άτομα με αυτήν την εκδήλωση της Τάδεbank και της εταιρίας συμβούλων που θα μιλήσουν για Πράσινη Ανάπτυξη. Τρομοκρατημένοι ότι έρχονται τα αιολικά. Αυτή την φορά, νομίζω ότι δεν είναι για αιολικά ή καν για φωτοβολταϊκά. Αυτή την φορά είναι για επιδοτούμενα δάνεια για να αλλάξετε …κουφώματα, και να βάλετε μόνωση στο σπίτι. Για ξερεματ’στές και γκντούντους, δεν ξέρω αν δίνουν. Για να πάρεις δάνειο πρέπει να είσαι έτσι ή αλλιώς, κοινώς, έχει περιορισμούς. Το πρόγραμμα ωφελεί, βασικά, την τράπεζα και τους σύμβουλους που το διαχειρίζονται. Άσε που οι μάρκες κουφωμάτων που προωθεί δεν αντιπροσωπεύονται στην Τήνο… Δεν βαριέσαι…
Πολλοί μιλάνε για Πράσινη Ανάπτυξη, αλλά μια προσπάθεια πάει καλά… Θυμάστε εκείνη την βόλτα στο Αγάπι πέρυσι το καλοκαίρι; Να μου το θυμηθείτε, το Αγάπι, το Σκαλβοχωριό, ο Σκαλάδος και η Βωλάξ θα γίνουν της μόδας. Θα τραβήξει κόσμο στα χωριά, δένει με αγροτοτουρισμό (φτάνει να μείνει και κανένας αγρότης) και αναδεικνύει την μεσαιωνική ομορφιά του νησιού. Να μερικές άλλες ιδέες:
Φανταστείτε 3-4 «καμπιά» σπαρμένα με κριθάρι. Φανταστείτε θέρος, με δυνατότητα σε επισκέπτες να βοηθήσουν. Φανταστείτε αλώνι, παραδοσιακό, να μπορούν και πιτσιρίκια να μπαίνουν μέσα να «αλωνεύγουν». Φανταστείτε λίχνισμα. Φανταστείτε μύλο να αλέθει. Φανταστείτε φούρνο παραδοσιακό, με κλαδιά, να ψήνει… Φανταστείτε φρέσκο ψωμί παραδοσιακό ή «φχασάκια» με «μ΄ζήθρα», να μοιράζεται… Θα έρχονται από όλη την Ευρώπη. Άντε… θα το κάνει κανείς ή όλα θα είναι στ’ Αγάπι; (Η εικόνα είναι από εδώ)
Να κι άλλη ιδέα: Η αγροτική παραγωγή στην Τήνο, και η λαϊκή αγορά. Φανταστείτε μια ημισκεπασμένη λαϊκή αγορά. Φανταστείτε λίγο μάθημα στους αγρότες να πουλάνε μόνο το καλύτερο. Φανταστείτε να είναι και βιολογικά. Φανταστείτε να διαφημιστεί και λίγο. Όλοι οι τρελαμένοι με τα τοπία της Τήνου, θα ψωνίζουν Τηνιακά προϊόντα. Θα ενισχυθεί η ενδοχώρα, θα βελτιωθεί ο τουρισμός της Χώρας….
Αμμοδύτη, ωραία και όμορφα όλα αυτά που λες, όμως οι αγρότες δύσκολα θα καλλιεργήσουν το βιολογικό και οργανικό λαχανικό καθώς είναι εθισμένοι στο motto: "εύκολα και γρήγορα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μην αρχίσουν να παρεξηγούνται μερικοί-μερικοί γιατί κρυβόμαστε πάλι πίσω από το δάχτυλό μας.
Όσο για τα παραδοσιακά προϊόντα, πόσοι ή μάλλον πόσες πια έχουν απομείνει που γνωρίζουν τις ντόπιες παραδόσεις και τα γλυκίσματα? Μας έφαγε ο νεοπλουτισμός και η αστυφιλία.
Δες τη σημερινή νεολαία των χωριών:
Ποιός κάθεται να ασχοληθεί με ζύμωμα ή άρμεγμα?
Όλοι βιάζονται να φύγουν και με το που πατήσουν τα 18 έχουν εξαφανιστεί από την Τήνο ή κι αν γυρίσουν καταλήγουν στη Χώρα με δουλειές πιο "εξεζητημένες!!!"
Άστα, γιατί τα ζω από κοντά και παρατηρώ νοοτροπίες και απόψεις.
Είμαστε μακράν ρομαντικοί αν πιστεύουμε ότι κάποτε θα αναστηθούν τα χωριά μας!
Εκτός αν πεινάσουν πολύ εκεί στην Αθήνα...
Στην Ανάγκη και οι θεοί πείθονται ή πύθονται
ΑπάντησηΔιαγραφήοι αγρότες θυμούνται
οι αστοί φαντάζονται
ποιός επιβιώνει;
Αν είχα ξενοδοχείο στη Χώρα και κυνηγούσα προσκυνητές με το ντουφέκι, θα πλήρωνα 3 αγρότες και 3 νοικοκυρές να κάνουν αγροτικά. Οι Σύλλογοι μπορούν να συντονίζουν. Στο Αγάπι βόηθησε ο Δήμος αλλά ο και Σύλλογος. Στην Αετοφωλιά το εργαστήριο κεραμεικής είναι ιδιωτική δουλειά και το μουσείο του Συλλόγου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι αν οι αγρότες αρνηθούν να μισθώσουν τον εαυτό τους δια των αμειβομένων υπηρεσιών, είπαμε θυμούνται την περιφρονητική ματιά και λόγο των αστών
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι είναι τα φχασάκια?
ΑπάντησηΔιαγραφήποιός ευθύνεται για τον εθισμό των αγροτών στο εύκολα και γρήγορα;
ΑπάντησηΔιαγραφήποιός ευθύνεται για τις μονοκαλλιέργειες που καθιστούν δύσκολη την "αυτάρκεια"
το πασοκ και οι γαλλογερμανοί
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην τελευταία φωτό ίσως είναι ο μόνος στην παλάδα που έχει κάπαρη από την τήνο και όχι τουρκίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα φχασάκια σε άλλα χωριά λέγονται ''αβούλοτες'', δηλαδή ψήνονται πρίν ''χρειστέι'' σφραγιστεί δηλαδή ο φούρνος για να ψήσει τα ψωμιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αποτέλεσμα, όταν βάλεις και την μζήθρα,κοπανιστή είναι τέλειο, κάτι σαν καλτσόνε δηλαδή αλλά χίλιες φορές καλύτερο.
10:15 και 10:43, η αγροτική Τήνος δεν εθίστηκε σε "εύκολα". Η μόνη επιδοτούμενη δραστηριότητα είναι τα κατσίκια και τα πρόβατα (και γεμίσαμε αδέσποτα). Η αγροτική Τήνος άρχισε να τελειώνει με την αστυφιλία του 1960.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤς μπαράστες ποιός θα τς κτίσ ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου έχουν γίνει όλα ένα.
Συμφωνώ απόλυτα με τις προτάσεις σου για την Τήνο. Τέτοιες ιδέες που μπορούν να υλοποιηθούν χρειάζεται το νησί - και το μέλλον θα είναι ευοίωνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Σ.συνέχισε να γράφεις.
Σε όλα τα νησιά μπορεί να γίνει αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν η ενδοχώρα είναι τελειωμένη δε σημαίνει ότι τα νησιά πρέπει να παραμείνουν σε αυτό το καθεστώς μη επάρκειας, ημι-επάρκειας.
Και τα καϊκια πρέπει να ναυπηγηθούν ξανά.
Στις Σπέτσες έκλεισαν το τελευταίο καρνάγιο παραδοσιακών καϊκιών.
@αλλενάκι
Η δουλειά δεν είναι ντροπή, όταν όμως χωρίς έλεγχο την ντομάτα,την κάπαρη,την αγκινάρα, την πατάτα κλπ του παντοπωλείου την πουλάμε για "Τήνου" στα κουτοτουριστάκια τότε.........
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μην πω για τους μελισσοκόμους που με δύο μελίσσια πλημμυρίζουν την αγορά με "αγνό μέλι Τήνου".......
ΘΕΛΟΥΝ ΠΟΛΥ ΞΥΛΟ ΕΚΕΙ ΚΑΤΩ ΣΤΗ "ΛΑΪΚΗ" . ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΠΟΥΛΑΝΕ ΑΚΡΙΒΑ, ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΠΟΥΛΑΝΕ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΑΠΑΡΗ , ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΧΟΥΝΕ ΒΡΕΙ ΜΑΓΑΖΙ ΓΩΝΙΑ , ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΤΣΑΚΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ , ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΚΑΤΙ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Η ΤΗΝΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ Μ ΑΥΤΟ ΕΠΙΒΙΩΣΕ . ΤΗΝ ΑΓΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ , ΤΟΝ ΝΤΟΠΙΟ ΦΥΣΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΑΓΡΟΤΗ (ΓΙΑΤΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΞΕΡΑ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΧΛΩΡΑ)
ΑπάντησηΔιαγραφή