Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

Η επέκταση του Ιερού (ή ...αγροτικού) δρόμου μετά την Β' Εύρεση: Μετά το 1997 (ή 1998).

Όπως ίσως έχετε ακούσει, έγινε την προπερασμένη Κυριακή μια καταγγελία στο Α.Τ. Τήνου, στην Δασική Υπηρεσία Σύρου, στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος Σύρου και στους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος στην Αθήνα για έργα και πιθανές παρανομίες στο αιολικό "πάρκο" πάνω από τα Ιστέρνια (ή Υστέρνια).

Οι καταγγελίες εστιάζονται στο ότι α) έχει υποβληθεί Αίτηση Ακύρωσης στο ΣτΕ και β) στο ότι η διάνοιξη "δρόμου" για το "Πάρκο" εκτός του ότι απαγορεύεται ρητά στην άδεια είναι παράνομη. Αυτά είναι νομικά θέματα, όχι για εδώ.  Ωστόσο, ο "δρόμος" είναι σε δημόσια θέα, αν κάνετε τον κόπο να πάτε στην Β' Εύρεση, για την "εξέλιξη" του δρόμου από το 2007 και μετά υπάρχουν μάρτυρες, και οι αεροφωτογραφίες της Γεωγραφικής Υπηρεσία Στρατού είναι ...ξεκάθαρες.


Η παραπάνω εικόνα (μεγαλώνει με κλικ) είναι από το Google maps (μπορείτε να την δείτε στο Google maps όπου φαίνονται περισσότερες λεπτομέρειες, ή ευρύτερο πεδίο θέασης, για να δείτε πού είναι αυτό το μέρος). Η παράνομη διάνοιξη της καταγγελίας, αφορά αυτό που φαίνεται μεταξύ "2" και "3". Το ότι "υπάρχει" ή "υπήρχε" (η άμεση δικαιολογία του κάθε ντόπιου) δεν την κάνει λιγότερο παράνομη.  Υπήρχε? Δεν νομίζω:


Αυτή, είναι η αεροφωτογραφία της ΓΥΣ του 1997 (ή '98). Μεγαλώνει με κλικ. Φαίνεται η Β' Εύρεση και ο στενός χωματόδρομος που οδηγούσε σε αυτήν από τους Μύλους πάνω από τα Ι(Υ)στέρνια. Δεν φαίνεται τίποτε άλλο. Αλλά να σας δείξω, τι φαίνεται:


Και αυτή μεγαλώνει με κλικ. Το πρώτο πράγμα που φαίνεται είναι οι Αλώνες/Ανεμόμυλος, τα Λιχνόβουρλα και το Σούναρο:  Τα τρία αυτά σημεία (στους συνδέσμους τα βλέπετε και στο Google maps (και έχω αναφερθεί σε αυτά στα περί Κοινοτικής Βοσκήσιμου Έκτασης της Κοινότητας Κελλίων) είναι το παλιό "σύνορο" μεταξύ Κοινοτικής Έκτασης Καλλονής και Ι(Υ)στερνίων. Και φαίνονται και άλλα:


Στην παραπάνω εικόνα φαίνεται το αδειοδοτημένο "πάρκο" που υπάρχει και στον χάρτη της ΡΑΕ (με σκούρο πράσινο χρώμα, δεν φαίνεται πολύ καλά, αλλά είναι εκεί). Βλέπετε εσείς καμία διάνοιξη μεταξύ Εκκλησίας και "πάρκου". Εγώ δεν βλέπω τίποτα. Βλέπω όμως τα παλιά μονοπάτια/δρόμους και τα όρια ιδιοκτησιών με ξερολιθιές. Φαίνονται και στην αρχική εικόνα του Google maps :


Ούτε η παράνομη διάνοιξη φαίνεται, ούτε κάποιος παλιός "δρόμος" ή ατραπός, ή ίχνος, ή ο,τιδήποτε, φαίνονται μεταξύ Εκκλησίας και "πάρκου". Αλλά προσέθεσα την παράνομη διάνοιξη, έτσι για να ...προσανατολιστείτε:


Αυτά, το 1997 (΄98). Η διάνοιξη φαίνεται το 2013 και στο Κτηματολόγιο (2007-2009). Τυχόν ποινικές ευθύνες μπορεί να έχουν παραγραφεί, αλλά η διάνοιξη έγινε μετά το 1997 και ήταν και είναι παράνομη. Μάλλον από αυτόν που πούλησε την έκταση του "πάρκου". Και η άδεια του "πάρκου" αναφέρει ρητά "απαγορεύεται η διάνοιξη" (ή η διαπλάτυνση ή η βελτίωση, ή, ή...).

Μου έχει μπει η περιέργεια να βρω άλλες αεροφωτογραφίες μεταξύ 1998 και 2003, αν υπάρχουν. Και τυχόν άλλα δημόσια έγγραφα που μπορεί να είναι από εδώ ή από εκεί...

ΔΕΝ έχω κάτι προσωπικό εναντίον του κυρίου που θέλει να βάλει αιολικά πάνω από τα Ι(Υ)στέρνια. Αλλά θεωρώ ΟΛΑ τα αιολικά μια παρασιτική δραστηριότητα, που υπάρχει ΜΟΝΟ με επιδοτήσεις που πληρώνουμε εμείς, χωρίς να παίρνουμε εμείς κάτι χρήσιμο, σε αντάλλαγμα. Το ότι εξοικονομούν ενέργεια, ή παρέχουν ηλεκτροδοτική αυτάρκεια ή μειώνουν ρύπους, ή κάνουν κάτι καλό για την Πτολεμαΐδα ή το περιβάλλον είναι χυδαία ψέματα που καλλιεργούνται έντεχνα από τα ΜΜΕ που ανήκουν στους μεγαλοεργολάβους που θέλουν επιδοτήσεις από αιολικά. Το μόνο επιχείρημα ότι "αποτελούν δέσμευση" επίσης έχει ξεφτίσει. Έχουμε πετύχει και ξεπεράσει τους όρους κάθε δέσμευσης, όπως έδειξα στην προηγούμενη ανάρτηση.

Τέλος, μπορεί τα συγκεκριμένα σχεδιαζόμενα αιολικά να μην θίγουν εμένα, αλλά θίγουν το νησί και την τσέπη μου (και την τσέπη σας).  Και, αντίθετα από τους ισχυρισμούς του καλού ανθρώπου που θέλει να ζει από αιολικά,  όχι μόνο δεν θα εκτονώσουν την πίεση για άλλα αιολικά, αλλά θα ανοίξουν τον δόμο, κυριολεκτικά και μεταφορικά για άλλα αιολικά.

ΥΓ:  Ο στενός χωματόδρομος για την Β' Εύρεση υπάρχει πριν από το 1997. Μην ορκίζεστε ότι αυτό τον κάνει "νόμιμο". Ούτε να ορκίζεστε ότι η μετεξέλιξή του σε αεροδρόμιο φάρδους 12 μέτρων (εδώ και εδώ) το 2009,   με κρατικά λεφτά, είναι νόμιμη.

2 σχόλια:

  1. Από ποιον μπορεί να έγινε ο δρόμος? από ποιες ιδιοκτησίες διέρχεται? μεταξύ ποιόν αεροφωτογραφιών εμφανίζεται? Τώρα που δεν <> τα παραλιακά θα αρχίσουν να <> τα ορεινά για δρόμους και για όλα όσα χρειάζονται οι απόλυτα αμφισβητούμενες πράσινες επενδύσεις. Σίγουρα θα έχουμε εκπλήξεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατά πληροφορίες: Ο δρόμος ξεκίνησε από τον πωλητή της πρώτης περιφραγμένης έκτασης που συναντά μετά την κοινοτική έκταση Ιστερνίων (δηλαδή, η απάντηση στο υποθηκοφυλακείο). Ή πρώτη εκδοχή του απλά "έβγαλε φρύγανα" και "ισιωσε λίγα χώματα και πέτρες" αρκετά για να φαίνεται από αεροφωτογραφίες μετά το 2000 (και μέχρι το 2008-09 που ξαναφτιάχτηκε και το 2012 και τελειοποιήθηκε).

    Το αστειάκι με τους παράνομους δρόμους που κάνει ο φτωχός για να πάει στο χωραφάκι του είναι 10πλάσιο με τα αιολικά των Κοπελούζου/Σαμαρά/ΕΝΕΛ τόσο στην θέση Κοράκου Φωλιά (ο χωματόδρομος που κοκορευόταν ο τότε νησιάρχης ότι άνοιξε χωρίς να τον πάρουν χαμπάρι οι "οικολόγοι" προς το Στενό), όσο και στην θέση Ανώγεια (θα ανεβάσω αεροφωτογραφίες), όσο και στην Βαθειά Λίμνο όπου ένας μασκαράς ωμά μου ζήτησε να του δώσω δικαίωμα δρόμου, με συμβόλαιο, ειδεμή θα έκανε καταγγελίες. Θα πουλούσε το χωραφάκι του ΜΕ το δικαίωμα δρόμου (και είναι στην Μελέτη Οδοπιίας της προηγούμενης ΜΠΕ. Σε αυτή το ...αποσιωπούν. Του έβγαλα παραάνομη την διάνοιξη. Κλάμα στο ακροατήριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή