Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017

Οι παράνομες διανοίξεις χωματόδρομων που θα βαφτιστούν "συνοδά έργα οδοποιίας" για τα αιολικά


Η παραπάνω εικόνα είναι από την "μελέτη οδοποιίας" του αιολικού "Γκάγκαρη", πάνω από τον Άγιο Ρωμανό. Το όνομα "Γκάγκαρη" είναι ...ποιητική ελευθερία:  Η Γκάγκαρη είναι από την άλλη μεριά της Τήνου.  Η οδοποιία που "θα" γίνει, όταν "θα" εγκριθεί από τον Σταθάκη και τον Φάμελλο η ...τροποιητική ΜΠΕ, έχει ήδη γίνει, και όλοι οι γνώστες παριστάνουν ότι δεν ξέρουν τίποτα. Λες και οι χωματόδρομοι ανοίγονται από ...φιλάνθρωπους.



Αυτή είναι το αρχικό τοπογραφικό, σε δορυφορική εικόνα. Η "οδοποιία" δεν είναι άλλη από το πλέγμα των παράνομων διανοίξεων που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια.  Η μωβ γραμμή είναι ο μεσαιωνικός δρόμος. Μερικές δήθεν από ντόπιους για δική τους εξυπηρέτηση (ένας φουκαράς που το έχει ξεσκίσει, είχε και ταμπέλα "βιομηχανική ζώνη (αυτός μάλλον έψαχνε για ...αγοραστή), και ο ίδιος, ή ποιος ξέρει ποιος, έχει φτιάξει και πλάτωμα σαν αυτά που φτιάχνουν οι αιολικοί, δίπλα σε περίεργα χωματουργικά που δεν έχω καταφέρει να μάθω τίνος είναι και με τι σκοπό. Δεν έχει σημασία, σημασία έχει ότι όλα αυτά είναι τυπικά παράνομα. Είναι η οδοποιία που "θα γίνει".

Τα έργα για τα αιολικά έχουν ξεκινήσει εδώ και 10-15 χρόνια. Μην ξεχνάτε ότι ο πρώτος "Καποδιστριακός" Δήμαρχος του Δήμου Εξωμβούργου εξελίχθηκε, αν δεν ήταν από την αρχή, σαν πλασιέ αιολικών. Μην ξεχνάτε, ότι ο χωματόδρομος για το Στενό έγινε νύχτα (και κοκορευόταν ο τότε Έπαρχος ότι "την έφερε στους οικολόγους") και λεγόταν ο δρόμος της ΤΕΡΝΑ (άλλοι κυνηγοί επιδοτήσεων, που τελικά δεν ήρθαν στην Τήνο επειδή μπλοκαρίστηκαν, τότε, οι πυλώνες της ΔΕΗ στο ΣτΕ -- χωρίς δυνατότητα απόρριψης, τα αιολικά απλά προκαλούν μπλακάουτ). Ο 100% παράνομος χωματόδρομος για το Στενό είναι τώρα η ...οδοποιία για το αιολικό "Κοράκου Φωλιά" της ΕΝΕL/Damco.

Ρίξτε μια ματιά στην δορυφορική εικόνα της Τήνου θα δείτε μια περίεργη συγκέντρωση χωματόδρομων εκεί που θα αδειοδοτηθούν αιολικά. Για παράδειγμα, η ευθεία από την Α7 στην Α6 είναι απότομη ανηφόρα. "Κάποιοι" φρόντισαν να γίνουν 2-3 αθώοι χωματόδρομοι στο πουθενά, για να μην βάλουμε σε έξοδα και μπελά αδειοδοτήσεων την Damco και να τα βρει έτοιμα η ENEL. Όλα για να πουληθεί η άδεια στην ΕNEL.  Οι οδοποιίες είναι έτοιμες!  Είναι οι παράνομες διανοίξεις που γέμισαν την Τήνο όπου ήταν να μπουν αιολικά (και προφανώς μερικοί απατεωνίσκοι δικοί μας ήξεραν ακριβώς που θα πάνε, πριν από το 2010).

Υπάρχει και αυτό το διαβόητο ΠΔ για τις ΖΟΕ στην Τήνο (ΦΕΚ 160, 27/2/2013). 

 
Απομένει να δούμε εάν θα αντιδράσουν οι υπηρεσίες, ή εάν θα υπάρξει κουκούλωμα και ξέπλυμα της παρανομίας υπό το άγρυπνο βλέμμα και την έγκριση των Σταθάκη και Φάμελλου...

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

Σκόπευε να προσπορίσει στον εαυτόν του ή σε άλλον περουσιακό όφελος βλάπτοντας τρίτον?

Η απάντηση είναι ΝΑΙ. Σκόπευε να προσπορίσει όφελος στον εαυτό του, στο ντόπιο αφεντικό του και στην ΕΝΕΛ. Σε βάρος μου. Και σε βάρος τουλάχιστον 9 ατόμων που ξέρω.

Η υπεύθυνη δήλωση μεγαλώνει με κλικ και έχει ημερομηνία 25-01-2103. Για πρώτη φορά διάβασα και τι λένε τα ψιλά γράμματα κάτω κάτω. Εντυπωσιακό!

Το ποινικό λήγει τον Ιανουάριο του 2018.

Αυτή την Υπεύθυνη Δήλωση την έχει υπογράψει για ΚΑΘΕ θέση αιολικού στις Κυκλάδες που δεν έχει αγοράσει ή νοικιάσει.  Ζήτησε κάθε αιολικό "πάρκο" Πράξη Χαρακτηρισμού από την Δασική Υπηρεσία Κυκλάδων, για κάθε τοποθεσία. Τους τα έβγαλαν "χορτολιβαδικά" -- που σημαίνει, αν δεν τα παραχωρήσουν στην Εταιρεία, "δημόσια". Στις Κυκλάδες που δεν υπάρχει τεκμήριο Δημοσίου, αλλά δεν βαριέσαι, το Δημόσιο δεν έφραζε με ξερολιθιές το 1945, ούτε έφτιαχνε αναβαθμίδες ή αλώνια.

Δεν ενημέρωσαν κανένα. Με μένα, διερεύνησαν "αν θέλω να παίρνω κάποιο νοίκι".  Τους είπα "να τους δώσω κάτι να πάνε αλλού". Και μάλλον περιμένουν να περάσει η πενταετία.

16 Οκτωβρίου 2017 με 25 Ιανουαρίου 2018. Προλαβαίνω; Να φέρω παρέα και τους άλλους τυχόν φερόμενους ιδιοκτήτες? Πάει 10ετία συνολικά ή 10ετία για κάθε φερόμενο ιδιοκτήτη?


Λογικά δεν κυνηγάω ...επιχειρηματίες. Αλλά οι τύποι επιμένουν. Πήραν μία εξώδικη δήλωση. Ξέρουν την έκβαση του ΣτΕ και είμαι σίγουρος περιμένουν την του Διοικητικού Εφετείου. Η Πρόεδρος τους κοίταξε τότε και είπε "Κύριοι, δεν ξέρω αν το καταλαβαίνετε, αλλά δεν έχετε άδεια". 

Και επιμένουν.  Δείχνουν αιολικά, "πλατείες" και "κλάδους" σε ιδιωτικές, αγροτικές εκτάσεις. Αν οι δικηγόροι πουν το "ναι", προλαβαίνω.

Παραβλέπω τους ηλίθιους που διατυμπανίζουν ότι θα γίνουν πλούσιοι από μένα, και τους έχουν τάξει μεγάλα δώρα για τις καταγγελίες τους. Υπάρχουν μάρτυρες, κύριε Ιωάννη μου, να προσέχετε τους ηλίθιους που διαλέγουν οι συνεργάτες σας για βοηθούς.

Η επέκταση του Ιερού (ή ...αγροτικού) δρόμου μετά την Β' Εύρεση: Μετά το 1997 (ή 1998).

Όπως ίσως έχετε ακούσει, έγινε την προπερασμένη Κυριακή μια καταγγελία στο Α.Τ. Τήνου, στην Δασική Υπηρεσία Σύρου, στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος Σύρου και στους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος στην Αθήνα για έργα και πιθανές παρανομίες στο αιολικό "πάρκο" πάνω από τα Ιστέρνια (ή Υστέρνια).

Οι καταγγελίες εστιάζονται στο ότι α) έχει υποβληθεί Αίτηση Ακύρωσης στο ΣτΕ και β) στο ότι η διάνοιξη "δρόμου" για το "Πάρκο" εκτός του ότι απαγορεύεται ρητά στην άδεια είναι παράνομη. Αυτά είναι νομικά θέματα, όχι για εδώ.  Ωστόσο, ο "δρόμος" είναι σε δημόσια θέα, αν κάνετε τον κόπο να πάτε στην Β' Εύρεση, για την "εξέλιξη" του δρόμου από το 2007 και μετά υπάρχουν μάρτυρες, και οι αεροφωτογραφίες της Γεωγραφικής Υπηρεσία Στρατού είναι ...ξεκάθαρες.


Η παραπάνω εικόνα (μεγαλώνει με κλικ) είναι από το Google maps (μπορείτε να την δείτε στο Google maps όπου φαίνονται περισσότερες λεπτομέρειες, ή ευρύτερο πεδίο θέασης, για να δείτε πού είναι αυτό το μέρος). Η παράνομη διάνοιξη της καταγγελίας, αφορά αυτό που φαίνεται μεταξύ "2" και "3". Το ότι "υπάρχει" ή "υπήρχε" (η άμεση δικαιολογία του κάθε ντόπιου) δεν την κάνει λιγότερο παράνομη.  Υπήρχε? Δεν νομίζω:


Αυτή, είναι η αεροφωτογραφία της ΓΥΣ του 1997 (ή '98). Μεγαλώνει με κλικ. Φαίνεται η Β' Εύρεση και ο στενός χωματόδρομος που οδηγούσε σε αυτήν από τους Μύλους πάνω από τα Ι(Υ)στέρνια. Δεν φαίνεται τίποτε άλλο. Αλλά να σας δείξω, τι φαίνεται:


Και αυτή μεγαλώνει με κλικ. Το πρώτο πράγμα που φαίνεται είναι οι Αλώνες/Ανεμόμυλος, τα Λιχνόβουρλα και το Σούναρο:  Τα τρία αυτά σημεία (στους συνδέσμους τα βλέπετε και στο Google maps (και έχω αναφερθεί σε αυτά στα περί Κοινοτικής Βοσκήσιμου Έκτασης της Κοινότητας Κελλίων) είναι το παλιό "σύνορο" μεταξύ Κοινοτικής Έκτασης Καλλονής και Ι(Υ)στερνίων. Και φαίνονται και άλλα:


Στην παραπάνω εικόνα φαίνεται το αδειοδοτημένο "πάρκο" που υπάρχει και στον χάρτη της ΡΑΕ (με σκούρο πράσινο χρώμα, δεν φαίνεται πολύ καλά, αλλά είναι εκεί). Βλέπετε εσείς καμία διάνοιξη μεταξύ Εκκλησίας και "πάρκου". Εγώ δεν βλέπω τίποτα. Βλέπω όμως τα παλιά μονοπάτια/δρόμους και τα όρια ιδιοκτησιών με ξερολιθιές. Φαίνονται και στην αρχική εικόνα του Google maps :


Ούτε η παράνομη διάνοιξη φαίνεται, ούτε κάποιος παλιός "δρόμος" ή ατραπός, ή ίχνος, ή ο,τιδήποτε, φαίνονται μεταξύ Εκκλησίας και "πάρκου". Αλλά προσέθεσα την παράνομη διάνοιξη, έτσι για να ...προσανατολιστείτε:


Αυτά, το 1997 (΄98). Η διάνοιξη φαίνεται το 2013 και στο Κτηματολόγιο (2007-2009). Τυχόν ποινικές ευθύνες μπορεί να έχουν παραγραφεί, αλλά η διάνοιξη έγινε μετά το 1997 και ήταν και είναι παράνομη. Μάλλον από αυτόν που πούλησε την έκταση του "πάρκου". Και η άδεια του "πάρκου" αναφέρει ρητά "απαγορεύεται η διάνοιξη" (ή η διαπλάτυνση ή η βελτίωση, ή, ή...).

Μου έχει μπει η περιέργεια να βρω άλλες αεροφωτογραφίες μεταξύ 1998 και 2003, αν υπάρχουν. Και τυχόν άλλα δημόσια έγγραφα που μπορεί να είναι από εδώ ή από εκεί...

ΔΕΝ έχω κάτι προσωπικό εναντίον του κυρίου που θέλει να βάλει αιολικά πάνω από τα Ι(Υ)στέρνια. Αλλά θεωρώ ΟΛΑ τα αιολικά μια παρασιτική δραστηριότητα, που υπάρχει ΜΟΝΟ με επιδοτήσεις που πληρώνουμε εμείς, χωρίς να παίρνουμε εμείς κάτι χρήσιμο, σε αντάλλαγμα. Το ότι εξοικονομούν ενέργεια, ή παρέχουν ηλεκτροδοτική αυτάρκεια ή μειώνουν ρύπους, ή κάνουν κάτι καλό για την Πτολεμαΐδα ή το περιβάλλον είναι χυδαία ψέματα που καλλιεργούνται έντεχνα από τα ΜΜΕ που ανήκουν στους μεγαλοεργολάβους που θέλουν επιδοτήσεις από αιολικά. Το μόνο επιχείρημα ότι "αποτελούν δέσμευση" επίσης έχει ξεφτίσει. Έχουμε πετύχει και ξεπεράσει τους όρους κάθε δέσμευσης, όπως έδειξα στην προηγούμενη ανάρτηση.

Τέλος, μπορεί τα συγκεκριμένα σχεδιαζόμενα αιολικά να μην θίγουν εμένα, αλλά θίγουν το νησί και την τσέπη μου (και την τσέπη σας).  Και, αντίθετα από τους ισχυρισμούς του καλού ανθρώπου που θέλει να ζει από αιολικά,  όχι μόνο δεν θα εκτονώσουν την πίεση για άλλα αιολικά, αλλά θα ανοίξουν τον δόμο, κυριολεκτικά και μεταφορικά για άλλα αιολικά.

ΥΓ:  Ο στενός χωματόδρομος για την Β' Εύρεση υπάρχει πριν από το 1997. Μην ορκίζεστε ότι αυτό τον κάνει "νόμιμο". Ούτε να ορκίζεστε ότι η μετεξέλιξή του σε αεροδρόμιο φάρδους 12 μέτρων (εδώ και εδώ) το 2009,   με κρατικά λεφτά, είναι νόμιμη.