Σάββατο 19 Μαΐου 2018

Παραμύθια με καρκίνους για να μάς κλέβουν με αιολικά

Στην τελευταία του επίσκεψη στην Τήνο για να εγκαινιάσει την διασύνδεση των Κυκλάδων με το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ, ο κύριος Τσίπρας έπιασε νέα χαμηλά επίπεδα. Ο κύριος Τσίπρας φέρεται να απάντησε σε διαμαρτυρία στελέχους του Δήμου που δεν θέλει αιολικά στην Τήνο:  "Δηλαδή προτιμάτε καρκίνους στην Πτολεμαΐδα"; Η απάντηση στον κ. Τσίπρα και στους υποβολείς που του σερβίρουν ιδιοτελή και παραπλανητικά επιχειρήματα είναι από την κα Περέζ, του Άγιου Σάββα.


ΠρώτονΤα αιολικά δεν υποκαθιστούν τις λιγνιτικές μονάδες της Πτολεμαΐδας. Πουθενά στον κόσμο δεν έχουν υποκατασταθεί λιγνιτικές, ή άλλες μονάδες βάσης, από μεταβλητές πηγές ενέργειας όπως τα αιολικά ή τα φωτοβολταϊκά.  Οι λιγνιτικές μονάδες μπορούν να υποκατασταθούν μόνο από μονάδες αερίου, μονάδες λιθάνθρακα, πυρηνικές μονάδες, μεγάλα υδροηλεκτρικά (σε χώρες με πολλά νερά), ή από άλλες, πιο σύγχρονες λιγνιτικές μονάδες.  Μια σύγχρονη μονάδα παράγει το ίδιο ρεύμα με το μισό περίπου καύσιμο από μια παλιά (αν σας νοιάζει η εξοικονόμηση καυσίμων). Και, φυσικά, οι λιγνιτικές μονάδες μπορούν να υποκατασταθούν από εισαγωγές ρεύματος, κάτι που κάνουμε κατά κόρον στην Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια.

Δεύτερον:  Τα αιολικά δεν εξοικονομούν λιγνίτη! Δεν έχει μετρηθεί πουθενά εξοικονόμηση λιγνίτη από αιολικά. Δεν έχει μετρηθεί πουθενά μείωση κατανάλωσης καυσίμων από ΑΠΕ! Η κατανάλωση καυσίμων μειώνεται λόγω φτώχειας, ύφεσης και αποβιομηχάνισης. Όχι από ΑΠΕ. Αν σας ακούγεται παράδοξο, το καταλαβαίνω, αλλά αυτό δείχνουν τα δεδομένα και περίπου αυτό απάντησε το Υπουργείο Ενέργειας και η ΡΑΕ σε Βουλευτή όταν ρώτησε "πόσα γραμμάρια λιγνίτη εξοικονομούμε κάθε χρόνο με τα δυο δις επιδοτήσεις σε ΑΠΕ";

Τρίτον:  Οι χώρες, ή οι περιοχές με πολλές λιγνιτικές μονάδες ΔΕΝ έχουν περισσότερους καρκίνους και οι χώρες με πολλά αιολικά ΔΕΝ έχουν λιγότερους καρκίνους.  Αυτό είπε η κα Περέζ, του Άγιου Σάββα, στο άρθρο της.  Αν ο κ. Τσίπρας μίλησε για καρκίνους της Πτολεμαΐδας, κάποιος τον δουλεύει, και αυτός δουλεύει εμάς με την σειρά του, εκμεταλλευόμενος τον φόβο για την αρρώστια.

Τέταρτον:  Πέρα από την προφανή ζημιά που κάνει κάθε ορυχείο και κάθε βιομηχανική μονάδα, τα πραγματικά προβλήματα υγείας στην Πτολεμαΐδα προέρχονται από τους ξεσκέπαστους ταινιόδρομους και από την μεταφορά τέφρας με φορτωτές και φορτηγά, σαν να ήταν ...χαλίκια. Φυσάει λίγος αέρας και η πραγματικά βλαβερή τέφρα γίνεται σύννεφο.  Με ελάχιστα λεφτά, σε σχέση με τις επιδοτήσεις που πετάμε κάθε χρόνο σε απάτες, θα λυνόταν το πρόβλημα της τέφρας.

Πέμπτον:  Είναι προφανές ότι η Κυβέρνηση έχει ξεβρακωθεί για να βάλουμε αιολικά.  Τα αιολικά δεν ηλεκτροδοτούν, δεν μειώνουν χρήση καυσίμων, δεν προλαμβάνουν και δεν θεραπεύουν καρκίνους. Η Κυβέρνηση ξεβρακώνεται για να πουλήσουν οι Γερμανοί αιολικά, για να βγάζουν οι Ιταλοί και οι Γάλλοι τσάμπα λεφτά από αιολικά "πάρκα" και για να παίρνει ποσοστά ο Έλληνας που βγάζει και πουλάει τις αιολικές άδειες. Και για να ελπίζουν οι ντόπιοι ότι θα πουλήσουν καμμιά παραγκαιριά, ή κανένα πιάτο μακαρόνια, να νοικιάσουν κανένα δωμάτιο όσο θα γίνονται εργασίες ή να κάνουν καμμιά παράνομη διάνοιξη χωματόδρομων στου ...Πολέμου τον Κάμπο. Πείτε αντίο στον τουρισμό, αν σας νοιάζει ο τουρισμός. Οι τουρίστες δεν πάνε σε νησιά για να βλέπουν αιολικά...



Δεν θέλω να κάνω "αντιπολίτευση", αλλά ο Σύριζα βγήκε και από τις αντιαιολικές τοποθετήσεις των βουλευτών του και ο κόσμος που ψήφισε Σύριζα ή Συρμαλένιο ψήφισε κατά των αιολικών.  Μια χαρά τα έλεγε ο Συρμαλένιος το 2014 -- και του το είπα, με κάθε ειλικρίνεια του ίδιου, όταν τον είδα.

Η διασύνδεση των Κυκλάδων είναι μια ιστορία που σέρνεται από καιρό. Η Τήνος (και η Άνδρος), πρώτα από όλα, είναι διασυνδεμένες εδώ και χρόνια. Πρόλαβα την Τήνο και τα χωριά της χωρίς ρεύμα και, πέρα από ρομαντικές επιστροφές σε περίοδο τζακιών με φρύγανα, φωτισμού από λάμπες πετρελαίου ή λυχνάρια λαδιού, σαφώς και προτιμώ ηλεκτροδότηση. Αλλά η διασύνδεση δεν γίνεται για την ηλεκτροδότηση, ή δήθεν για το περιβάλλον. Γίνεται για να μπούνε αιολικά και να ηλεκτροδοτούμαστε από φυσικό αέριο και εισαγωγές ρεύματος. Το ρεύμα έχει ήδη υπερδιπλασιαστεί, σε καιρό ύφεσης, λόγω ΑΠΕ (και αερίου). Θα ανέβει κι άλλο.  Οι ΑΠΕ ακριβαίνουν το ρεύμα επειδή πληρώνονται χωρίς να υποκαθιστούν ή να εξοικονομούν κάτι άλλο. Είναι σαν "καπέλο", σαν φόρος.

Τρίτη 8 Μαΐου 2018

Το πιο βαρετό θέμα, δυστυχώς χρειάζεται συνεχιζόμενη προσοχή: Ενστάσεις με έντυπα Δ11


Ξέρω πολύ καλά πόσο βαρετό και κουραστικό είναι το θέμα. Όλη η διαδικασία (και οι αναβολές στις εκδικάσεις στο ΣτΕ) είναι σχεδιασμένη να κάμψει τις αντιδράσεις, να βαρεθεί ο κόσμος. Κι όμως, ο κίνδυνος παραμένει ο ίδιος.

Μια λεπτομέρεια που έχουμε ξεχάσει είναι ότι στην δυστυχώς θετική απόφασή του για τα αιολικά της Νότιας Εύβοιας, το ΣτΕ είπε:  "Μα δεν υποβάλλατε τις ενστάσεις σας στην διαβούλευση".

Τώρα που τα γράφω αυτά, τρέχει άλλη μια διαβούλευση για την Τήνο. Η κοινοπραξία ENEL/DAMCO(Κοπελούζος) έκανε πρόσφατα άλλη μια τροποποίηση (στην οποία μετακίνησε και κατάργησε μερικές ανεμογεννήτριες, αλλά τα αιολικά "πολύγωνα" είναι τα ίδια. Οι 25 ανεμογεννήτριες εύκολα θα γίνουν 55, ή 125.  Από την στιγμή που μπήκε το μεγάλο καλώδιο, δεν τους εμποδίζει τίποτα -- και η τακτική των αιολικών είναι "θα τον βάζουν λίγο-λίγο μέσα μέχρι να συνηθίσουμε", συγγνώμη, τόσο χυδαία.

Άρα, πρέπει να υποβάλουμε, ξανά, αντιρρήσεις.  Είτε σαν άτομα,. είτε σαν Σύλλογοι, είτε σαν Κοινότητες (είτε σαν Δήμος) -- αν δεν θέλουμε να γίνουμε σαν νησάκι με μεταλλικές οδοντογλυφίδες.  Σε έντυπο Δ11 (η φόρμα που απαιτείται από την αδειοδοτική διαδικασία του ΥΠΕΝ).  Στο έντυπο, εκτός από τα στοιχεία αυτού που το υποβάλει, αναγράφονται και οι ενστάσεις.

Ο πιο εύκολος τρόπος να υποβάλετε παρατηρήσεις σε φόρμα Δ11 είναι με λίγη βοήθεια από τους δικηγόρους που ασχολούνται με τις προσφυγές στο ΣτΕ. Ο Δήμος Τήνου (και τα άλλα νησιά) έχουν ένα δικηγορικό γραφείο (που εύκολα μπορεί να βοηθήσει) και η Περιφέρεια έχει άλλο ένα γραφείο που επίσης μπορεί να βοηθήσει-- όποιος έχει απορίες ή θέλει βοήθεια στο θέμα, ρωτάει, είναι ΠΟΛΥ εύκολο και απαραίτητο.

Πχ μερικές προφανείς ενστάσεις είναι: 1) Οι χωροθετήσεις. 2) Η καταπάτηση ιδιοκτησιών. 3) Οι παράνομοι δρόμοι που βαφτίζονται "υφιστάμενη οδοποιία". 4) Η μόνιμη βλάβη στο νησί. 5) Το απόλυτα ατελέσφορο στην ηλεκτροδότηση. 6)  Οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε διαβρώσεις και υδροφόρο ορίζοντα (υπάρχει σχετική μελέτη του καθηγ. Στουρνάρα). 7) Η ζημιά στον τουρισμό που πάει να πάρει τα πάνω του το νησί. 8) Η εγγύτητα σε σπίτια και οικισμούς. 9) Η θέα από την θάλασσα και τους επισκέπτες. 10) Η οικονομική επιβάρυνση.  ΜΗΝ ακούτε τα παραμύθια ότι δήθεν είναι καλή και καθαρή ενέργεια, ή δήθεν σώζει την Πτολεμαΐδα. Οι αιολικοί υπάρχουν ΜΟΝΟ για τις επιδοτήσεις τους και θα σας πούνε ό,τι παραμύθι μπορούν για να πάρουν αυτές τις επιδοτήσεις -- μα ρίξτε μια ματιά στον λογαριασμό σας!  Πρόκειται για επαγγελματίες ψεύτες.

Στην τελευταία διαβούλευση, υποβλήθηκαν μερικές 100άδες ενστάσεις (οι περισσότερες από την Πάρο). Χρειάζεται ξανά.

Σε αυτήν την διαβούλευση, εγώ θα επισυνάψω στο Δ11 και την Πανελλήνια Διακήρυξη για το θέμα. Την έχουν υπογράψει αρκετοί και από την Τήνο και τα άλλα νησιά. Δεν φτάνει που την υπογράψαμε. Πρέπει να υποβληθεί και σαν "Δ11" για να αναγκαστούν να την δούνε οι Υπηρεσίες των Υπουργείων που δίνουν τις άδειες. Μέχρι τώρα, το μόνο που έβλεπαν είναι οι γλοιώδεις αιολικοί υπάλληλοι, με μελέτες-μαϊμούδες ότι θα σώσουν το Κλίμα και θα φέρουν τουρίστες!

Η Πανελλήνια Διακήρυξη λέει:

"...Τα αιολικά έχουν αποδειχθεί μια αμφιλεγόμενη δραστηριότητα, με αυτοσκοπό τις επιδοτήσεις. Δεν συμβάλλουν σε περιορισμούς ρύπων, ούτε σε ενεργειακή αυτάρκεια ή σε ασφάλεια ηλεκτροδότησης, δεν εξοικονομούν πραγματικά καύσιμα, δεν υποκαθιστούν συμβατική ηλεκτροπαραγωγή και δεν προστατεύουν κανένα περιβάλλον. Και όσο αυξάνονται οι εγκαταστάσεις, η ενσωμάτωση τους στο δίκτυο αποδεικνύεται προβληματική και με υψηλό κόστος. Ακριβαίνουν το ρεύμα για όλους, κάνουν ζημιά στην Εθνική Οικονομία, στις τοπικές κοινωνίες, στον τουρισμό, αλλά και στο περιβάλλον.

Τα αιολικά κατακερματίζουν και απαξιώνουν γη, με διανοίξεις δρόμων και άλλες μη αναστρέψιμες παρεμβάσεις, συχνά σε αδιατάρακτες περιοχές, όπου και θα εγκαταλειφθούν όταν σταματήσουν οι επιδοτήσεις ή η λειτουργία τους. Έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην βιοποικιλότητα, ιδιαίτερα δε στην σπάνια ορνιθοπανίδα του τόπου μας. Η «σωτηρία του Κλίματος» θίγει την στοιχειώδη νοημοσύνη, αφού τα αιολικά και οι άλλες ΑΠΕ εξακολουθούν και είναι ενεργειακά ασήμαντα και, όπου μετρήθηκαν, δεν μειώνουν ρύπους..."

Δεν λέτε "όχι" σε κάτι καλό. Λέτε "όχι" σε μία απάτη. "Όχι" σε μία αρπαχτή -- που δυστυχώς για όλους μας, χρειάζεται ΓΗ.

Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

43,5 + 11,5 = 46 = 56 ή το πιάσιμο στα Πράσσα


Θα έχετε ακούσει ότι ο Δήμος Τήνου έκανε κάτι ένδικα μέσα κατά της Αιολικής Κυκλάδων (που μετονομάστηκε σε Ενεργειακή Κυκλάδων) για κάτι αδειοδοτημένα αιολικά στην θέση Πράσσα, πάνω από τα Υστέρνια, που θέλουν να περάσουν λίγο ...παράνομα μέσα από έκταση που ο Δήμος θεωρεί δική του, βάσει Κοινοτικού, δηλαδή Δημοτικού Κτηματολογίου.

Πρόκειται για σήριαλ, λεπτομέρειες του οποίου θα μεταφέρω μετά την απόφαση του Δικαστηρίου. Ωστόσο μερικά ζουμερά, που είναι περίπου δημόσια έγγραφα, έχουν ως εξής:

1. Το τοπογραφικό της Πράξης Χαρακτηρισμού του ακινήτου της Αιολικής Κυκλάδων με ημερομηνία 2000 (διορθωμένο με το χέρι σε 2001) δεν δείχνει δρόμο, αγροτικό, αμαξωτό ή οποιοδήποτε δρόμο:


Τα όρια του τοπογραφικού τα έδειξε ο ιδιοκτήτης της Εταιρίας.  Η έκταση αναφέρεται σαν 46 στρέμματα, (θυμηθείτε τον αριθμό "46"), έχει 3-4 γείτονες και συνορεύει, Νοτιοδυτικά με "δημόσιο" [α]  3) Το ξαναλέω, ΔΕΝ δείχνει κανέναν αγροτικό ή ...αμαξωτό δρόμο και 4) Δείχνει μια μικρούλα τοσοδούλα πιθανή καταπάτηση της ιδιοκτησίας Κωνσταντίνου Σώχου, αφού τα όρια δεν είναι πάνω σε ξερολιθιές... Λεπτομέρεια... (αλλά θα την δείτε στην συνέχεια).

Η ύπαρξη, ή μη, αγροτικών ή νόμιμων δρόμων είναι κάτι που έχω εμπεδώσει. Οι μεν αγροτικοί δρόμοι αναδεικνύουν το μεσαιωνικό ή και αρχαίο υπόβαθρο της Τήνου (έχω αποτυπώσει περίπου 1.000 χιλιόμετρα από αυτούς), οι δε νόμιμοι δρόμοι είναι ανατολικό ή μάλλον Τηνιακό ζήτημα, αφού η οδοποιία απαγορεύεται, χωρίς σαφείς άδειες, και γενικά απαγορεύεται μετά το ΠΔ ΦΕΚ 160/27 Φεβ 2003.  Η άδεια του αιολικού "πάρκου" στα Πράσσα ρητά απαγορεύει οδοποιία, ή παρέμβαση σε παλιούς αγροτικούς δρόμους.

Θα αναρωτηθείτε "μα πώς του έδωσαν άδεια, χωρίς άδεια οδοποιίας"? Βασικά ή δεν του έδωσαν άδεια, ή του είπαν "παρανόμησε". Κάτι τέτοιο έκανε και ο πάλαι ποτέ Δήμος Εξωμβούργου περί το 2010 κοντά σε μένα:  Έδινε άδεια εγκατάστασης μελισσιών, στην ουσία λέγοντάς τους να καταπατούν ιδιωτικές εκτάσεις, ή να "νομιμοποιήσουν δια της χρήσης" μια παράνομη διάνοιξη επίσης της περιόδου 1997-2001 στην περιοχή μου. Κλειστή προς μεγάλη ενόχληση πολλών αφανών και εμφανών από το 2010, χαίρετε.

Ο ρόλος του Δήμου Εξωμβούργου έχει υπάρξει επιεικώς "περίεργος":

2. Περί το 2004, ο τότε Δήμαρχος του τότε Δήμου Εξωμβούργου έδωσε μια βεβαίωση ύπαρξης αγροτικού δρόμου προς τα Πράσσα, αλλά και βεβαίωση δρόμου μόνο προς την Β' Εύρεση.   ΔΕΝ ξέρω τι αξία έχουν οι Δημαρχιακές βεβαιώσεις.  Ο δρόμος προς την Β' Εύρεση ΔΕΝ υπήρχε το 1983, και υπήρχε το 1997. Ο δρόμος μετά την Β' Εύρεση δεν υπήρχε το 1997,  ούτε φαίνεται στο τοπογραφικό του 2000-2001.  Επίσης,  η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου δεν ξέρει κάποιον τέτοιο δρόμο, μετά την Β' Εύρεση.  Το σίγουρο είναι ότι, όπως και με τον "δρόμο" στην δική μου περιοχή, έτσι και με τον "δρόμο" προς Πράσσα:  "Δρόμος" φάντασμα. Κανείς δεν λέει "ναι, εγώ τον ενέκρινα, ή τον έκανα". Ακόμα και ο κύριος της Αιολικής Κυκλάδων σκίζει τα ρούχα του με οργή και λέει ότι "δεν τον έκανε αυτός". Εγώ βάζω το χέρι μου στην φωτιά ότι δεν τον έκαναν και οι 90χρονες ιδιοκτήτριες των "46", δηλαδή των 43,5 στρεμμάτων (αλλά για τον ιδιοκτήτη την 11,5, δεν ορκίζομαι). Θα καταλάβετε παρακάτω.

Η παρεξήγηση βέβαια εξαφανίζεται αν αντί να παίζουμε με την λέξη "δρόμος" διευκρινίσουμε εάν ο δρόμος είναι παλιός δρόμος, νόμιμη διάνοιξη δρόμου ή παράνομη διάνοιξη.   Ο δρόμος για τα Πράσσα είναι 100% παράνομη διάνοιξη. Περνάει α) μέσα από 3-4 συνεχόμενες, περιφραγμένες, ιδιωτικές εκτάσεις, β) μέσα από γειτονική έκταση του κ. Οριάνου, ανάμεσα σε αυτές τις περιφραγμένες και στην Κοινοτική, γ) μέσα από Κοινοτική/Δημοτική Έκταση και δ) καταλήγει αποκλειστικά στα "46" στρέμματα.   Πήρε κανένα Συμβούλιο, τότε, απόφαση εκχώρησης Κοινοτικής ή Δημοτικής Έκτασης? Μήπως υπάρχει απόφαση για έγκριση παράνομης διάνοιξης? Μήπως έγινε καμμία απαλλοτρίωση και καμμία σχετική Μελέτη?  Η δουλειά έγινε μεταξύ 2001 και 2003, ψάξτε τα αρχεία σας.  Το 1997, δεν υπήρχε τίποτα. Τα περί διάνοιξης "στο τέλος του 1997", όπως κατέθεσε ενόρκως τέως Κοινοτάρχης, τα ακούω βερεσέ -- εκτός αν βρει απόφαση Κοινότητας που να το λέει.

3. Τον Δεκέμβριο του 2004, όλο το τότε Δημοτικό Συμβούλιο είπε "ναι" στο αιολικό "πάρκο" στα Πράσσα.

Δεν σχολιάζω την ομόφωνη απόφαση, (κάθε ένας ψηφίζει όπως καταλαβαίνει), αλλά μου κάνει μεγάλη εντύπωση ότι ο ίδιος ο τότε Δήμαρχος τους διάβασε το συμβόλαιο αγοράς για το "ιδιοκτησιακό" χωρίς να τους δείξει το τοπογραφικό [β].  Και εδώ είναι το πιάσιμο στα πράσα ή στα Πράσσα. Το μεν συμβόλαιο ανέφερε αγροτικό και αμαξωτό δρόμο, το δε τοπογραφικό δεν δείχνει τίποτα!  Αλλά, πιο χαριτωμένο, το συμβόλαιο έλεγε 46 στρέμματα, το τοπογραφικό αναφέρει 46, αλλά η έκταση του τοπογραφικού ήταν 56!  Περίεργο δεν είναι? Κάποιος απέκρυψε, συνειδητά και εσκεμμένα, το πραγματικό μέγεθος της έκτασης. Όχι ότι κάνει μεγάλη διαφορά, αλλά υπάρχουν δύο θέματα:

Το μείζον θέμα είναι η ασυμφωνία συμβολαίου με το τοπογραφικό (και ό,τι αυτό συνεπάγεται) στις αδειοδοτήσεις.

Το έλασσον είναι ότι όποιος παρουσίασε το συμβόλαιο στον Δήμαρχο για ανάγνωση, τον κορόϊδεψε, τον εξαπάτησε και μαζί με αυτόν σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο! Το συμβόλαιο ανέφερε πράγματα που δεν υπήρχαν στο τοπογραφικό... Και ανέφερε στρέμματα, που μετά την διόρθωση του 2001, δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα.

Δηλαδή, τι θα έλεγαν, τότε, οι Σύμβουλοι, αν ήξεραν ότι τα στρέμματα ήταν άλλα αντ' άλλων και άλλα έλεγε το τοπογραφικό και άλλα το συμβόλαιο? Οι κυρίες πούλησαν 46, το τοπογραφικό γράφει 46, αλλά είναι 56... Οι κυρίες ανέφεραν ...αμαξωτό δρόμο, το τοπογραφικό δεν το έδειχνε... Αν τα ήξερε αυτά το Συμβούλιο, τουλάχιστον θα ζητούσε ...διευκρινήσεις ή διορθώσεις.

4. Οι περίεργες λεπτομέρειες με το τοπογραφικό, τις ξερολιθιές και τα στρέμματα.  Εδώ θέλω λίγη υπομονή:

Αυτό είναι απόσπασμα του Κτηματολογίου, με αεροφωτογραφίες 2007-2009.

Δείχνει την περιοχή πάνω από την Β' Εύρεση με ορατή την χάραξη (ειδικά τώρα που την ξέρω) του δρόμου των εξωγήινων.

Η εικόνα μεγαλώνει με κλικ, αλλά μόνο αν θέλετε να την δείτε πριν κάνω σημειώσεις πάνω της...

Σημειώσεις που ξεκίνησαν από την παρατηρησούλα ότι το τοπογραφικό ΔΕΝ ακολουθεί πιστά ξερολιθιές, αλλά από αυτήν την λεπτομέρεια προέκυψε ότι η Εταρεία αδειοδοτήθηκε με τοπογραφικό μαϊμού:




Η κόκκινη γραμμή είναι ο ορατές σήμερα, το 2007 και το 1997 ξερολιθιές των διάφορων χωραφίδων.  Το τοπογραφικό της άδειας είναι το Κ1-Κ8-Κ15-Κ30-Κ35-Κ40-Κ41-Χ-Κ42-Κ1.  Τα λεγόμενα "46 στρέμματα".

ΔΕΝ υπάρχει και ποτέ δεν υπήρξε ξερολιθιά κατά μήκος του Κ41-Χ.  Το τριγωνάκι Κ40-Κ41-Χ-Κ40 είναι ή λάθος, ή κατάτμηση, ή καταπάτηση. Αλλά είναι μόλις περίπου 1,5 στρέμμα, είπα "δεν βαριέσαι, λάθος". Μέχρι , έτσι χαλαρά, μου πέρασε η ιδέα να μετρήσω ΟΛΟ το εμβαδόν του Κ1-...-Κ41, και ώ της φρίκης, δεν ήταν 46, αλλά 56 στρέμματα!  Μετά ρώτησα και μου είπαν ότι το Κ1-Κ8-Κ15-Κ42-Κ1, δεν ήταν των αρχικών πωλητών, αλλά του τάδε και πουλήθηκε χωριστά.  Και τα 46 στρέμματα δεν είναι το εμφανιζόμενο τοπογραφικό της αδειοδότησης, αλλά τμήμα αυτού, το Κ42-Κ15-Κ30-Κ35-Κ40-Κ41-Χ-Κ42-Κ15 -- 43,5 στρέμματα. Η εικαζόμενη ιδιοκτησία του τάδε είναι με κίτρινο και είναι περίπου 11,5 στρέμματα.

5. Και, ώ της σύμπτωσης, το 2016 μισθώνει την έκταση η αρχική Αιολική Κυκλάδων στην νέα Ενεργειακή Κυκλάδων και τροποποιεί την έκταση από 46 σε 56 στρέμματα.  43,5+11,5=56.

Αυτά δεν είναι λάθη, είναι ...μαγειρική. Πούλησαν οι κυρίες, το 2001, ό,τι πούλησαν, με τοπογραφικό που αντιστοιχεί σε 56 στρέμματα, αλλά γράφτηκε"46"  στρέμματα και εγώ τα μέτρησα πολύ πρόχειρα, 43,5 στρέμματα.

Το χωραφάκι του τάδε είναι περίπου 11,5 στρέμματα

43,5 + 11,5 = 56 στρέμματα.

Ο τάδε, αν είναι όπως τα λέω, μάλλον δεν ήθελε να φανεί.

Τώρα, χωρίς αποδείξεις, όλα αυτά είναι εικασίες, με μόνη 100% σίγουρη διαπίστωση ότι υπάρχει 100% ασυμφωνία μεταξύ συμβολαίου του 2001 και τοπογραφικού του 2001 στις αδειοδοτήσεις.  Στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Εξωμβούργου διαβάστηκαν εσφαλμένα και παραπλανητικά στοιχεία και οι άδειες είναι για ..θεωρητικά τοπογραφικά, αν αυτό έχει σημασία.

Και είναι 100% σίγουρο ότι οι γιαγιάδες δεν έφτιαξαν τον δρόμο. Μα ποιος να τον έφτιαξε άραγε?... Μάλλον αυτοί που έκαναν την αριθμητική 43,5+11,5 = ...46 = 56

Η έκταση ήταν, είναι και θα είναι 56 στρέμματα και όχι "46" ή 43 και έχει ως εξής (και τα εμβαδά είναι κατά προσέγγιση):


Τίνος ήταν τα 11,5 στρέμματα, θα αφήσω τους Υστερνιώτες ή του Καρδιανώτες να το βρουν... Και ποιά ακριβώς είναι η σκοπιμότητα, θα πρέπει να το βρει άλλος...

Το σημαντικό, δεν είναι οι προχειρότητες, ή τα λάθη, ή το όποιο "μαγείρεμα" με τα στρέμματα. Αυτά είναι πταίσματα.  Το σημαντικό είναι ότι υποβλήθηκαν αιτήσεις και πάρθηκαν άδειες με κουτουρού τοπογραφικά. Τι δηλαδή ενέκρινε η ΡΑΕ ή ο Νομάρχης, ή το Δημοτικό Συμβούλιο? Κάποιος κοροϊδεύει τους άλλους? Όλοι θέλουν να αυτοκοροϊδεύονται?

Πάντως αρχίζει και έχει πλάκα το θέμα... Στην Δυτική άκρη της Δημοτικής Έκτασης στου Πολέμου τον Κάμπο, μαζεύουν ένορκες υπογραφές ότι δεν είναι Δημοτική, αλλά ...αδέσποτη -- για να περάσουν αιολικά. Στην Ανατολική άκρη της ίδιας Δημοτικής Έκτασης, μαζεύουν υπογραφές ότι εγώ έχω καταπατήσει την Δημοτική Έκταση -- επειδή εμποδίζω αιολικά! [γ] Και φυσικά διαδίδουν ότι αντιδρώ κατά των αιολικών, επειδή θέλω να βάλω ...δικά μου (για να μαζέψουν αυτούς που ονομάζω "πρόθυμους ηλίθιους")

Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις: ΔΕΝ με αφορά το συγκεκριμένο αιολικό "πάρκο".  Θεωρώ ότι όλα τα αιολικά, υπάρχουν μόνο επειδή επιδοτούνται. Το ότι πουλιούνται παραγκαιριές, μπορεί να αρέσει στους πωλητές, αλλά το τίμημα το πληρώνουμε όλοι στον λογαριασμό του ρεύματος. Και όλοι θα πληρώνουμε την μόνιμη υποβάθμιση του νησιού και κάθε νησιού από αυτά τα πράγματα. Όχι, δεν έχουν σχέση με καθαρή ενέργεια. Έχουν σχέση με εγγυημένες επιδοτήσεις. Χωρίς αυτές, δεν υπάρχουν αιολικά. Ούτε είναι "επενδύσεις". Είναι στημένα μηχανάκια τζάμπα χρήματος, που πληρώνουμε εμείς, στους αιολικούς, χωρίς κάποιο χρήσιμο αντάλλαγμα.

___________________

[α] Συχνά, στα χωριά, τα αγνώστου ιδιοκτησίας τα λένε "δημόσια". Το "δημόσιο" δεν έχει ιδιοκτησίες στις Κυκλάδες, εκτός αν έχει τίτλο, αν και με την πατέντα των χορτολιβαδικών σας τα παίρνει το Δημόσιο, όλα στο πι και φι, ιδίως αν τα θέλουν αιολικοί, αλλά αυτό δεν είναι του παρόντος.

[β] Το συμβόλαιο αγοράς ήταν για 46 στρέμματα, μετά από διόρθωση σε αμέσως προηγούμενη πράξη από 10 στρέμματα σε 46. Προσωπικά, δεν με ξενίζουν οι φορολογικές τακτοποιήσεις, σχεδόν κανείς δεν δήλωνε πραγματικά στρέμματα και πολλοί δεν δήλωναν καν στρέμματα.  Αλλά ο Δήμος Εξωμβούργου?  Δεν τον πείραζαν αυτά το 2004, αλλά τον πείραζαν το 2013? Χμμμ...

[γ] Δυστυχώς, παντού υπάρχουν απλοί, φτωχοί άνθρωποι,  παντού υπάρχουν πονηροί, κουτοπόνηροι και παπαγάλοι και παντού και πάντα υπάρχουν πρόθυμοι ηλίθιοι. 

Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

Το 1997, πάνω από την Β' Εύρεση


Πάνω από την εκκλησία της Β' Εύρεσης υπάρχει ένα αδειοδοτημένο αιολικό "πάρκο", οι άδειες του οποίου ρητά, σε απλά και κατανοητά ελληνικά, απαγορέυουν την διάνοιξη δρόμων ή το πείραγμα υφιστάμενων αγροτικών δρόμων

Τα αιολικά "πάρκα" είναι γεμάτα παραμύθια, όπως ότι έχουν κάποια σχέση με καθαρή ενέργεια, ή θεραπεύουν καρκίνους.  Αυτά είναι παραμύθια για μικρά παιδιά και αγράμματους. Τα αιολικά έχουν σχέση ΜΟΝΟ με επιδοτήσεις και καμμιά φορά και με ...μίζες.

Αλλά αυτό το αιολικό "πάρκο" έχει και άλλα, τοπικά, Τηνιακά, παραμύθια.

Παραμύθι υπ. αριθμ. 1:  Οι αγροτικοί (και αμαξωτοί) δρόμοι που αναφέρονται στο συμβόλαιο 13.477/16-2-2001... Δεν ξέρω και δεν με αφορούν τα ιδιοκτησιακά, αλλά, βρε παιδί μου, συνορεύει με αγροτικό δρόμο και με αμαξωτό δρόμο, που εγώ, όσο κι αν έβγαλα τα μάτια μου, δεν τους είδα στην αεροφωτογραφία 592_161 του 1997.  Ούτε υπάρχει δρόμος ή "δρόμος" ή ίχνος, ή οτιδήποτε, στην αεροφωτογραφία του 1983.

Ούτε έκανε "δρόμο" η κυρία που γεννήθηκε το ...1926 και πούλησε την έκταση στον αιολικό κύριο το 2001. Κάποιος λέει ...ψεματάκια σε συμβόλαιο (και περιμένετε να δείτε το ..τοπογραφικό, στην επόμενη ανάρτηση, να γελάσετε).

Η με Αρ. Πρωτ. 1886/02 Πράξη Χαρακτηρισμού της Δασικής Υπηρεσίας στην Σύρο και η σχετική Βεβαίωση 21440/02 της Α'Βάθμιας ΕΕΔΑ Κυκλάδων:  "φτωχό έδαφος, χορτολιβαδική φρυγανώδης βλάστηση χωρίς να αναγνωρίζονται σήμερα ούτε κατά το παρελθόν στοιχεία αγροτικής καλλιέργειας". Όχι, δεν αναφέρει ύπαρξη δρόμου η Δασική, αλλά, θα μου πείτε, δεν είναι αυτή η δουλειά της.



Βέβαια,μια βόλτα στην έκταση (με κόκκινο χρώμα), θα σας πείσει ότι πρόκειται για εγκαταλειμμένο αγρό, επίπεδο (οι μαρτυριάρες οι ισοϋψείς...), με παλιές περιφράξεις από ξερολιθιέςπεζούλες σε τρία τουλάχιστον σημεία, ένα άρτιο κελλί και ένα ερειπωμένο κτίσμα που δεν ξέρω τι ήταν.  Έχει αστ'βές και που και μερικά ρείκια και μια χαρά χώματα για όποιον έχει μάτια. Οι περιμετρικές ξερολιθιές, οι πεζούλες και τα κτίσματα είναι σήματα κατατεθέντα ...αγροτικών εκτάσεων. Έχω καμμιά 20αριά αποφάσεις της ίδιας Δασικής Υπηρεσίας που το επιβεβαιώνουν, αλλά δεν είναι του παρόντος...

 

Η παραπάνω εικόνα (μεγαλώνει με κλικ) δείχνει παλιούς αγροτικούς δρόμους:

1) η Β' Εύρεση, πάνω (ΒΑ) από την "Πάνω Στράτα" (γαλάζια γραμμή με λίγο ροζ χρώμα)
2) άλλοι παλιοί δρόμοι (επίσης με γαλάζιο) που είτε ξεκινούν από την Πάνω Στράτα είτε έρχονται από τα Σταυριά -- διακρίνονται μια χαρά, ένας από αυτούς πάει περίπου μέχρι την έκταση, από την Β' Εύρεση (φαίνεται η μπλε γραμμή), αλλά δεν είναι ...αμαξωτοί!
3) με κίτρινο χρώμα τα τελευταία όρια ιδιοκτησιών, από ξερολιθιά. Στο δεξιό (Ανατολικό) άκρο της εικόνας είναι του Πολέμου ο Κάμπος, που με εξαίρεση τις Αλώνες ή Ανεμόμυλο, δεν έχουν ξερολιθιές ή κτίσματα.
4) Με αχνό κόκκινο χρώμα είναι περίπου η έκταση του αιολικού "πάρκου", το 1997

Ο "δρόμος" από τους Μύλους των Ιστερνίων μέχρι την Β' Εύρεση δεν υπάρχει στην α/φ του 1983. Δεν είναι "δρόμος" προ του 1923, αλλά ανοίχθηκε πάνω στην "Πάνω Στράτα" (μεσαιωνικό ή παλιότερο πραγματικό δρόμο -- η μωβ γραμμή στην εικόνα). Ο "δρόμος" από την Β' Εύρεση "προς τα πάνω" είναι άλλο ανέκδοτο: Πρώτα από όλα, δεν υπάρχει το 1997.   Κανείς δεν τολμάει, όχι μόνο να μας δώσει την αδειοδότησή του, αλλά να αναλάβει την ...πατρότητά του! Αυτός ο "δρόμος" είναι ,άλλον έργο αόρατων γελούδων, ή ...εξωγήινων! Και πάει συμπτωματικά μέχρι την κόκκινη έκταση!

Έχει κι άλλα παραμύθια η περιοχή...

Δηλώνω, για να μην υπάρξει παρεξήγηση, ότι θεωρώ τα αιολικά μια ενεργειακά ατελέσφορη δραστηριότητα, που υπάρχει με μόνο αυτοσκοπό τις επιδοτήσεις, που ακριβαίνει το ρεύμα χωρίς να εξοικονομεί πραγματικά καύσιμα, χωρίς να υποκαθιστά συμβατικές μονάδες και χωρίς να μειώνει ρύπους.  Κάνουν σοβαρή ζημιά στην δική μας Εθνική Οικονομία. Θεωρώ επίσης ότι τα αιολικά κάνουν σημαντική και μόνιμη ζημιά στο περιβάλλον και ότι θα κάνουν σημαντική και μόνιμη ζημιά στην Τήνο.