Πέμπτη 15 Μαΐου 2008

Ανώνυμη Θεά

Την Κυριακή 18 Μαΐου είναι η Διεθνής Μέρα Μουσείων. Αυτό σημαίνει να πάρετε τα παιδάκια σας ή τους συντρόφους σας ή όποια παρέα θέλετε, ή μόνοι, ολομόναχοι, να πάτε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Τήνου.

Έχει ψιθύρους για την ιστορία του νησιού. Έχει μυστικά... Έχει ένα υπόγειο που, κάποτε, από ένα παράθυρο, είδα ψευδόστομους αμφορείς και θησαυρούς χιλιετιών.

Ένας από τους αμαρτωλούς σκοπούς μου είναι να βγουν τα μυστικά έξω στον ήλιο. Να παραμυθιαστώ με το παρελθόν μου και να συνδέσω τα βουνά με τους οψιδιανούς και τους αμφορείς. Εκτός από Βενετσιάνικα και Ρωμαϊκά, να ακούω Ιωνικά και γλώσσα Ομήρου.

Στο υπόγειο είναι. Πάρτε μαζί σας ένα χαρτί, γράψτε πάνω: «Προς κάθε αρχαιολογική, πολιτιστική, ελληνική οργάνωση, βοηθήστε να βγουν οι πρώτες χιλιετίες της Τήνου στον αέρα».

Η Θεά στην φωτογραφία είναι ανώνυμη, αλλά μου είπε η γυναικεία φωνή στο τηλέφωνο ότι τα φτερά της υποδηλώνουν ότι είναι «φανταστικό πρόσωπο». Δεν με ενθάρρυνε να την ονομάσω Αελλώ, ή Γαία, ή Κόρη, αυτό «μόνο αρχαιολόγοι μπορούν να το κάνουν». Την Κυριακή θα πάω γονυπετής να ζητήσω μια φωτογραφία από χαραμάδα πόρτας στο υπόγειο...

Είδες μυστηριώδη φίλε; ένα μυστικό όπλο για την ανάπτυξη είναι ήδη σε ένα υπόγειο και περιμένει. Ξέρει κανείς κανέναν αρχαιολόγο να ασχολείται με Τήνο;

26 σχόλια:

  1. Να δεις το www.tinos.biz, έχει θέμα "culture", αναφορά στο μουσεία και το αρχαιολογικό, με αντίγραφο μια σχετικής μελέτης, και σχόλια επισκεπτών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό θα ήταν να προσπαθήσουμε μέσα από εκδηλώσεις, ομιλίες εκθέσεις και άλλα να αναδείξουμε την ιστορία μας και την πολιτιστική μας κληρονομιά. Οι πολιτιστικοί σύλλογοι, οι διάφορες οργανώσεις και ομάδες πολιτών που υπάρχουν στην Τήνο και την Αθήνα θα μπορούσαν να προσφέρουν.
    Τα πράγματα σήμερα νομίζω είναι πιο άτονα και δύσκολα γιατί ο κόσμος δεν πιστεύει σε τίποτα. Όλα φαίνονται μολυσμένα και συμφεροντολογικά, οι Ο.Τ.Α. οι θρησκείες, τα πάντα… Ο καθένας κοιτάει τη βόλεψη του.
    Το καλοκαίρι π.χ. να βρει μια καλή παραλία, να φτάσει ως την άμμο με το αυτοκίνητο, να φάει τις ποικιλίες του με τα ουζάκια του, να μην τον απασχολήσει τίποτα και μετά της διακοπές να ξαναμπεί στη ρουτίνα του γραφείου του.
    Όλα ξεκινάνε από τη παιδεία κι εκεί είναι το κλειδί πιστεύω.

    Ας δώσουμε περισσότερες εναλλακτικές προτάσεις στο κόσμο.
    Εγώ χαίρομαι όταν π.χ. στα Λουτρά λειτουργούν δύο μουσεία, ότι ο Πύργός είναι ένα πεντακάθαρο χωριό που εκτός από γαλατομπούρεκο υπάρχουν ένα σωρό πράγματα να δεις. Καλές και οι εκδηλώσεις του δήμου Εξωμβούργου (αν ασχολούταν περισσότερο με την ιστορία του νησιού απ ότι με το μουσικό φεστιβάλ, θα ήταν ακόμα καλύτερες )
    Οι άνθρωποι που αγαπάνε πραγματικά τον τόπο τους, θέλουν και μπορούν να προσφέρουν, γιατί νοιώθουν καθημερινά την αξία του τόπου τους κι ας μην μπορούν να το εκφράσουν με λόγια. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά, π.χ. η γιορτή της αγκινάρας στην Κώμη, ή οι εκδηλώσεις του συλλόγου στη Βολάξ κ.α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τους περιστεριώνες τους έχουμε αφήσει στην άκρη μαζί με την αρχαία και τη νεότερη ιστορία μας. Γιατί?
    Ας ζητήσουμε απ όλους αυτούς που ξέρουν και μπορούν (Κ. Δανουση, παπα Μάρκο Φλωράκη, και άλλους )να μην γράφουν μόνο στα βιβλία αλλά να βγούνε και προς τα έξω και να μιλήσουν να έχουν άποψη για τα κοινά, να έρθουν ποιο κοντά στο κόσμο, ο κόσμος έχει ανάγκη τέτοιες προσωπικότητες γιατί τους εμπιστεύεται.
    Χρειάζεται συμμετοχή και ενεργούς πολίτες που καταλαβαίνουν γιατί γίνετε μια εκδήλωση, που συμμετάσχουν με ιδέες και δουλειά, και επίσης χρειάζεται να θυμόμαστε και το νησί τους ποιο δύσκολους και μοναχικούς μήνες του χρόνου.
    Πιστεύω ότι ο κόσμος νοιώθει, καταλαβαίνει κατά βάθος… παρά τα παράσιτα που κυκλοφορούν…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. εδώ σκέπασαν τα αρχαία πάνω από την εκκλησία της Παναγίας για να περάσει ο περιφερειακός!!! Αν είναι δυνατόν, όχι μόνο κρατάμε την ιστορία μας στα υπόγεια αλλά την θάβουμε κι όλας!!! Αυτό για πολλούς ήταν πραγματική ντροπή. Πόσο δηλαδή θα κόστιζε ένα γεφύρι μερικών μέτρων??? - Πόσο άραγε στοιχίζει το επιπλέον μπάζωμα στο έξω λιμάνι? - Ο μόνος που φώναζε τότε και μπράβο του ήταν ο Κ. Δανούσης. Κρίμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αμδύτη μην νομίζεις οτι χάθηκα απλώς δεν γνωρίζω καλά τα τελευταία και δεν μου πηγαίνουν και πολύ.Τα διαβάζω όλα όμως (ωραία φωτογραφία με την καμάρα.Τελικά πότε ήταν καλύτερη χώρις την εμφανή πέτρα η τώρα;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. o Δανουσης και η Τηνιακή ενδωχόρα αν δεν κάνω λάθος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παράξενε, μερικά πράγματα τα βλέπεις και εξοικειώνεσαι με την ιδέα ότι έχεις τέλος. Δυσάρεστη ιδέα, αλλά, τελικά, όλα είναι γύρω από αυτήν την εξοικείωση.

    Μ'αρέσει έτσι η καμάρα. Και πριν μου άρεσε αλλά έτσι είναι καλύτερη. Η παρέα και οι ήχοι της κουβέντας κάτω από την καμάρα, έπίσης ακούγονται καλύτερα. Ακουστική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα ασχοληθούν Τυθή, πόσο καιρό έκανε σε μας να πάρουμε χαμπάρι μερικά πράγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. έχω μία θεωρία και θα την πω: οι έλληνες για λόγους που δεν πολυκαταλαβαίνω είμαστε λίγο περισσότερο συμπλεγματικοί από τους υπόλοιπους και στους κομπλεξικούς έλληνες οι τηνιακοί είμαστε λίγο χειρότεροι.

    ντρεπόμαστε, κατά βάθος, για αυτό που είμαστε και όταν το ξεπεράσουμε λιγάκι, το καταπιέζουμε και το καλύπτουμε ειτε με μεγάλα αυτοκίνητα, ή μεγάλες κοιλιές ή με τσαμπουκά έπαρχου. Μην ντρέπεστε, πείτε το!

    Οι τηνιακοί ντρεπονται που οι γονείς μας ήταν υπηρέτες, ή θυρωροί, ή που ακόμα είμαστε όχι μεσαία αστική, αλλά λίγο χαμηλότερη τάξη. Οι καθολικοί ντρέπονται που είναι καθολικοί, οι ορθόδοξοι που μέχρι πρότινος ήταν φτωχότεροι από τους καθολικούς και πάει λέγοντας. Ο έπαρχος (συγνώμη μάστορα, δημόσιο πρόσωπο είσαι δημόσια πρέπει να τα ακούς) φουκάράς και αυτός, τέλειωσε καποια πάντειο ή κάτι τέτοιο, πιάστηκε από τα υποθηκοφυλακείο μετά τα έκανε αρχειοφυλακείο, μια ζωή προσπαθεί να μας πει ότι είναι΄κάτι καλύτερο, όσο πιο φτωχός ο υπηρέτης τοσο πιο άγριος ο αφέντης. Ρώτα ένα ψυχίατρο αγάπη μου, αν ήσουν, δεν θα είχες ανασφάλειες, και οι ανασφάλειές σου ΄φαίνονται από χιλιόμετρα. Και οι δικές μου φαίνονται αλλά εγώ είμαι τίποτα. ενώ εσύ παρισ΄τανεις. μην ενοχλήσε έχει και άλλους, αλλά εσυ το αξίωμα εσύ ο αμνός του θεού. Αν το καταλαβεις θα ηρεμήσεις και θα είσαι πιο ευτυχισμενος

    Το πρόβλημά μας είναι ταξικό και συναισθηματικό και ψυχολογικό (και οικονομικό).

    Χαζεύω εδώ και διαβάζω... Ο webmaster νομίζει ότι τραγουδάει «λίγο ακόμη να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα» και σενα παληκάρι μου σου φαίνοται οι ανασφάλειες τουλάχιστον λίγο λίγο το ομολογείς (κάπου λές για κάθαρση, αυτό δεν έιναι;), οι 100% ντόπιοι που και που σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα.

    Οι Αθηναίοι πιστέυουν ότι είμαστε βελτιωμένοι ήδη και γιαυτό απορούν με μας Φτωχοί και ανασφαλείς παιδιά, απλό είναι.

    Από όλα όσα έχω δει κολλάω στην αποξένωση. Οι Τηνιακοί περισσότερο από άλλες ομάδες, κάπως δεν πανε καλά σε αυτό. Έχετε δει κομπλεξικό Μυκονιάτη;

    Αλλά που πολυτέλεια ψυχανάλυσης όταν από την μια μεριά περιμένουμε όλοι το θαύμα και από άλλη τις ουκρανέζες (άντε και καμια ντόπια αν είμαστε πιο σπουδαίοι)

    Να πεις στον Καναδό φίλο σου ότι για αυτό φαίνεται ότι δεν αγαπ΄με τη γη μας, την αγαπάμε, αλλα ντρεπόμαστε κιολας.

    Συγνωμη που είμαιλιγο εκτος θέματος όλα αυ΄το βλέπω εγώ γυ΄ρω γύρω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμε 5.47 γιάτι λες για τους άλλους ότι ντρέπονται? εσύ ως "ανώνυμος" τι ντρέπεσαι να τα πεις επώνυμα;

    Πες μας και ποιοι καθολικοί ντρέπονται γι αυτό που είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. εάν προσβαλει η φλυαρία μου πες «με προσβάλει» και αν μπορώ (νομίζω μπορώ, δεν έχω σβησει τα cookies) το σβήνω εγώ. Αν γ΄ραψεις ΜΕ ΠΡΟΣΒΑΛΕΙ mε κεφαλαια θα το δει ο ιδιοκτήτης και δεν νομίζω χαλάει τέτοια χατήρια, το παίζει ευαίσθητος (και τελευταία η κου΄ραστηκε με τα λιμάνια ή το έχει΄ριξει πολύ στην φιλοσοωία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εγώ πάντως γουστάρω! «οι ταξικές πτυχές της καταστροφής του περιβάλλοντος και η αυτοτιμωρία του κακού γούστου»!

    δεν είναι τόσο εκτός θέματος και πειράζει που είμαι ανώνυμος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου, αλλά γιατί ντρεπόμαστε ?
    Μήπως γιατί το πρότυπο μας έχει γίνει η ξανθιά που πίνει κοκτέιλ φρούτων δίπλα σε μια πισίνα απ το πρωί μέχρι το απόγευμα και την πασάρει στα μεσημέριανάδικα το τελεβίζιον ?

    Μήπως γιατί ζηλεύουμε τον δίπλα που έχτισε ένα καστρόσπιτο για να κρύψει μέσα τη μοναξιά την ανασφάλεια και τα κόμπλεξ του ? (μουρχετε στο μυαλό εκείνο το σπίτι στη στροφή μετά το τυροκομείο προς Κτικάδο )

    Δεν ξέρω…. Κι επειδή είναι δύσκολοι οι ψυχίατροι όπως αναφέρεις, εγώ έχω να προτείνω το εξής, ας πάμε στους τάφους των παππούδων και των γιαγιάδων μας να συλλογιστούμε, όλο και κάτι θα έχουν να μας πουν, ίσος έτσι ξαναβρούμε το νήμα από εκεί που κάποτε το αφήσαμε…..

    Όσο για τον έπαρχο, ότι και να πεις θα είναι λίγο, συνοψίζει όλη τη καταπίεση και τα κόμπλεξ ενός νεόπλουτου νεοέλληνα. (ήθελα να το αποφύγω αυτό, αλλά είναι τόσο εξόφθαλμο…)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ανώνυμε 7:34, υπάρχει κρίση αξιών ευρύτερη, αλλά ας μείνουμε στην Τήνο. Το 90-93 χαρήκαμε για την ελεύθερη τηλεόραση. Τότε άλλαξαν ριζικά τα χωριά. Ο Χ και Ο Ψ αγρότης (με τα όποια ανθρώπινα απωθημένα) καρφωθηκαν 100% στην Ρούλα Κορομηλά. Σε όλα τα χωριά...Τότε ανοίχτηκαν οι πρωτοι κοινοτικοί δρόμοι. Για αναμεταδότες, για τα μάτια και όχι μόνο της Ρούλας. Σε αυτούς τους δρόμους πάτησαν μετά οι Τελεστετ και λοιποί

    Συμπέρασμα: Κρίση αξιών και «ερωτας». Τι πρέσβευε η Ρούλα, υποσυνείδητα και φανερά;

    Σοβαρά τώρα, βλέπω παραπάνω, μερικά πονάνε ΕΑΝ ΕΝΟΧΛΕΙΤΑΙ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ φεύγουν εύκολα από εδώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Για ανώνυμο 15 Μάϊος 2008 5:47 μμ σιγά μην ντρέπομαι που οι γονείς μου ήταν θυρωροί ή καθαρίστριές και οι παππούδες μου αγρότες, ΑΝΤΙΘΕΤΑ είμαι πολύ περήφανος, που με την τίμια δουλεία τους αναστήσανε δύο παιδία με πολύ καλές σπουδές, φτιάξανε μια αξιοζήλευτη ακίνητη περιουσία και εν τέλη σήμερα που έχω πείρα στην κοινωνία καιέχω δεί διάφορα τους εκτιμάω περισσότερα γιατί πάντα ακέραιοι και ότι πετύχαν παρόλη την αμορφωσία τους στηρίζονταν στην δουλεία τους και όχι σε μίζες, κόμματα ή κοντραμπάτα.Αυτοί είναι οι Τηνιακοί γονείς και θα πρέπει να είμαστε περίφανοι.Οσο για το άλλο που λές για το κομπλέξ των Καθολικών να σου πω μόνο ότι με αυτήν την ιδιότητα ταξίδεψα τον μίσο κόσμο και είδα και έμαθα πράγματα που ούτε ήξερα ούτε είχα φανταστεί.Θα σου δώσω μόνο ένα παράδειγμα πρώτη φορά που μπήκα σε τραίνο ήταν ένα τρένο TGV στην Γαλλία και την πρώτη φορά που μπήκα σε τραίνο στην Ελλάδα ήταν για να πω στην στρατιωτική μονάδα που υπηρετούσα και ήταν ένα τραίνο 100 χρόνια πίσω από το πρώτο τραίνο της Γαλλίας. Οπότε σίγουρα εγώ που έχω δεί και ξέρω δεν αισθάνομαι ΚΑΘΟΛΟΥ κομπλεξικά που είμαι Καθολικός αντίθετα είμαι υπερήφανος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Tελικά ας το δώ και εγώ μισογεμάτο, έγινε ένα εργάκι.
    Στο σχόλιο σου στις 15-5-2008 12.26 σε βρήκα λίγο απογοητευμένο ξέχασες τι έγραφες, το blogging είναι σαν τις τριμπονιές τις ρίχνουμε γιατί γουστάρουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. μαζί σου ανώνυμε 10:07

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. για αυτό παράξενε περιμένουμε την ανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. παράξενε, το φίδι μπαίνει σε σκοτεινές τρύπες, ψάχνει, δεν είναι παντα ωραία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μην τα λες έτσι 10:07.

    Μπορεί να ξυπνήσεις κάποιους και να αρχίσουν να ντρέπονται.!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ναι αυτούς που κάνουν διακρίσεις σε βάρος άλλων. Το θύμα δεν χρειάζεται να ξυπνήσει. Ο θύτης ξυπνάει και βλέπει το θύμα ξύπνιο. Καλά, θα τρελαθείτε και θα μας τρελάνετε και μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Το ξύπνημα του αδικημένου είναι το πρώτο βήμα. To 2008 αν συνειδητοποίήσεις ότι είσαι αδικήμένος και το κοιτάξεις κατάματα (πως το είπε;) Ποιά ντροπή; απελευθέρωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ναι ΝΑΙ φέτος είναι τα 40 χρόνια από το Μαίο του 68 χαμός το γράφουν και στις εφημερίδες.Φαίνεται ότι μετά την ηλικεία των τινειτζερ το target group των 68άριδων έχει μεγάλη καταναλωτική δύναμή .... Μπράβο τους τα κατάφεραν .....;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Το Μουσείο είχε λίγη κίνηση σήμερα από σχολεία.

    Την ιδέα για τον Δήμο Τήνου την είπε και η τυθής πιό πάνω:

    με την άδεια του φύλακα ή όποιου αρμόδιου, να οργανώσει μια κοινωνική εκδήλωση (βράβευση, ομιλία αρχαιολόγου, δημοτική ανακοίνωση) μέσα στο Μουσείο.

    Τα μεγάλα μουσεία έξω και τα ιδιωτικά στην Αθήνα, βγάζουν πολλά λεφτα από κοινωνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις στους χώρους τους. Εδώ λίγη προβολή θέλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή