Η υπόθεση της «Γαίας» βασίζεται στην θεωρία ότι τα ζωντανά και μη ζωντανά όντα της γης αποτελούν ένα πολύπλοκο σύστημα που μπορεί να θεωρηθεί «ζωντανός οργανισμός».
Αναμφίβολα, η ατμόσφαιρα, η θερμοκρασία, η υγρασία, η βλάστηση, η ζωή στη γη και στην θάλασσα αλληλοεπηρεάζονται, αυτορρυθμίζονται, και μας δίνουν την ενιαία εικόνα που βλέπουμε. Κανείς πλέον δεν αμφιβάλει για την επίδραση των ανθρώπων, και κυρίως των ενεργειακών τους αναγκών στο πλανητικό κλίμα, και στα επί μέρους μικροκλίματα, ή για την συμβολή «ασήμαντων» βακτηρίων και μικροοργανισμών στο χώμα και την θάλασσα. Τελικοί ρυθμιστές είναι ο ήλιος, η κινητήρια δύναμη, και η φθορά, η νομοτελειακή αύξηση της εντροπίας του συστήματος.
Η Γαία είναι μία από της εκδοχές της Μεγάλης Θεάς και υπάρχει πολλή σχετική ποίηση, που έχει ωστόσο εξελιχθεί σε υψηλά μαθηματικά από την μια (με συστήματα ελέγχου, θεωρίες χάους κλπ) και κοσμοθεωρίες και βιοθεωρίες από την άλλη. Η «Γαία» είναι θρησκεία για πολλούς στην Δύση. Πλάκα δεν έχει; Παλιές θρησκείες, νέες θεωρίες, αυστηρή επιστήμη, νέες θρησκείες
Η υπόθεση της Γαίας φαίνεται σε μικρογραφία στην Τήνο. Οι κλιματικές συνθήκες επηρεάζουν την παραγωγή, η υγρασία τα φρύγανα, τα κατσίκια το νησί και οι ανθρώπινες παρεμβάσεις το μικροκλίμα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό στο μυαλό του πιο κυνικού εργολάβου, ή καλλιεργητή αμπελοφάσουλων.
Απλά η καθημερινότητα και οι ανάγκες επιβίωσης μας κάνουν και το ξεχνάμε. Και να μας το υπενθυμίζουνε χρειάζεται, και να αναζητούμε την ισορροπία στις επιλογές μας.
«Τελικοί ρυθμιστές είναι ο ήλιος, η κινητήρια δύναμη, και η φθορά, η νομοτελειακή αύξηση της εντροπίας του συστήματος».
ΑπάντησηΔιαγραφήLigo vathia prwi prwi í mou fainetai?
Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει μια σειρά από εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους με ελεύθερη είσοδο για την Διεθνή Ημέρα Μουσείων, Κυριακή 18 Μαΐου
ΑπάντησηΔιαγραφήwww.agrotravel.gr/agro/site/AgroTravel/t_docpage?doc=/Documents/Agrotravel/event/Attiki/meramouseiwncycladic
Ωραίο το Κυκλαδικό Μουσείο, να πάμε στο Μουσείο Τήνου ίσως...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να δούμε βρε φίδι στο μουσείο Τήνου?
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουν να ανανεώσουν τη συλλογή και τα ταμπελάκια από την εποχή της γιαγιάς μου. Πήγα πριν 2-3 χρόνια και μου έδωσε την αίσθηση 'άδειου' κτιρίου. Καλά δεν έχει άλλα ευρήματα το νησί? Τόση ιστορία, ανασκαφές, μύθοι, ενετοί, πειρατές, φυλές. Πού είναι ολα αυτά?
μην απελπίζεσαι underwater. έχει θεές ανώνυμες και επωνυμες, αυτές θα βοηθήσουν. υπομονή (πολλές φορές την λέω αυτή τη λέξη και δεν παμε καλά)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνώμη, ξέχασα να αναφέρω ότι η ανατολή της Γής από το Απόλλων 8, στο φεγγάρι, είναι από τις δημοφιλέστρες φωτογραφίες (με αριθμό dwonloads) και τραβήχτηκε την ταραγμένη δεκαετία του '60.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ γιαγιά μου ζούσε και δεν πολυπίστεψε ποτέ ότι πήγαν στο φεγγάρι.
UNDERWATER μην μπερδεύεσαι. Το Μουσείο ανοίκει στην εφορεία κλασικών αρχαιοτήτων. Αυτά περί Ενετικής εποχής και άλλα ανοίκουν στις Βυζαντινές αρχαιότητες και τέτοιο δεν υπάρχει στην Τήνο (Μουσείο εννοώ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσον αφορά τα υπόλοιπα κοιτάξτε σε αρκετά μαγαζιά και μετρήστε κολώνες απο τα Κιόνια δωρικού ρυθμού. Απο τον Κτικάδο μέχρι τα μαγαζάκια και σε μερικά μπαλκόνια πόσες υπάρχουν. Αυτές δεν μπορούσαν να μαζευτούν και να επανενταχθούν στον χώρο που ανοίκουν?
Αμμοδύτη μην πεις παλι υπομονή γιατι θα τα πάρω..
Juan φαίνεσαι ενημερωμένος οπότε να σε ρωτήσω κάτι. Συμφωνώ πως μπλέκονται οι αρμοδιότητες μεταξύ Εφορειών κ Εφόρων. Όταν όμως λέμε 'αρχαιολογικό' μουσείο εννούμαι αρχαιολογικό μουσείο. Αν δεν απατόμαι σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο 'αρχαιότητες' θεωρούνται όλα τα μνημεία κινητά και ακίνητα προ του 1830 ή κάτι τέτοιο. Ειδικά σ'ένα τόπο τόσο μικρό δεν θα έπρεπε να κολλάμε σε γραφειοκρατικές βλακείες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι ενπάσει περιπτώση είναι απαράδεκτο στην Τήνο να μην υπάρχει ένας χώρος αφιερωμένος στην Ενετική ιστορία του νησιού που σημαδεύει έως σήμερα την ταυτότητα και την εικόνα του νησιού.
Επίσης έχουμε και πολύ σημαντικά προϊστορικά. Αυτά γιατί δεν τα προβάλουν που ανήκουν και στην ίδια Εφορεία?
Μήπως δεν κάθισε κανείς να ασχοληθεί?
juan, τι να τα πάρεις, τα έχω πάρει ήδη εγώ. Όποτε το γυρνάω στην ποίηση ή την αστρονομία, τι νομίζεις σκέπτομαι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχουμε ένα μεσαιωνικό νησί και περιφρονούμε την μεσαιωνικότητά του. Εχουμε θαυμάσια ντόπια αρχιτεκτονική και ...να μην πω. Μπορούμε να έχουμε λιμάνι να θες να παντρεύεσαι στην προκυμαία και...
Έχουμε ένα σκασμό ίχνη βυζαντινών, ελληνιστικών και δεν ξέρω τι άλλο ερειπίων για να βόσκουν άγρια κατσίκια.
Έχουμε μυκηναϊκή και κυκλαδική ιστορία και είναι στο υπόγειο...
Όλη η παραλία είναι παλιά βενετσιανικά κτίρια. Να σου πω τι ήταν ο «φευγάτος» πριν γίνει μαγαζί με είδη γενικού εμπορίου; Κάτι σαν τον Ζυγό με μεγάλες μαρμάρινες δεξαμενές, κολώνες...
Δεν έκανα καθόλου πλάκα για το Βενετσιάνικο λιμάνι. Όχι την τενητή Disneyland, αυτό που έχουμε...Αμ ο Σταυρός; οι τριήρεις λείπουν.
Τι θέλεις να πω και τι να κάνω; Δεν είμαι ούτε αρχαιολόγος, ούτε νησιάρχης, ουτε Γενικος Γραμματέας στο Πολιτισμού.
Ο Καναδός από τον Αρνάδο απορεί γιατι δεν αγαπάμε τον τόπο μας! Πως το πετυχαίνεις αυτό;
Υ££μονή.
Επίσης θα είχε ενδιαφέρον κάποια στιγμή να συμμετέχουν σε τέτοια blogs και οι θεσμικοί φορείς που εκπροσωπούν τα Υπουργεία, ΟΤΑ, Οργανισμούς, Μουσεία, Εφορείες και να απαντάνε στα ερωτήματα των πολιτών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί? Πότε? Πώς? Αλλά ξέχασα... οι δεσμεύσεις πονάνε... Προτιμάμε την 'αλιενέσιον' γιατί βολεύει.
μήπως ο Φυντανίδης...;
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλα, με την ενετική ιστορία θα μπλέξεις με άλλα... μήπως δεν αρέσει στην ...Παναγία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μπορεί να επιβάλει ο κάθε Επίτροπος της Παναγίας στο Υπουργείο Πολιτισμού τί να κάνει? Εντάξει οι αρχαιολόγες είναι λιγο θεούσες αλλά δεν νομίζω να έχουν φτάσει σ'αυτό το σημείο. Τί τους τάζουν? Δωρεάν λαμπάδες για όλο το σόι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οι καθολικοί τί κάνουν? Πιο πολύ δύναμη έχει η Παναγία απ'τον Πάππα?
(με όλο το σεβασμό και στα δύο δόγματα)
Λίγη ψυχραιμία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ένα blog μπορούν να βγουν 200 θέματα σε 5 μέρες. Νομίζω ότι με απλή ιεράρχηση, και χωρίς προκαταλήψεις, τα θέματα αυτά ενδιαφέρουν τους πάντες, γιατί ολονών η ζωή επηρεάζεται.
Πρώτον. Μην νομίσουμε ότι επειδή αλληλοδιαβαζόμαστε ότι όλη η Τήνος έχει ίδέα. Δυστυχώς χρειάζεται χρόνος για να μαθευτούν, χρόνος γαι να γίνουν κατανοητά, χρόνος για να μεταφραστούν σε δράση.
Δεύτερον. Πάντα με ιεράρχηση (αλλά και να είστε έτοιμοι για λίγο νερό στο κρασί σας), ούτε ο ένας ούτε ο άλλος Δήμος είναι αδιάφοροι ή ανίκανοι να προσεγγίσουν μερικά απο αυτά που αναφέρονται εδώ.
Απλά ο πειρασμός είναι να σηκώνουμε λάβαρα μάχης, όταν αυτό που χρειάζεται είναι πειθώ και συνεννόηση (χωρίς το ένα να αποκλείει το άλλο).
Γαία θεά, μήτερ ανθρώπων
ΑπάντησηΔιαγραφήέδρανον αθανάτου κόσμου
φερέκαρπε.
Γαία θεά, ομβροχαρής,
περί ην κόσμος πολυδαίδαλος άστρων.
Γαία θεά, τελεσφόρε, παντολέτειρα
Γαία θεά.