Κυριακή 8 Ιουνίου 2008

Αλλαγή τοπίου (2)

Στις 3 Ιουνίου, με περίπου ίδιο τίτλο, έδειξα μια φωτογραφία από τις αρχές της δεκαετίας του '70. Μου ζήτησε ο pathfinder να δείξω το ίδιο τοπίο σήμερα.

Εμφανησιακά, δεν έχει αλλάξει πολύ. Οι πεζούλες είναι περίπου στην θέση τους. Τα δέντρα είναι πράσινα στα ίδια σημεία όπως και τότε. Τα σπίτια έχουν αλλάξει λίγο, μερικά παλιά γκρέμισαν και ξαναφτιάχτηκαν, ή έγιναν επισκευές που σίγουρα άλλαξαν το ύφος, αλλά μόνο από κοντά.

Έχουν γίνει και καινούργια σπίτια, λίγο μεγαλύτερα από τα παλιά.

Η αλλαγή του τοπίου είναι στους ανθρώπους και τις ρουτίνες τους, και αυτό δεν φαίνεται στην φωτογραφία. Έχει λιγότερους ανθρώπους, πολύ λιγότερους νέους, οι δραστηριότητες είναι διαφορετικές... Περισσότερες συγκεντρωμένες αγελάδες, λιγότερα αμπέλια, λιγότερη αυτάρκεια. Στον δρόμο έχει αγροτικά αυτοκίνητα και δεν υπάρχουν γαϊδούρια. Τα βράδια ο λίγος κόσμος δεν πάει στο «σαγκαριό» να «σπεροκαθίσει», αλλά πάει στο καφενείο να δει κάποιο ποδοσφαιρικό αγώνα... ’Α, έχει και λίγους μόνιμους αλλοδαπούς.

Η μεγάλη διαφορά, είναι ότι χωρίς νέους, οι ντόπιοι έρωτες σπανίζουν. Κατά τα άλλα το τοπίο δεν έχει αλλάξει.

17 σχόλια:

  1. με εξαίρεση 1-2 κτίρια, φαίνεται ίδιο. Αν το έκανες ασπρόμαυρο θα μπερδευόσουν και εσύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι λυπηρό που τα χωριά της συγκεκριμένης περιοχής ακολουθούν μια φθείνουσα πορεία τα τελευταία χρόνια. Εδώ όμως, επιτρέψτε μου να πω ότι μερίδιο ευθύνης κατέχουν οι γονείς, οι οποίοι δεν "διδάσκουν" τα παιδιά τους να παραμείνουν στον τόπο τους. Στα παναμερ' για παραδειγμα, με εξαίρεση δύο τρεια χωριά, οι νέοι παραμένουν στον τόπο κατοικίας τους, χτίζουν σπίτια μόνιμης κατοικίας και έτσι σχηματίζονται νέες οικογένειες που διαμένουν στο χωριό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. οχι μόνο έχουν μαζευτει και άλλα λαμόγια ρειξε μια ματια προς δυο χωρια και εκει γυρο ειναι λεει της μοδας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με συγχωρείς που σου διέγραψα το σχόλιο, αλλά υπάρχει υπαινιγμός που δεν μπορώ να αποδεχθώ ή να διαφωνήσω ή να συμφωνήσω, αλλά εμπεριέχει χαρακτηρισμό ήθους που μπορεί να θεωρηθεί προσβλητικό ή συκοφαντικό.

    Ανώνυμος στις 8:49 ρώτησε εάν πολιτικό πρόσωπο έχει σπίτι στην Τήνο που σχετίζεται με το θέμα της «Siemens» που είναι στην επικαιρότητα.

    Θα απαντήσω στον ανώνυμο παρακάτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε 8:49:

    Δεν είμαι ειδικός γνωστης ιδιοκτησιών, οι συμβολαιογράφοι ή το υποθηκοφυλακείο είναι.

    Αλλά ούτε κρύβομαι πίσω από το δάχτυλο μου και δεν φοβάμαι να σου πω τι ξέρω, με επιφύλαξη ότι μπορεί να κάνω λάθος.

    Νομίζω ότι η σύζυγος του ατόμου που αναφέρεις έχει οικόπεδο και ίσως σπίτι υπό κατασκευή. Από όσο ξέρω το ακίνητο αγοράστηκε από την ίδια, αλλά στο λέω με επιφύλαξη. Επίσης από όσο ξέρω, η ίδια εργάζεται και δεν είναι απίθανο να έχει ίδιους πόρους από την εργασία της. Παρακαλώ σημείωσε ότι το θέμα που θίγεις έχει πιά γίνει «πολιτικό» αλλά νομίζω ότι στο θέμα «σπιτιού στην Τήνο», «άνθρακες ο θησαυρός» Αυτό, από ο,τι ξέρω εγώ, που βολτάρω σε εκκλησίες, βουνά, λαγκάδια κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. έχουν έρθει πολλοί «νεόπλουτοι», ή «σχετικά εύποροι», ή διαφορετικοί από «προσκυνητές» ίσως. Αυτό δεν έιναι αναγκαστικά κακό, αλλά καταλαβαίνω γιατί μπορεί να μην αρέσει. Τι σημαίνει «λαμόγια»; Ποτέ μου δεν την έμαθα την λέξη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. οι αλλαγή στους ανθρώπους, είτε είναι αυτοί που μένου και γερνούν, είτε είναι οι αλβανοί που σιγά σιγά γίνονται αισθητοί σαν μόνιμη παρουσία, είτε οι δικοί μας που όπως είπε ο ανώνυμος 1:04, «διαγράφουν» οι΄ίδιοι την παράδοσή τους, αυτό είναι που πονάει. Να εσιταστείς στις αλλαγές των ανθρώπων. Τα ντουβάρια και τα χώματα είναι άψυχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πάντως τα τοπία δεν μπορούν να διαχωριστούν απ'τους ανθρώπους. Δεν είναι άψυχα, ούτε στατικά. Κατά κάποιο τρόπο ακολουθούν τη ζωή των ανθρώπων γιατί αποτελουν το σκηνικό της ζωής μας και γιατί οι μνήμες μας είναι άρρικτα συνδεδεμένα με αυτά.
    Τί κρίμα που σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει απείραχτο τοπίο να συνοδεύεει τις θύμησές μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κι όμως το τοπίο της φωτογραφίας είναι το ίδιο, αλλά σου λέει ότι δεν είναι πιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΛΑΜΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 90% ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αυτοί είμαστε φίλε, πελάτες των πολιτικών μας, θύματα κοροϊδίας από το 1946 και μετά (και πριν έτσι θα ήταν αλλά έχει ξεχαστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. και τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα πριν γίνουν καλύτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σε πόσα χρόνια τα χωριά θα έχουν την πλειοψηφία μόνιμων κατοικων Αλβανούς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η λέξη "λαμόγιο" σημαίνει εξαπατώ κάποιον (συχνά και εξαφανίζομαι) ή δεν εμφανίζομαι, δεν πηγαίνω κάπου, ενώ είχα συμφωνήσει να πάω.

    Π.χ. "Είπαμε στον Βαγγέλη να έρθει στον γάμο αλλά εκείνος την έκανε λαμόγια".

    Η λέξη είναι αβέβαιου ετύμου και πιθανολογείται ότι προέρχεται από την ισπανική έκφραση "la moya" που σημαίνει "η τάδε".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. με αυτήν την ερμηνεία, δύσκολο να πει κανεις αν στα δυό χωριά έχει «λαμόγια» ή αν το 90% των ελλήνων είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δεν ξέρω αν οι νέοι (εποχικοί) κάτοικοι του νησιού είναι 'λαμόγια'. Το σίγουρο όμως είναι οτι και η πλειοψηφία των 'ντόπιων' εργολάβων/ μαστόρων/μηχανικών στην Τήνο επιδίδεται σε 'λαμογιές' (με την ετυμολογία που δόθηκε απ'τον ανώνυμο 2.04).
    Οπότε ας αφήσουμε τα ρατσιστικά σχόλια γιατί κι εμείς δεν είμαστε καλύτεροι. Έκαστος στο είδος του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή