Συνεχίζω από το βιβλίο της Κατερίνας Σεραϊδάρη «Μεγάλη η Χάρη της»
…Το 1822 ή 1823, η Πελαγία είδε την Παναγία, και το είπε σε δύο Τηνιακούς. Τον Σταματέλο Καγκάδη και τον Επίσκοπο Γαβριήλ. Τον Γαβριήλ τον ανέφερα προηγουμένως. Να προσθέσω ότι έγινε επίσκοπος το 1810, και το 1811, απαγόρευσε στους ορθόδοξους μιας περιοχής να γιορτάζουν με τους καθολικούς, αναγκάζοντάς τους να κάνουν δικιά τους χωριστή γιορτή.
Ο Καγκάδης ήταν προύχων, άρχοντας κλπ. Η οικογένειά του πρέπει να ήταν από αυτούς που ήρθαν στην Τήνο μετά το 1715 (όταν ήρθαν οι Τούρκοι), μάλλον από την Κάρυστο. Την εικόνα την βρήκαν, με καθυστέρηση, από το όραμα της Πελαγίας…
Και γιατί καθυστέρησε η ανεύρεση της εικόνας (το 1823) μετά το όνειρο της Πελαγίας; …«θρυλούμενον ότι η καθυστέρησις οφείλεται εις αντιδράσεις του καθολικού πληθυσμού της νήσου, υποκινηθείσας από τους ιερείς του Δυτικού Δόγματος, οίτινες δεν επεθύμουν, δήθεν, την Εύρεσιν, διότι τούτο θ’ απετέλει θρίαμβον της Ορθοδόξου εκκλησίας. Δεν υπάρχουν όμως ιστορικαί μαρτυρίαι περί αντιδράσεως τότε των καθολικών»
Οι καθολικοί αργότερα (το 1847) κατηγορήθηκαν για την «εφεύρεση» της …Μεγάλης Ιδέας που «απέβλεπε στην υποταγή των Ελλήνων στην παπική εκκλησία»
Που είσαι Ροΐδη… που είσαι Τσιφόρε…
…Το 1822 ή 1823, η Πελαγία είδε την Παναγία, και το είπε σε δύο Τηνιακούς. Τον Σταματέλο Καγκάδη και τον Επίσκοπο Γαβριήλ. Τον Γαβριήλ τον ανέφερα προηγουμένως. Να προσθέσω ότι έγινε επίσκοπος το 1810, και το 1811, απαγόρευσε στους ορθόδοξους μιας περιοχής να γιορτάζουν με τους καθολικούς, αναγκάζοντάς τους να κάνουν δικιά τους χωριστή γιορτή.
Ο Καγκάδης ήταν προύχων, άρχοντας κλπ. Η οικογένειά του πρέπει να ήταν από αυτούς που ήρθαν στην Τήνο μετά το 1715 (όταν ήρθαν οι Τούρκοι), μάλλον από την Κάρυστο. Την εικόνα την βρήκαν, με καθυστέρηση, από το όραμα της Πελαγίας…
Και γιατί καθυστέρησε η ανεύρεση της εικόνας (το 1823) μετά το όνειρο της Πελαγίας; …«θρυλούμενον ότι η καθυστέρησις οφείλεται εις αντιδράσεις του καθολικού πληθυσμού της νήσου, υποκινηθείσας από τους ιερείς του Δυτικού Δόγματος, οίτινες δεν επεθύμουν, δήθεν, την Εύρεσιν, διότι τούτο θ’ απετέλει θρίαμβον της Ορθοδόξου εκκλησίας. Δεν υπάρχουν όμως ιστορικαί μαρτυρίαι περί αντιδράσεως τότε των καθολικών»
Οι καθολικοί αργότερα (το 1847) κατηγορήθηκαν για την «εφεύρεση» της …Μεγάλης Ιδέας που «απέβλεπε στην υποταγή των Ελλήνων στην παπική εκκλησία»
Που είσαι Ροΐδη… που είσαι Τσιφόρε…
Πως κολλάει οτι οι καθολικοι έφτιαξαν την Μαγάλη Ιδέα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα σε παραπέμψω στην «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους», τόμος ΙΓ, σελ. 455«Η Ιδεολογική Υποδομή του Νέου Ελληνικού Κράτους»
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδυνατώ να σου κάνω περιληψη που να χωράει σε σχόλια, αλλά εκεί υπάρχει η αναφορά της Σεϊραδάρη (σελ 468). Ακόμα εκεί φαίνεται ότι οι ρίζες του Διχασμού υπάρχουν πριν το 1815. Ο Κοραής ήταν στο Παρίσι. Ο Κολοκοτρώνης στα Επτάνησα. Αναφέρονται στην «φωτισμένη Ευρώπη» ότι ήρθε η ώρα να γίνει η Ελλάδα «φράγκικο» (με την έννοια του Δυτικού, όχι του Καθολικού). Από την άλλη πλευρά, πολλοί από τους φορείς της επανάστασης είχαν φαίνεται επιρροές από το Φανάρι και την «Ανατολή». Το 1831 Ο Κοραής είπε: «η Ελλάδα παέι να περάσει από την επτανησοβενετικήν ψώραν, εις την φαναριωτικήν λέπραν»
Η σύγκρουση Ανατολή-Δύση είχε ξεκινήσει από τότε, ενώ υπήρχε και κίνημα Αυτοχθονισμού. Φαίνεται ότι ο Κωλέττης τάχθηκε κατά του Αυτοχθονισμού και υπέρ της Μεγάλης Ιδέας, αλλά ο Κωλέττης είχε θεωρηθεί και φιλογάλλος, αν δεν κάνω λάθος.
Βάλε και την διασταση μεταξύ λογίων και πολεμιστών, και την εγγενή μας ικανότητα να παθιζόμαστε και να τρωγόμαστε (έλλειψη παιδείας;)
Ο Κολοκοτρώνης σαφώς δεν τα είχε καλά με το παλάτι (φιλοκαθολικοί αυστριακοί), το παλάτι και οι φιλογάλλοι φυλάκισαν τον ήρωα Γέρο του Μωριά, νά τα τα συστατικά του Διχασμού.
Η Μεγάλη Ιδέα προήλε (κατα το βιβλίο που ανέφερα) από φιλοδυτικούς λογίους σαν επιχείρημα κατά του Αυτοχθονισμού, φιλοδυτικοί, φιλογάλλοι, φιλοκαθολικοί, νάτη η σύνδεση.
Ας μην ξεχνάμε και την ένταση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο που υπήρχε σαν απόηχος της Γαλλικής επανάστασης. Και δεν θυμάμαι που κολλάνε οι Φιλοάγγλοι στην άσκηση...
Η περίοδος από το 1815 μέχρι το 1897 είναι από τις πιο μπερδεμένες και λογικό είναι τα προβλήματά μας να ξεκίνησαν τότε, αφού τότε ξεκινήσαμε. Το ερώτημα είναι, αν θα μπορούσαν τα πράγματα να είχαν εξελιχθεί αλλιώς...