Από τους τυχαίους περιπάτους και την φυγή, φτάνεις στην αναζήτηση: "Ricercar" ή, αφού είμαστε στα αυτοανεφερόμενα λογοπαίγνια, Regis Iussu Cantio Et Reliqua Canonica Arte Resoluta: «το βασιλικό θέμα, εκτεταμένο και λυμένο σε κανονική μορφή», που αν θέλετε, μπορείτε να το ακούσετε παρακάτω:
Και αν ο Escher είναι παράδειγμα αυτοαναφερόμενων συστημάτων, το πιο πολύπλοκο είμαστε εμείς που με 4 νότες, τυλιγμένες η μία στην άλλη καθόμαστε και αναρωτιόμαστε από πού ερχόμαστε, τι αναζητούμε, και τι επιφυλάσσει το μέλλον.
Και αν ο Escher είναι παράδειγμα αυτοαναφερόμενων συστημάτων, το πιο πολύπλοκο είμαστε εμείς που με 4 νότες, τυλιγμένες η μία στην άλλη καθόμαστε και αναρωτιόμαστε από πού ερχόμαστε, τι αναζητούμε, και τι επιφυλάσσει το μέλλον.
Οι 4 νότες είναι η κυτοσίνη, η γουανίνη, η θυμίνη και η αδενίνη, τυλιγμένες η μία γύρω από την άλλη, σε φαινομενικά πολύπλοκη και χαώδη μουσική που συνθέτει φούγκες, με περισσότερες λεπτομέρειες στο http://el.wikipedia.org/wiki/DNA.
Για τον Kurt Gödel σας αφήνω να ψάξετε μόνοι σας, ούτε τον καταλαβαίνω αρκετά για να περιγράψω το έργο του, ούτε ξέρω πώς να γράψω ή να ερμηνεύσω τα μαθηματικά του, πέρα από το να παραθέσω συμπεράσματα άλλων για το έργο του. Είπε, βασικά, ότι τα συμβατικά μαθηματικά δεν φτάνουν να εξηγήσουν την «αλήθεια» για τους αριθμούς. Υπάρχουν εκλαϊκευμένες ερμηνείες, αλλά το πρωτότυπο είναι κάπως έτσι:
Δεν άντεχα, έπρεπε να αναφερθώ στο «αγαπημένο βιβλίο» του …προφίλ μου. Καλή αναζήτηση και καλή εβδομάδα.
Ένα βιβλίο μόνον έχεις καταχωρημένο στα "αγαπημένα σου" του προφίλ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάω να ελέγξω...
Καλό βράδυ και καλή βδομάδα αύριο...
Man sollte alle Tage wenigstens ein kleines Lied hören, ein gutes Gedicht lesen, ein treffliches Gemälde sehen und, wenn es möglich zu machen wäre, ein vernünftiges Wort sprechen
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίο σκίτσο με τα αυτοαναφερόμενα χέρια και καρπούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι αντίστοιχο σε λέξεις είναι:
τόνα χέρι νίβει τάλλο και τα δυο το πρόσωπο, της λαϊκής μας σοφίας.
@αλλενάκι
Επισκέπτομαι, ξεφεύγω, χάνομαι, επανέρχομαι και πάλι από την αρχή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε ή χωρίς σκέψη.
Μέχρις ότου μου αποδείξω ότι κάτι ψάχνω ή χάνω στην διαδρομή.
Δύσκολα μας βάζεις αμμοδύτη.
Ωραία λοιπόν!
αυτή η εικόνα με τα G E B μου θυμίζει το Corpus Hypercubus
ΑπάντησηΔιαγραφή@αλλενάκι
Μόνο που δεν υπάρχει θυσιασμένος ή γυναίκα να τον παρακολουθεί στον κύβο... Μόνο μουσική, σκίτσα και αριθμοί
ΑπάντησηΔιαγραφήη γυναίκα που τον παρακολουθεί η Παναγία είναι νομίζω, εσύ εννοείς τη Μαγδαληνή
ΑπάντησηΔιαγραφή@αλλενάκι
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesseract
ΑπάντησηΔιαγραφήanonymous 10.02
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτό ακριβώς λέω
έχει αναλυθεί με πολύτοπα ο πίνακας αυτός και έχω δει το σχετικό βίντεο και το ψάχνω - το θέμα διδάσκεται σε έδρα στην Αμερική που ασχολείται με τα συμπαντικά
είπα ότι μου θυμίζει τη δημιουργία του πίνακα όπου ο Νταλί ξεκινώντας από τη διδιάστατη απεικόνιση του σταυρού στο κέντρο αναπτύσσει τις τέσσερις διαστάσεις (το χωροχρόνο)
εδώ μπορεί να συμβαίνει και το αντίθετο, προβάλλονται τα γράμματα από τις επιφάνειες προς το κέντρο και σχηματίζουν το τετραδιαστατο
αυτή την εντύπωση μου δίνει τουλάχιστον
@αλλενάκι
Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για την παρέα στον τυχαίο περίπατο, που δεν θα τελειώσει, όσο το blog είναι ανοιχτό για τουλάχιστον λίγα τέρμινα ακόμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ανθρώπινο μυαλό έχει φτιάξει απίθανα τεχνάσματα για να καταλάβει τον εαυτό του και τον κόσμο γύρω του, και χαίρομαι που μερικοί από εσάς μου τα θυμίζετε...
Νοών...νοείτω, η διαδρομή είναι αυτοσκοπός, και οι εμπειρίες ήπια σννέπεια...
αλλενάκι, η μάθησή μου δεν πρόλαβε το πολυδιάστατο σύμπαν, αλλά μετά τους ελκυστές και τα παράξενα πεδία των δυναμικών συστημάτων τους, νομίζω ότι το πολυδιάστατο σύμπαν είναι το θέμα...μόνο που ακόμα διαφωνούν αν οι διαστάσεις είναι 11 ή 15 έχω χάσει λογαριασμό πόσες. Είναι δυνατόν να ξεκίνησε από το τίποτα; Παράλογο... πολυδιάστατα singularity points, πολλά big bangs.
Μα η γυναίκα που παρακολουθεί τον Σταυρωμένο στον πίνακα του Νταλί, δεν είναι η γυναίκα του; (του Νταλί... θα τρελλαθούμε στις αυτοαναφορές και τα παράδοξα)
Αν η γυναίκα που παρακολουθεί την Σταύρωση είναι η γυναίκου του Νταλί, ο Σταυρωμένος είναι ο άντρας της;
ΑπάντησηΔιαγραφή@anonymous:
ΑπάντησηΔιαγραφήξαναείδα τον πίνακα, η γυναίκα πράγματι έχει την όψη της Gala, της γυναίκας του Νταλί. Την είχε παντου στους πίνακές του, αλλά ποιος ξέρει τι είχε στο μυαλό του όταν το ζωγράφιζε;
Θα μπορούσε να είναι ο Χριστός, ο Νταλί, η Παναγία, η Μαγδαληνή, η Γκαλά. Ο Νταλί ήταν άθεος και εθεωρείτο και ασεβής, μετεστράφη αργότερα και η μεταστροφή αυτή εκφράστηκε στους ανάλογους πίνακες, με κορυφαίο βέβαια αυτόν. Γι' αυτό λέμε ότι είναι ο Χριστός,όσο για τη γυναίκα παίζεται.
Επειδή είχε σπουδάσει μαθηματικά και κβαντοφυσική - έχει γράψει ένα σχετικό μανιφέστο το '20, ή το '30 νομίζω - τον ενδιέφερε πολύ η ανακάλυψη των αόρατων σε μας διαστάσεων.
Τώρα αν συνέλαβε διαισθητικά το χωροχρόνο το 1930 ή αν τον απεικόνισε ακολουθώντας μαθηματικές φόρμουλες κανείς δεν ξέρει.
Το βέβαιο είναι ότι διδάσκεται. Και δεν θεωρείται άδικα μεγαλοφυία.
Αν δεις το βίντεο με την ανάπτυξη του υπερκύβου θα μείνεις άφωνος/η.
Το είχα δει στην εκπομπή του Χ. Γούδη στην ΕΤ3 και το ψάχνω.
@αλλενάκι
Από τα λίγα που είδα στην wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Tesseract) εντυπωσιάστηκα. Μετανοιώνω που δεν έδωσα την δέουσα σημασία στα αρχαία ελληνικά και στα μαθηματικά, όταν ήμουν σχολείο... Θα έκαναν τους περιπάτους πιο εύκολους
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν βρεις video clip από ΤιΒι, γράψε κάτι...
Έχω δουλειά, έχω μπλέξει με αφεντικό θηλυκού γένους που στα 50 της έμαθε να ξεχωρίζει το αμπραγιάζ από το γκάζι - έτσι ακριβώς όπως το λέω - και ξέρεις τι είναι άμα μπλέξεις με ανασφαλές άτομο που αναρριχήθηκε χωρίς να έχει ταλέντο ... αλλά μόνο με τη σκληρή προσπάθεια να κατανοήσει πράγματα που του είναι ακατανόητα ... καταλαβαίνεις τι σου λέω, πως μπορεί να αντιληφθεί τι εστί στροφορμή στην πράξη π.χ.
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν τα ξέρει ούτε θεωρητικά,ούτε πρακτικά, μόνο τυφλοσούρτη, και πρέπει να κάνω το μαλάκα
άστα, έμπλεξα, παλεύω να απελευθερωθώ εργασιακά
@αλλενάκι
αλλενάκι: κουράγιο, ψυχραιμία, μην βρεθείς στη θέση του συνοδηγού, υπομονή
ΑπάντησηΔιαγραφή