Τα διάφορα δρομάκια σχεδιάζονται με μυστικότητα, ή με διάφορα κουτοπόνηρα επιχειρήματα δήθεν αθώων γεωργών, κατά προτίμηση προχωρημένης ηλικίας, που θέλουν να πάνε στα χωράφια τους (θεμιτό) και εμφανίζονται από την μια μέρα στην άλλη, κυριολεκτικά νύχτα, αφού το μόνο αποτρεπτικό είναι η αυτόφωρη διαδικασία που κρέμεται στο κεφάλι του καημένου του χωματουργού που αναλαμβάνει την διάνοιξη. Μετά την διάνοιξη, η παράβαση είναι ...πολεοδομική, δηλαδή τρέχα γύρευε.
Σας τα λέω αυτά, γιατί μου έκαναν εντύπωση 9-10 πράγματα:
1. Χάρτης της ΡΑΕ (κλικ για να τον δείτε καθαρά) που δείχνει σχεδιαζόμενα αιολικά, σε μέρη που δεν υπάρχει δρόμος. Τα αιολικά θέλουν πρόσβαση και διασύνδεση. Μερικά αιολικά φαίνονται στο οροπέδιο Πολέμου Κάμπος και Γκάγκαρη (Α) και στην περιοχή Αλωνάκι-Καρελάδος (Β).
2. Η Περιβαλλοντική Μελέτη των Κοπελούζου-Σαμαρά (μόνο συνωνυμία με τον υποψήφιο) αναφέρει ότι "θα βελτιώσει υπάρχοντες αγροτικούς δρόμους και άλλες καλές για το περιβάλλον αγαθοεργίες". Ποιους υπάρχοντες αγροτικούς δρόμους;;; Οι αεροφωτογραφίες της Κτηματολογίου ΑΕ και της ίδια της ΡΑΕ (που είναι από το Google Earth) δεν δείχνουν δρόμους. Άρα, κάποιος αγρότης πρέπει να βρεθεί να τους διανοίξει, για να μπορέσουν να τους "βελτιώσουν" οι Κοπελούζος-Σαμαράς.
3. Η διαδικασία αδειοδότησης του Κοπελούζου-Σαμαρά τρέχει εδώ και 1-2 χρόνια, και ο σχεδιασμός πρέπει να τρέχει τουλάχιστον από το την εποχή του φαύλου Προεδρικού Διατάγματος που πέρασε επί Σημίτη, με την βοήθεια της Ροδούλας Ζήση, και τις φαρδιές-πλατιές υπογραφές της τότε Τοπικής Αυτοδιοίκησης που είναι κατά σύμπτωση και σήμερα Τοπική Αυτοδιοίκηση που ανακήρυξε όλες τις περιοχές όπου σήμερα φαίνονται αιολικά πάρκα "βιομηχανικές ζώνες".
5. Τα τελευταία 2-3 χρόνια, η Τοπική Αυτοδιοίκηση προσπάθησε με νύχια και με δόντια να κρατήσει ανοιχτό παράνομο δρόμο που διάνοιξε (παράνομα) περί το 1996-97, προς Γκάγκαρη-Πολέμου Κάμπο, με προσχήματα όπως "τηλεόραση για τα γεροντάκια", "εγκρίσεις σε μελισσοκόμους" για μέλισσες σε ανύπαρκτες Δημοτικές εκτάσεις, που πολλές, κατά σύμπτωση, είναι εκεί που εμφανίζονται σήμερα ανεμογεννήτριες.
7. Επειδή η Τήνος είναι μικρό μέρος, χρειάστηκε μισή ώρα να μάθω ότι το σχέδιο διάνοιξης δρόμου στην περιοχή Πολέμου Κάμπος προβλέπει την σταδιακή διάνοιξη, όπου ο Ζαννής, πχ, θα έκανε το δικό του αθώο κομματάκι, κάποιος άλλος αθώος (αλλά εξ ίσου πανέξυπνος) "Ζαννής" θα έκανε κάποιο άλλο κομματάκι από την άλλη πλευρά και η διάνοιξη θα τέλειωνε σε 2-3 ώρες, όπως χαρακτηριστικά μου είπαν σε καφενείο στην Πόλη της Τήνου. Έτσι, θα υπάρξει, επί τέλους, ο αγροτικός δρόμος που θα βελτιώσει ο Κοπελούζος-Σαμαράς. Να θυμίσω, ότι ο δρόμος φάρδους 10-12 μέτρων που συνδέει του Μύλους στα Ιστέρνια με την εκκλησία της Δεύτερης Εύρεσης, έγινε σαν αγροτικός δρόμος από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, μόνο που δεν υπάρχουν αγρότες στην Δεύτερη Εύρεση και ζήτημα εάν πάνε 20 άτομα, μία φορά τον χρόνο στην εκεί εκκλησία. Αλλά είμαστε θρήσκο νησί, και χρειάστηκε (αγροτικός) δρόμος 12 μέτρων φάρδους.
9. Εν τω μεταξύ ο παππούς Γιάννης από το χωριό Περάστρα (αυτός που θέλει να πάει στον Καρελάδο), διατυμπανίζει ότι έχει αγοράσει "ηλεκτρικούς στύλους" αξίας 30,000€ για να βάλει ...φωτοβολταϊκά στα χωράφια του, και του έχει βγάλει άδεια δρόμου η μηχανικός ΑΨ (σε άλλους είπε ότι την άδεια δρόμου την έχει βγάλει ή θα την βγάλει η Περιφέρεια -- τι καλοί άνθρωποι). Πριν 2-3 χρόνια είχε ξαναπροσπαθήσει ο παππούς Γιάννης, και τότε τον είχαν σταματήσει, και πολλοί υποψιάζονται εμένα, αλλά είμαι ...αθώος, (αυτόν, δεν τον κάρφωσα εγώ), αλλά γελάνε όλοι στο χωριό πως έφυγαν τρέχοντας οι εργάτες του τάδε εργολάβου που έκανε, τότε, την προσπάθεια διάνοιξης.
10. Η καλή ΡΑΕ, δεν δείχνει άδεια σκοπιμότητας για φωτοβολταϊκά, στην θέση Καρελάδο, αλλά, όπως φαίνεται, δείχνει αιολικά, είμαι σίγουρος ότι εάν ο συμπαθής παππούς ανοίξει τον δρόμο, θα είναι ένας από τους πολλούς αγρότες που θα χάσουν λεφτά από φωτοβολταϊκές επενδύσεις (αλλά θα λεχουν οι υπόλοιπη την ωραία θεα των αιολικών).
Αυτά με τις προεκλογικές διανοίξεις δρόμων στην Βιομηχανική Ζώνη Τήνου, αυτήν που ακόμα και σήμερα, υπάρχουν άνθρωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που λένε "δεν το ξέραμε, μας κορόιδεψαν". Να ξέρετε, εμείς εδώ στα νησιά, λόγω πολυετούς εμπειρίας με τους πειρατές έχουμε μάθει να είμαστε κουτοπόνηροι, και να μην φαινόμαστε.
Θα γίνουν οι διανοίξεις; Πολλή κουβέντα γίνεται και μοιάζει ότι είναι αποφασισμένοι για όλα. Κάνετε μια βόλτα προς το Αλωνάκι (1-2 χιλιόμετρα βόρεια της Αετοφωλιά, ή, ακόμα καλύτερα, στην Δεύτερη Εύρεση, βοήθειά μας, (πρέπει να περπατήσετε για να πάτε από πάνω, αλλά αν ακούστε μπουλντόζα, εκεί ΘΑ είναι ο ...αγροτικός δρόμος που ΘΑ βελτιώσει ο Κοπελούζος-Σαμαράς.
ΥΓ. Η μεγάλη πλάκα είναι ότι ο Ζαννής, που χρόνια τώρα γκρινιάζει να μην του κλείσω τον δρόμο, κλειδώνοντας κάτι πόρτες, που αυτός και ο γαμπρός του απειλούν ότι θα ...γκρεμίσουν, είναι τώρα 2-3 βδομάδες που μου λέει να ...κλειδώσω (!) τις πόρτες μου για να μην περνάνε ...κατσίκια. Αν κλειδώσω τις πόρτες, δεν θα πηγαίνουν αυτοκίνητα στην περιοχή του, και η συνέχιση της παρανομίας (αλλά από την άλλη πιά πλευρά) θα είναι πιο διακριτική. Όταν σας λέω ότι οι Τηνιακοί είναι παμπόνηροι....
Η αιολική ενέργεια με μια ματιά
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς λένε ψέματα οι αιολικοί
Η φούσκα των φωτοβολταϊκών έσκασε, τώρα ήρθε η ώρα να σκάσει η φούσκα των αιολικών
Μάθημα επενδύσεων για Δημάρχους
Η ΔΕΗ δανείζεται από όπου βρει για να μην φαλίρει.
μα επιτέλους τι γίνεται σ αυτο το τόπο? εμεις που ζούμε εδω πρέπει να έχουμε πάντα μαυρα μεσάνυχτα για όλα αυτα?
ΑπάντησηΔιαγραφήεχει καταντίσει το νησί μας μια γιαφκα απο μεγαλοεργολάβους που ταυτόχρονα είναι ανακατεμένοι και στα δημοτικα (για να μην εχουν απο πουθενα πρόβλημα) ο φόβος κρατα το κόσμο κοιμισμένο και ανενημέρωτό για όλα αυτα.
ευτιιχώς που απο εδω μαθένει κανείς μερικά πράγματα. φαντάζομε βέβαια οτι δεν θα εργάζεσε στην τηνο, γιατι τότε όχι blog δεν θα ειχες, μαυρο φίδι θα σε είχε φάει.
όσοι αγαπάμε το τόπο πρέπει να ξεμπροστιάζουμε όλη αυτη την ανωμαλία που καταστρεφει το τόπο και το περιβάλον, δυστιχώς οι μόνοιμοι ΦΟΒΟΥΝΤΕ λόγο της απίστευτης διαπλοκής με δουλειές μαγαζιά κλπ
Από την Περιφέρεια:
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικές παρατηρήσεις:
• Σε κάθε περίπτωση και σε ό,τι αφορά τη βελτίωση, διαπλάτυνση κλπ των υφιστάμενων αγροτικών οδών αυτή δύναται να πραγματοποιηθεί μόνον εφόσον αποδειχθεί ότι οι οδοί αυτές έχουν διανοιχθεί με νόμιμο τρόπο και προϋφίστανται νομίμως. Όπως έχει διατυπωθεί από το υπ. αριθμό 15205/26-5-2003 έγγραφο της Δ/νσης Νομοθετικού Έργου του ΥΠΕΧΩΔΕ, νομίμως διανοιγμένες οδοί σε εκτός σχεδίου περιοχές θεωρούνται μόνον:
οι εθνικές οδοί
οι επαρχιακές οδοί
οι δημοτικές ή κοινοτικές οδοί που έχουν αναγνωρισθεί με απόφαση Νομάρχη
οι αγροτικές οδοί που αποδεικνύεται βάσει συμβολαίου ότι προϋφίστανται της 16-4-1924 κλπ
Από την εξέταση της μελέτης ωστόσο, δεν προκύπτει η νομιμότητα του συνόλου των υφιστάμενων οδών.
• Σε ό,τι αφορά στις νέες χαράξεις δεν γίνεται εκτενής αναφορά στη πιθανή σύγκρουση χρήσεων με ήδη υφιστάμενες (διέλευση μέσω αγροτοκτηνοτροφικών εκτάσεων, λατομικών περιοχών κ.α.) καθώς και στη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τη διάνοιξη και τη μετέπειτα χρήση (η κοινή χρήση πρέπει να αποκλειστεί) και αποκατάσταση δεδομένου ότι μέρος αυτών βρίσκονται εντός δασικών περιοχών και περιοχών του δικτύου NATURA.
• Επίσης δεν γίνεται αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας απομάκρυνσης και διαχείρισης του εξοπλισμού μετά το τέλος ζωής του πάρκου καθώς και της αποκατάστασης της περιοχής με δεδομένο το μέγεθος του την κατάσταση του, το είδος των εξαρτημάτων του και τα φυσικά χαρακτηριστικά των περιοχών εγκατάστασης.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΚΤΙΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ? (ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΠΣ ΠΧ ΧΑΛΑΚΙΑ, ΛΕΝΤΑΔΟΣ, ΠΥΡΙΑ ΚΤΛ)
ΑπάντησηΔιαγραφή