Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2012

Φιδαετός (Circaetus gallicus) στην Βαθειά Λίμνο

 
Εδώ και χρόνια μιλάνε στα Κάτω Μέρη για "αετούς" στο "Β'νι".  Από το 2005 που άρχισα να συχνάζω στην Βαθειά Λίμνο έχω δει ζευγάρι αρπακτικών πουλιών πολύ μεγαλύτερο (και αρκετά πιο ...ντροπαλό) από την γερακίνα (buteo buteo). Ο φίλος μου ο Γιώργης τα έχει δει πιο συχνά (και αυτός μου πρωτοείπε ότι μάλλον φωλιάζουν στις πικροδάφνες στο λαγκάδι λίγο πιο πάνω από μένα). Μέχρι πέρυσι βλέπαμε δύο "άτομα", από φέτος το καλοκαίρι βλέπουμε τρία, που σημαίνει ότι πιθανότατα έχουν φωλιά εδώ.

Καιροφυλαχτώ εδώ και καιρό μπας και φωτογραφίσω αυτούς τους "αετούς" (που νόμιζα ότι είναι σπιζαετοί) αλλά μια φορά που είδα έναν σε απόσταση περίπου 50-70 μέτρων, φυσικά δεν είχα φωτογραφική μηχανή.

Χτες το πρωί, μετά την την πανσέληνο, ήμουν τυχερός. Είδα ένα να κάθεται στα βράχια πάνω από μένα, στο χωράφι του Ιακώβου Α., όχι μακριά από εκεί που βάζει μέλισσες τέτοια εποχή ο Γιακουμής Σ.  Οι παρακάτω φωτογραφίες τραβήχτηκαν μεταξύ 7:30 και 8:30 χτες το πρωί (με τηλεφακό 300 mm), με εμένα να στέκομαι λίγο πάνω από το σπιτάκι του μακαρίτη του Ιερεμία Σ.

 

Τις φωτογραφίες τις πέρασα από πιο έμπειρα μάτια στην ΕΟΕ που μου είπαν ομόφωνα ότι πρόκειται για φιδαετό (και όχι σπιζαετό).  Μερικές φωτογραφίες μεγαλώνουν με κλικ επάνω τους.

 
 
 
 

Και λίγα δευτερόλεπτα αφού τον είδα, ήταν ψηλά, ψηλά, και παίρνετε μια ιδέα με τι μοιάζει από μακριά. Αν και στο τέλος σαν να έκανε μια βόλτα προς την κατέυθυνσή μου, πριν χαθεί πάνω από τα "Δυό Β'νά" πάνω από την Καλλονή και την Αετοφωλιά.

 
Kυκλοφορεί και μία γερακίνα (buteo buteo) που τις λείπουν 1-2 φτερά από την φτερούγα, είναι μικρότερη και πετάει ...διαφορετικά. Ο αετός πλανάρει με τις ώρες... 
 
Και, αναρωτιέμαι, αν τα ανθρωπάρια που θέλουν αιολικά στην περιοχή (ή οι "μελετητές", που δήθεν έκαναν μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (θα σας πω για αυτήν την μελέτη, άλλη φορά), τα είδαν όλα αυτά...

Δεν υπάρχουν σχόλια: