Πέμπτη, 14 Αυγούστου 2008

Αγάπη


Το χωριό Αγάπη (ή γράφεται Αγάπι;) είναι μόνο του, ανατολικά της Κώμης, κοντά στο Σκλαβοχωριό, στην αρχή μιας λαγκαδιάς γεμάτης βελανιδιές και παλιά πέτρινα κτίσματα. Το χωριό πρέπει να είναι παλιό, αν κρίνω από την φρουριακή του διάταξη, αλλά δεν ξέρω περισσότερες λεπτομέρειες...τώρα.

Θυμάμαι, πιτσιρικάς, ότι εάν η Κώμη ήταν κάτι πολύ απομακρυσμένο από τα Κελιά, το Αγάπι ήταν κάτι σαν άλλη ήπειρος. Φυσικά πριν από τον αμαξωτό δρόμο. Θυμάμαι επίσης ότι το Αγάπι είχε την φήμη ότι είχε τα ομορφότερα κορίτσια, και ότι οι Αγαπιανοί είχαν διαφορετική προφορά από τους υπόλοιπους Κατωμερίτες.

Την ερχόμενη Κυριακή, 17 Αυγούστου, στις 7:30 το απόγευμα εγκαινιάζεται μόνιμη έκθεση κειμηλίων και ιστορικών εγγράφων στην εκκλησία του χωριού. Θα πάω πρώτον για τους ακαδημαϊκούς και πολιτιστικούς λόγους και δεύτερον για να δω αν ισχύουν ακόμα οι παλιές φήμες.

Στην εικόνα φαίνεται το Αγάπι με τα μονοπάτια που οδηγούν στην Κώμη, την Βωλάξ, και το Ξώμπουργο, μέσω Κουμάρου.

10 σχόλια:

αμμοδύτης είπε...

τα μονοπάτια που φαίνοντα να φεύγουν με δυτική, βορειοδυτική κατεύθυνση, συναντούν το μονοπάτι προς Φαλατάδο και Στενή, και συνεχίζουν ΒΔ προς την παραλία "Σκλερ", ιδιαίτερα όμορφη, δεν την έχουν "αναδείξει", ακόμα, με ομπρέλλες και τέτοια...

αμμοδύτης είπε...

τα μονοπάτια που πάνε βορειοανατολικά, φτάνουν στην Κολυμπήθρα, και την Αγαπιανή άμμο. Φαίνεται ότι σε όλους αρέσουν οι ομπρελλες, γιατί εκεί έχει πολλές!

zavodiniakia είπε...

Η εικόνα του συνωστισμού, της φασαρίας, της "δηθεν" ομπρέλλας με τα αυθαίρετα κτισματάκια γύρω γύρω σίγουρα δεν είναι ελκυστική (και αρχίζει να θυμίζει λίγο Ανατολική Αττική)

Απο την άλλη μεριά οι ντόπιοι μοιάζουν και να ψυχαγωγούνται και να έχουν κάτι να κάνουν, και απο τα αυτοκίνητα που γεμίζουν τον δρόμο, προφανώς το πακέτο "αρέσει".

Ανώνυμος είπε...

Βαρέθηκα να βλέπω εκκλησιαστικά κειμήλια και αλληλογραφίες μεγαλο-παπάδων... Αμάν! τίποτα άλλο δεν έχει να δείξει αυτός ο τόπος?

αμμοδύτης είπε...

άθεε, δεν έχω δει την έκθεση, αλλά μεγάλο ποσοστό του παρελθόντος μας έρχεαι ή από γραπτά κείμενα ή αντικείμενα. Δεν χρειάζεται φιλοσοφία για να δεις ότι αναγκαστικά πολλά από αυτά είναι "εκκλησιαστικού" περιεχομένου. Απο την αρχαία ελλάδα τόσα δεν έχουμε από ...τάφους και ναούς;

Ανώνυμος είπε...

Έχω άποψη επ'αυτού αλλά καλύτερα ας δούμε την έκθεση και τα ξαναλέμε.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί αμμοδύτη άλλο να θαυμάζεις και να μελετάς την τέχνη και τον πολιτισμό των προγόνων σου κι άλλο να ευλογάς τα γένια σου. Φαντάζεσαι κανένα δωδεκαθεϊστή να προπαγανδίζει τη θρησκεία του μέσω έκθεσης αρχαίων ελληνικών κειμηλίων. Θα ήταν γελοίο.

Ανώνυμος είπε...

άθεε με εντυπωσιάζεις. Το νησί ζει από τάματα και μπουκαλάκια και λαμπάδες ακι ολόκληρη βιομηχανία στην Χώρα. Σε μάρανε η εκδήλωση στο Αγάπη, που όπως λες δεν έχει ξεκινήσει! Τι πρόβλημα κουβαλάς;

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε μην το παίρνεις προσωπικά. Ο προβληματισμός μου αφορά τις θρησκείες γενικότερα (εξαιρείται ο Ολυμπιακός).
Έχω σιχαθεί να βλέπω σταυρούς, καντήλια, άμφια, χριστούλιδες, παναγίτσες, κλπ. Δεν θέλω να με ξυπνάνε οι καμπάνες το πρωί. Δεν θέλω να ακούω ντε και καλά τη λειτουργία απ΄τα μεγάφωνα κάθε Κυριακή. Είναι φασιστικό!
Αν θέλουν στο Αγάπη να προβάλουν την ιστορία και τον πολιτισμό του χωριού τους ΟΚ να τους στηρίξουμε.
Αλλά αν δω χριστούλιδες και παναγίτσες made in Italy στην έκθεση θα βγω και θα σας κράξω.

Ανώνυμος είπε...

μην μπερδεύεις τον φασισμό με τον σεϊχουλισλαμισμό. κατά βάση είμαστε βεδουϊνοι, τριτοκοσμικοί με παντελόνια, δήθεν ευρωπαίοι. Όπως και στο Ιραν και το Πακισταν και το Τουρκεστάν, έτσι και εδώ. Λα ιλά ιλαλά μοχαμεντ ρεσούλ αλλά.
επιδή είμαστε εθνικόφρονες το λέμε ελληνικά.

μας έφαγε ο Κωνσταντίνος ο Μέγας, πίσσα στα κόκαλά του, και ατυχώς, δεν τα κατάφερε ο Ιουλιανός ο Παραβάτης. (Αν τα κατάφερνε, αυτός θα ήταν ο Μέγας, και ο Κων/νος ο Παραβάτης)