Σάββατο 26 Απριλίου 2008

Καλικάντζαροι

Οι καλικάντζαροι βγαίνουν κάπου τον Γενάρη, αλλά εγώ βρήκα έναν το Μεγάλο Σάββατο...

Χάζευα στο διαδίκτυο. Μεταξύ μας, έψαχνα μερικούς από του επισκέπτες μου εδώ και, λίγο τα μονοπάτια, λίγο ο Λάζαρος, λίγο οι πυλώνες, μπορεί να μην τους βρήκα ονομαστικά ή φατσικά, αλλά πλησίασα. Εκτός από το
http://tinosnews.blogspot.com , βρήκα site για το Αιγαίο (http://eyploia.aigaio-net.gr/modules.php?name=Search&topic=6&query=%20). Μου άρεσε η ιδέα του «δικτύου ενημέρωσης Αιγαίου». Είδα πυλώνες, ταπεινά φρύγανα, βελανιδιές, μονοπάτια της ενδοχώρας…Είπα μέσα μου εδώ είμαστε, να πω για φίδια….

Διαβάζοντας ωστόσο είδα και άλλα: Δεν συμπαθούν τον Δήμαρχο Εξωμβούργου (έ τι να κάνουμε; δημοκρατία έχουμε…). Δεν συμπαθούν το γήπεδο που έκανε ο Δήμος απέναντι από το σπίτι μου (δεν μου αρέσει ούτε εμένα, αλλά παίζουν τσούρμα παιδιά με τις ώρες). Δεν συμπαθούν τον καθολικό επίσκοπο (και εγώ είμαι αντιεξουσιαστής). Δεν τους αρέσουν τα λαμπιόνια στην Ξινάρα (ούτε εμένα…λεπτομέρειες.). Δεν χωνεύουν τις αναφορές του παπά-Μάρκου στον Μεσαίωνα και την Γαληνότατη… (
http://eyploia.aigaio-net.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1296), ΩΠ! εδώ κόλλησα.. Εδώ έχει άλλη οσμή …

Καλικάντζαρε είμαι υπέρ της απόλυτης ελευθερίας του λόγου, κατά της λογοκρισίας, και σίγουρα κατά της λογοκρισίας στα blogs, αλλά, οι οψιδιανοί και οι σκύφοι του παπα-Μάρκου ήταν, νομίζω, πριν τους Βενετούς.

Αν μου φταίει κάτι στα εθνικά μου τραύματα, Καλικάντζαρε, ήταν η ήττα στο Ματζικέρτ το 1071, (
http://www.tanea.gr/Article.aspx?d=19991224&nid=4105468 ) και λιγότερο οι Βενετοί…Εσένα σου φταίει κάτι άλλο, το ψυχανεμίζομαι παρά τον βοριά που φυσάει προς τα σένα.

17 σχόλια:

zavodiniakia είπε...

τουλάχιστον ο καλικάντζαρος αγαπάει πολύ τον Ραφιό. εκεί είναι το πρόβλημά σου, όχι στα ανιτβενετικά ειρωνικά αισθήματα του καλικάντζαρου.

τριγυρνάτε, τριγυρνάτε,
θα το βρείτε που θα πάτε

να σουκανα και εγώ ξωμπλάκι

χρόνια πολλά

Ανώνυμος είπε...

Μπήκες στο παιχνίδι του! Μα να αναπαράγεις τον Καλικάντζαρο? Διαφήμιση του κάνεις, αυτό θέλει

zavodiniakia είπε...

Μπά, αν βρεί και τίποτα βιογραφικά θα γελούσαμε.

Μερικά προβλήματα σέρνονται και κάνουμε ότι δεν τα βλέπομε, μερικές φορές κάνουμε το χαζο ή τις χαζές γιατί ντρεπόμαστε ή γιατί φοβόμαστε. Σαν να ντρέπεσαι γιατί ο αφεντικός σε έπιασε λίγο λίγο και δεν μπορούσες να πεις κιχ. Την οσμή την νοιώθω χρόνια και δεν μιλάω. Ούτε εγώ θέλω να ανοίξω πληγές, αλλά γιατί να πληρώνω ακόμα τα κομπλεξ του κάθε μυριστερού καλικάντζαρου;

Ανώνυμος είπε...

oi kalikántzaroi kai oi parées eínai trotoí. To diadíktio tous xetinázei sto apse sbýse kai den prolabaínoun na katalávoun ti páthane. egw pistévw oti tha loufáxei psáhnontas na katálavei apo pou tou érhetai. Tha dokimásei ta neoelladiká tou skoulikiárika kai tóte tha tou érthei o kouvás

Oi katharoí pote den fovoúntai.

αμμοδύτης είπε...

Προβληματίστικα για αυτήν την ανάρτηση, και παιδεύτηκα να την κάνω κόσμια.

Για μενα είναι απλό. Κανείς δεν έχει γράψει τίποτα για τον τόπο καταγωγής μου με εξαίρεση τον παπα-Μ και τον παπα-Α. Ο Φλωράκης έχει γραψει κατι λίγα επίσης. Τόσο ο π.Μ όσο και ο π.Α βασίζονται σε πρωτογενή στοιχεία, σε μαρτυρίες ατόμων και σε δικά τους βιώματα. Γενικά «ψάχνω». Αυτά που λένε ταιριάζουν απόλυτα τόσο με έγκυρα βιβλία ελληνικής ιστορίας (π.χ. Βακαλόπουλος) όσο και με την ελάχιστη διεθνή βιβλιογραφία.

Εάν ο κάθε καλικάντζαρος, διαφημιζόμενος ή μη διαφωνεί ή ξέρει κάτι διαφορετικό, με χαρά να τον ακούσω. Εάν είναι όμως σκοταδιστής για να μην πώ τίποτα χειρότερο, θα πω ότι έχει άδικο. Απλά.

Και ξαναρωτάω, οι οψιδιανοί της Καρδιανής (εγώ δεν ήξερα π.χ. ότι υπάρχει οψιδιανός από τα Δωδεκάνησα) είναι πρίν ή μετά τους Βενετούς. Οι Βενετοί ήταν ή δεν ήταν κομμάτι της Ρωμαϊκής και αργότερα της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Στους αιώνες ερημιάς, οι Κυκλάδες ήταν στην Ανατολή ή την Δύση; Οι Τούρκοι μας απελευθέρωσαν από τους Βενετους, ή οι Φράγκοι από τους Τούρκους; Εμείς είμαστε Κάρες, Ιωνες, Ρόδιοι, Μακεδόνες, Βυζαντινοί, Βενετοί, Τούρκοι ή ...καλικάντζαροι; Ξυπνάτε! Δείτε τι γίνεται στα βόρεια σύνορα, και μετά απαντήστε στα ρητορικά μου ερωτήματα.

Εν πάσει περιπτώσει, το θέμα είναι ευρύ και νομίζω θα συνεχίσω να το ψάχνω. Εν τω μεταξύ δεν ξέρω αν το έχω ήδη πει, καλή Ανάσταση.

χόχλακας είπε...

μακάρι να είχαμε κι άλλους παπαμάρκους... απο καλικάντζαρους έχουμε πήξει!

venthesikymi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
αμμοδύτης είπε...

συγνώμη βενθεσικύμη, αλλά το σχόλιο σου είναι σε ίδιο μήκος κύματος με αυτό που νομίζω είναι και του καλικάντζαρου. Είμαι κατά της λογοκρισίας, αλλά αυτό το περιβόλι έχει κανόνες...

venthesikymi είπε...

mas eheis valei kanones master?

αμμοδύτης είπε...

δεν είναι «κανόνες» με την αυστηρή έννοια, αλλά κοινη λογική. Απόψεις θετικές ή αρνητικές επιτρέπονται. Κριτική στον αμμοδύτη ελεύθερα και ανεξέλεγκτα. Προσωπικά, κακές λέξεις, ρατσιστικά, φυλετικά και τέτοια, δεν μ'αρέσουν. Όπως λέει και ο ..Λαζόπουλος, αν ένα δημόσιο πρόπσωπο κάνει και λέει δημόσια πράγματα, μπορεί να είναι αντικείμενο καζούρας, αντε και κακών σχολίων. Ο καλικάντζαρος όμως είναι ψευδώνυμο. Πες δεν συμφωνείς, κάνε ό,τι ψυχοανάλυση θες, αλλά ως εκεί. Καλό βράδυ.

Ανώνυμος είπε...

δεν νομίζω ότι σαρκάζει μόνο ένα δόγμα, και το άλλο το σαρκάζει (αν είναι αυτός που νομίζω)

Ανώνυμος είπε...

Ο Καλικάτζαρος όπως και κάθε καλικάτζαρος σκοπό έχει να αναστατώσει τα σπίτια και την ησυχία των νοικοκυραίων. Χαίρομαι που ακόμα και μετά από τόσους μήνες ακόμη ενοχλούν τα σχόλιά του.

Αυτό σημαίνει οτι άγγιξαν αλήθειες.

Είναι λυπηρό να διαβάζει κανείς με πόση στενομυαλιά αντιμετωπίζουν σατηρικά κείμενα κάποιοι. Προσωπικά πιστεύω πως αντί να θάβουμε θα πρέπει να στηρίζουμε τις διαφορετικές φωνές για να κρατούν την ισορροπία σε μια εποχή πλήρως ανισόρροπη.

Και μετά webhost μας μιλάς για δημόσια διαβούλευση κλπ.? Πώς? με ταπωμένα στόματα?

αμμοδύτης είπε...

ελεύθερα σχόλια,underwater, ελεύθερα. Όχι ύβρεις, όχι ρατσιστικά. Διέγραψα κάποιον που μάλλον έβριζε αόριστα και γενικά, όπως αόριστα και γενικά ο καλικάντζαρος υπαινίσσεται κατά του παπα Μάρκου.

Η ταυτότητά μου, μέχρι που καταργήθηκε το θρήσκευμα, ΔΕΝ έγραφε καθολικός, και έτσι ελεύθερα εγώ διαμρτύρομαι κατά των διακρίσεων κατά των καθολικών όταν τις βλέπω. Κανένας καθολικός δεν μου έχει ζητήσει κάτι τέτοιο, και πολλοί δεν εγκρίνουν.

Αν κάποιος αρχίζει να βρίζει εμένα, μου είναι παντελώς αδιάφορο. Αν βρίζει όμως όσους έχουν όνομα που τελειώνουν σε water γενικά και αόριστα και αναίτια, θα τους κόβω.

Λυπάμαι δεν θυμάμαι τι έλεγε το σχόλιο που έκοψα, υπάρχει τρόπος να τα αποθηκέυω υπόθέτω, σε διαβεβαιώνω δεν έχασες τίποτα σημαντικό (ας πούμε αν κάποιος πεί [βρισιά] για Ολυμπιακούς ή Παναθηναϊκούς ή Μουσουλμάνους, θα τον κόψω). Υπάρχουν sites που όλα επιτρέπονται, υπάρχουν τσόντες...όχι εδώ.

αμμοδύτης είπε...

underwater, επίσης κόβω σχόλια που έχουν links με sites που το δικό firewall επισημαίνει ως secutity risks για ευνόητους λόγους.

Ανώνυμος είπε...

Web host μάλλον με παρεξήγησες. Το σχόλιο μου αναφερόταν στηνελευθερία έκφρασης γενικότερα στο νησί και όχι στο Blog σου. Εδώ καλά κάνεις και βάζεις τους όρους σου. Αλλά εκεί έξω είμαστε πραγματικά ελεύθεροι να μιλήσουμε για τα κοινά? Και αν ναι γιατί κανείς δεν ακούει τόσες φωνές που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου? Αλλά αντίθετα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να τις κάνουμε να σωπάσουν?

Σήμερα προσπάθησα να διαβάσω ξανά και με προσοχή το κείμενο του Καλικάτζαρου για να εντοπίσω τα σχόλια προς τον παπα-Μάρκο (τον οποίο εκτιμώ ιδιαίτερα ως ιστορικό/ερευνητή).
Δυστυχώς δεν μπόρεσα να καταλάβω γιατί πράγμα μιλάτε?
Είστε σίγουροι πως διακρίνατε σχόλια για τον παπα-Μάρκο ή μήπως κάποιος που έχει τη μύγα μυγιάστικε κι έσπειρε τον πανικό?

Ας δείξουμε λίγη σοβαρότητα... Μακάρι να είχαμε συχνότερα τέτοια κείμενα και ας πονάνε λίγο παραπάνω μερικούς. Προσωπικά επικροτώ την προσπάθεια του καλικάτζαρου και περιμένω με αγωνία τη συνέχεια.

αμμοδύτης είπε...

Και εδώ είναι που έγινε το κακό! Λέγετε ότι σε μία από αυτές της εκδηλώσεις με ομιλητή τον π. Μάρκο Φώσκολο ειδικό σε ιστορίες της Τήνου με ενετούς, δούκες, γαληνότατες δημοκρατίες, προεστούς, κουρσάρους και όλο το κακό συναπάντημα του μεσαίωνα, πήραν αέρα τα μυαλά του δημάρχου. Θαύμασε μέσα από το γλαφυρό λόγο του παπα Μάρκου την ασυναγώνιστη οργάνωση του μεσαίωνα καθώς και την ταξική κατανομή του πληθυσμού των υποτελών και αποφάσισε να μας πάει γύρω στα 700 χρόνια πίσω έτσι ώστε να πιάσουμε μια και καλή απ τα μαλλιά τη παράδοση και να μην την αφήσουμε να μας ξεφύγει ποτέ πια.


underwater, αυτό είδα που δεν μου άρεσε. Όλα τα άλλα τα βρίσκω συμπαθητικά και ψυχαγωγικά και βλέπω τις αλήθειες πίσω από την σάτυρα και δεν σου κρύβω το διάβασα γιατί μου άρεσε όχι για να το κριτικάρω. Ωστόσο (1) από τα λίγα που ξέρω για τους Βενετούς και ειδικά στην Τήνο, νομίζω ότι η Τήνος έχει δει πολύ χειρότερα, (2) είδα ειρωνία που καθόλου δεν θα με πείραζε αν ήταν εναντίον μου αλλά είναι εναντίον του μόνου που έχει να πει κάτι πέρα από σκοταδιστικές μπούρδες που διαβάζω για την Τήνο και (3) έχει αυτήν το ίχνος υποψίας ρατσισμού ή μισαλλοδοξίας που ομολογώ μπορεί να με μυγιάζει, αλλά τι να κάνω μυγιάζομαι (και δεν είμαι καθολικός, άρα το λέω ελεύθερα)

Όπως λέω και στην ανάρτησή μου, από τον π.Μάρκο έμαθα για τους οψιδιανούς της Καρδιανής, 1500 πΧ; από τον π.Μάρκο έμαθα για το φορολογικό σύστημα των Βενετών, αντίστοιχο του supply side economics...

Η κριτική στον κάθε Κροντηρά είναι εύκολη. Αλλά αν και αυτός θέλει να «προσφέρει» μπορούμε να βοηθάμε, ή να κριτικάρουμε. Εγώ δεν κάνω ούτε συμπολίτευση ούτε αντιπολίτευση. Απλά θα ήθελα να αντέξει το νησί.

Και εγώ περιμένω να διαβάσω τον επόμενο καλικάντζαρο, και αν τον ξέρεις να τον ενθαρρύνεις να συνεχίσει να γράφει, εδώ, αλλού, να ξεκινήσει blog κλπ. Η πολυφωνία είναι ο τρόπος για την δημοκρατία. Ξέρω ότι τα blogs δεν είναι ανέξοδα...

Ψάψχνω για πλατφόρμα που να μπορεί ο καθένας να έχει την «δική του» στήλη, χωρίς έλεγχο από webmaster... Εδώ, τυπικά έχω κάποια ευθύνη για το περιεχόμενο. Υπομονή.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ web host ένα τελευταίο σχόλιο και αποχωρώ. Επειδή κι εγώ έχω εκφραστεί πριν μερικές μερές κατά των ΟΤΑ κλπ θα ήθελα να διευκρινήσω πως δεν πιστεύω οτι είναι 'κακοί άνθρωποι' ούτε τίθεται θέμα προσωπικής συμπάθειας ή μη.
Απλά απ'τα 100 που μπορούν να προσφέρουν αυτοί οι άνθρωποι περιορίζονται λόγω στελέχωσης, ικανοτήτων ή/και θέλησης στο 5%.
Εμείς είμαστε εδώ και περιμένουμε το έργο. Το γεγονός οτι το έργο που θα κάνει τη διαφορά στην νοοτροπία του κόσμου δεν ήρθε ποτέ νομίζω δεν οφείλεται στην κριτική του Καλικάτζαρου ούτε κανενός καλικάτζαρου. Είναι απλά θέμα μακροπρόθεσμου οράματος. Και δυστυχώς αυτό απουσιάζει παντελώς απ'τον τόπο μας.
Η ιστορία θα κρίνει το αποτέλεσμα. Και πίστεψέ με τότε που όλο το χώμα απ΄τις αναβαθμίδες θα καταλήξει στη θάλασσα, τότε που η Τήνος θα επιστρέψει στην αρχέγονη μορφή της, τότε κανείς δεν θα βρεθεί να θαυμάσει τους άρχοντες που κυβέρνησαν το νησί τον 21ο αιώνα μ.Χ.
Οπότε ας μας επιτρέψουν να κάνουμε την κριτική μας. Είναι 100% καλοπροαίρετη και βασίζεται στην λυπηρή πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά.