Θα το ξέρετε ήδη. Απόψε χτυπάνε χαρμόσυνα οι καμπάνες για την Αγία Πελαγία. Ακούγεται επίσης η χαρμόσυνη μουσική από την συναυλία που διαφημιζόταν στα μπλόκια. Όλο μαζί, που και που είναι ενδιαφέρον, η άγιοι και οι μοντέρνοι. Μεταξύ μας δεν μου αρέσει ούτε η μία επιλογή ούτε η άλλη. Δεν είμαι κατά της θρησκείας, απεναντίας, αλλά η μπίζνα των προσκυνητών έχει αρχίσει και με κουράζει.
Θα ξέρετε επίσης ότι επιτέλους δικαιώνεται και η ύπαρξη του περιφερειακού δρόμου γιατί η παραλία είναι πεζόδρομος. Προσωπικά δεν μου αρέσει, αλλά είμαι στην μειοψηφία. Ρώτησα, κουτουρού, καμιά 20αριά Χωραΐτες την άποψή τους. Εντελώς αντιεπιστημονικά. Οι 12 ήταν ενθουσιασμένοι, στους 5 δεν άρεσε, και οι υπόλοιποι με αγνόησαν.
Σε αυτούς που άρεσε, σημασία είχε ότι επιτέλους έχουμε κάτι σαν πλατεία της πόλης. Οι καφετέριες είναι ενθουσιασμένες, και τα παιδάκια παίζουν χαρούμενα. Στις καφετέριες κάθονται δικοί μας, στον δρόμο, κυρίως αλλοδαποί (οικονομικοί μετανάστες). Οι αρνητικοί ανέφεραν ότι «δεν τους συμφέρει» ή ότι «έχει πολύ φασαρία». Μία είπε ότι της δημιουργεί κατάθλιψη.
Ρώτησα επίσης δύο ζευγάρια γνωστών μου Αθηναίων. Ένα εκφράστηκε αρνητικά αναφέροντας ότι "εξελίσσεται σε ένα από τα ασχημότερα θέρετρα στην Ελλάδα", το άλλο ήταν ουδέτερο προς θετικό. Ένα ζευγάρι βορειοευρωπαίων είδα, αλλά δήλωσαν πολύ ευχαριστημένοι.
Δεν είμαι ειδικός επί της διαμόρφωσης θερέτρων, αλλά η παραλία της Χώρας απευθύνεται σε δικούς μας, και λιγότερο σε επισκέπτες ή άλλους. Είναι ωραίο, αν σας αρέσει.
Θα ξέρετε επίσης ότι επιτέλους δικαιώνεται και η ύπαρξη του περιφερειακού δρόμου γιατί η παραλία είναι πεζόδρομος. Προσωπικά δεν μου αρέσει, αλλά είμαι στην μειοψηφία. Ρώτησα, κουτουρού, καμιά 20αριά Χωραΐτες την άποψή τους. Εντελώς αντιεπιστημονικά. Οι 12 ήταν ενθουσιασμένοι, στους 5 δεν άρεσε, και οι υπόλοιποι με αγνόησαν.
Σε αυτούς που άρεσε, σημασία είχε ότι επιτέλους έχουμε κάτι σαν πλατεία της πόλης. Οι καφετέριες είναι ενθουσιασμένες, και τα παιδάκια παίζουν χαρούμενα. Στις καφετέριες κάθονται δικοί μας, στον δρόμο, κυρίως αλλοδαποί (οικονομικοί μετανάστες). Οι αρνητικοί ανέφεραν ότι «δεν τους συμφέρει» ή ότι «έχει πολύ φασαρία». Μία είπε ότι της δημιουργεί κατάθλιψη.
Ρώτησα επίσης δύο ζευγάρια γνωστών μου Αθηναίων. Ένα εκφράστηκε αρνητικά αναφέροντας ότι "εξελίσσεται σε ένα από τα ασχημότερα θέρετρα στην Ελλάδα", το άλλο ήταν ουδέτερο προς θετικό. Ένα ζευγάρι βορειοευρωπαίων είδα, αλλά δήλωσαν πολύ ευχαριστημένοι.
Δεν είμαι ειδικός επί της διαμόρφωσης θερέτρων, αλλά η παραλία της Χώρας απευθύνεται σε δικούς μας, και λιγότερο σε επισκέπτες ή άλλους. Είναι ωραίο, αν σας αρέσει.
23 σχόλια:
Θα προτιμούσα να κάνεις μια ολοκληρωμένη πρόταση αντί να παρουσιάζεις τους διαμαρτυρόμενους ή τους ενθουσιασμένους. Ξέρω οτι την έχεις. Πές την "κι ας ψοφήσ' " που έλεγε και ένας μακαρίτης.
Με ωραία απλά και λυρικά λόγια που ξέρεις να γράφεις παρουσίασε το όνειρό σου.
Καλημέρα
Tι ολοκληρωμένη πρόταση; τι θέλουν οι Τηνιακοί; αυτό που θέλουν θα έχουν... Νομίζω έχουν βολευτεί με τους προσκυνητές, άντε να συνδυάζουν και λίγο Σαββατοκύριακο.
Μια μικρή παροικία "Αθηναίων", μια ενδοχώρα που σβήνει, λίγοι ξένοι τουρίστες, πολλοί ξένοι εργάτες.
Με την ύφεση γίνεται λόγος στα χωριά για παιδιά που λένε να παρατήσουν την οικοδομή να πιάσουν τα χωράφια, μόνο που οι πηγές που πότιζαν περιβόλια έχουν εξαφανιστεί, λίγο η λειψυδρία, λίγο οι γεωτρήσεις...
Ειδικά για την Χώρα Pathfinder δεν έχω πρόταση...Να μου το θυμηθείς όμως, δειλά δειλά θα φεύγουν κάτι "Αθηναίοι" περίοικοι.
Αγαπητοί φίλοι, πριν λίγες μέρες είχαμε μια συζήτηση με ένα bloger γύρω απ'το θέμα της συλλογής υπογραφών για τα αδέσποτα κατσίκια.
Τα Αλαλάζοντα τοπία θα ήθελαν να βοηθήσουν ώστε να ολοκληρωθεί αυτή η πολύ σημαντική προσπάθεια, να συγκεντρωθούν οι υπογραφές και να κατατεθούν στο Επαρχείο και τους Δήμους.
Προκειμένου να διατηρηθεί η ανωνυμία σας ως blogers προτείνουμε να αναλάβουμε εμείς τη συγκέντρωση και κατάθεσή τους.
Η συγκέντρωση των πινάκων με τις υπογραφές θα μπορούσε να γίνει είτε ταχυδρομικά, είτε με fax (έτσι κι αλλιώς τα πρωτότυπα θα πρέπει να παραμείνουν στο αρχείο).
Σε κάθε περίπτωση σας αποστέλλουμε τα στοιχεία μας:
ΑΛαΛΑΖΟΝΤΑ ΤΟΠΙΑ
Φιλολάου 153 11632 Αθήνα
φαξ: 2107520375
Παραμένουμε στη διάθεση της ηλεκτρονικής σας παρέας για ότι άλλο χρειαστεί.
Συμφωνώ. Προτείνω να προχωρήσουμε.
Οταν ξεκίνησες αυτό το blog έβλεπα εναν ενθουσιασμό και μια αισιοδοξία.Με τον καιρό μπήκες στην πραγματικότητα και είχες ένα crash down να το πω? Φώναζα απο την αρχή γιαυτό. Και επειδή ουδείς προφήτης στον τόπο του δυο πράγματα μένουν . Να μετακομίσουμε ή να προσπαθήσουμε λίγο ακόμα. Για μικρά και ασήμαντα έστω , αλλά να κάνουμε κάτι . Κάτι θα μείνει. Εσύ το είπες πρώτος. Και θεωρώ μεγάλο αυτό το μικρό που έκανες. Τις βελανιδιές που φύτεψες.
Εφοδος για τα κατσίκια τώρα...!!
μην με παρεξηγείς... λίγο οι ζέστες, λίγο κάτι υποχρεώσεις αυτές τις μέρες...
Ομολογώ ότι ξενέρωσα με ένα δύο θέματα που νόμιζα ότι ένα μωρό παιδί θα είχε λύσει αλλά όοοοχι, εδώ είναι Τήνος...
Mιας και το αρθρο φέρει τον τίτλο πεζοδρομος θα ήθελα να ρωτήσω κάτι που έχει σχέση με δρόμους, χωρίς να περιμένω απάντηση μιας και δεν είστε αρμόδιοι. Απλά θα ήθελα να συμμετεχετε στην απορια μου. Ένας γνωστός μου παρατήρησε, κι εγώ επαλήθευσα, οτι δεν υπάρχει πανω στην Τήνο ούτε μια πινακίδα που να δείχνει "που πέφτει" η Παναγία του Βρυσιού. Προσπάθησα να μάθω από τους τοπικους κατοίκους και μου είπανε πως υπήρχαν αλλά τις πήρε ο αέρας. Υπήρχε μία στον Αγ. Νικήτα και μια στην Αγ. Μαρίνα. Η ερωτηση είναι η εξής: γιατί ο αερας "πήρε και σήκωσε" μόνο τις πινακίδες για το Βρυσί? Γιατί εκείνες που δείχνουν τα οξω και κατα μέρ' δεν ταράχτηκαν από τον αέρα???
Χμμμ... Η Παναγία στο Βρυσί είναι λίγο μεσαιωνική, σίγουρα πρίν το 1715. Θεωρείται θαυματουργή από τους καθολικούς.
Η άλλη Παναγία ανακαλύφθηκε (εφευρέθηκε) το 1824; miracolo miracolo, για να φτιάξει λίγο και την τότε μειοψηφική ορθοδοξία. Ελλάς Ελλήνων (Ορθοδόξων)Χριστιανών.
Είπαμε να μην ξεσκαλίζουμε παλιές πληγές, αλλά...καλού κακού δεν βάζουν οι Αρμόδιοι μια πινακίδα;
HUSTON.WE HAVE A PROBLEM...!! DEN EXOYME PINAKIDES !!! PWAS 8A PAME SELINH AMA DEN BLEPOYME PROS TA POY PEFTEI? E! HUSTON?
zizanio to mialo soy einai meseonoko opos kai o xristianismos, ite katolikos ite ortotoxos
ayta ine i bitrina o monadikos teos kai ton men kai ton de einai ta eyroylakia i panagia tinoy einai gia amorfotes mikroastes kiratses poy sernonte apo to perama to peristeri to egaleo th larisa ta trikala kai tis lipes ypobatmismenes perioxes tiw xoras mas poy fitozooyn
h brisiotisa einai gia na goystarei o katolikos episkopos na mazebei toys proyxontes sta panigiria kai na noiotei kai aytos exoysia
ανώνυμε 10:12, ποσώς με νοιάζει το θρησκευτικό ή το δογματικό. Η Μεγαλόχαρη που πουλάει κεράκια και τάματα στην Χώρα (μαζί με τα ταγκιασμένα λάδια) ανακαλύφθηκε λίγο μετά το 1821. Τι μου λές τώρα εσύ, για το Βρυσί; Εχει σημασία ποιό είναι πιό παλιό; Εχει. Δείχνει πως η Ιστορία ξαναγράφεται για να πουλάμε σκατουλάκια στους προσκυνητές.
Ζιζάνιο και πριν έρθουν οι Ενετοί είχαμε χριστιανισμό στην Τήνο και πιο πιν Δωδεκαθεισμό και πιο πριν ίσως παγανισμό κοκ. Δεν αποδεικνύεις τίποτα με τις ημερομηνίες. Τουλάχιστον όχι σ'εμάς. Μπορεί να είναι παρηγορητικό για σένα. Αλλά μέχρι εκεί.
Ανωνυμε 29 Ιούλιος 2008 10:12 μμ μήπως το προσκύνημα της βρυσιώτισσας και τη γιορτή της την ξεκίνησε και ο καθολικός αρχιεπίσκοπος?
Με αυτά που γράφεις αμφισβητεις την πίστη και ευλάβεια όλων εκείνων που κατα καιρούς προσκύνησαν την Παναγία στο Βρυσί.
Ο καθολικός αρχιεπίσκοπος δεν είναι εξουσία? Δηλαδή μας λες οτι οι καθολικοί της Τήνου δεν είναι τηνιακοί, δεν υπάρχουν?
Όσο για την ημερομηνία είναι πολύ σημαντική αν λάβουμε υποψην μας οτι έχουμε να κάνουμε με δύο σχεδόν ίδιες ιστορίες θαύματος. Θα μπορούσε καποιος να πει οτι η μια ιστορία είναι αντιγραφή της άλλης. Και πολλοι ξέρουν οτι η βρυσιώτισσα οχι μόνο δεν είναι του 1715 αλλά κατά πολύ αρχαιότερη της παραπάνω χρονολογίας.
Για τα ευρουλάκια που κάνεις λόγο θα ήταν παράλογο αν συγκρίναμε τα ταμεία των προσκυνημάτων...
αλλά θα ήταν κρίμα αν γινόταν εκμεταλλευση της πιστης των προσκυνητων.
Πάντως, αν θες τη γνώμη μου, θα μπορούσε με τη βοηθεια και της επιστημης, να γίνει μια μελετη πάνω στα δυο ΙΔΙΑ προσκυνηματα της Παναγιας στην Τηνο για μια συγκριση. Αξιζει να καταγραφούν οι ομοιοτητες, οι διαφορές και τα "σκουρα" σημεία.. Κατι τετοιο ισως είναι ζημιογονο για κάποιους, αλλά έτσι αποφευγεται ο κινδυνος ψευτοθαυμάτων και ψευτοευλαβειών.
Άγνωστε 6:34 να το εισηγηθείς στον Κροντηρά. Ας κάνει κανένα κονέ με τον Πάπα να έρχονται τα προσκυνήματα απ'τη Ρώμη να 'αναπτυχθεί' και η ενδοχώρα. Αν αυτό είναι που μας λείπει.
Αφήσαμε τα προβλήματα και πιάσαμε τα παραμύθια. Καλά διαβάζετε αυτά που γράφετε? ποιός εν έτη 2008 πιστεύει σε θαύματα? Κατασκευές των παπάδων είναι και τα δύο για να κάνουν κομπόδεμα και να κρατάνε ευχαριστημένους και τους πιστούς.
Ξεκολάτε και ασχοληθήτε με τίποτα πιο χρήσιμο καλύτερα π.χ. τα προβλήματα του νησιού. Αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν.
Για όποιον ενδιαφέρεται προτείνω το βιβλίο 'Αντιγνώση, τα δεκανίκια του καπιταλισμού' της Λιλής Ζωγράφου, εκδόσεις Αλεξάνδρεια.
Aθεε, σεβομαι την επιλογη σου να είσαι απιστος μπροστα στα θαυματα, σεβάσου την δική μας να πιστευουμε. Τα προβλήματα του τόπου άλλος καλείται να τα λύσει συμπεριλαμβανομένου και του κ. Κροντηρά. Όχι οτι δεν με αγκίζουν. Αν μπορούσα θα τα είχα λύσει.
Σέβομαι πάτερ αλλά κι εσείς να σεβαστείτε τους ανθρώπους που θέλουν να ζήσουν εν ειρήνη σ'αυτόν τον τόπο. Προωθήτε με τα σχόλιά σας απόψεις που πολώνουν. Πιστεύετε πως κάνετε καλό έτσι?
εε αγαπητέ μου η αλήθεια είναι πικρή
Γιατί δεν μας την λέτε λοιπόν να πικραθούμε?
Για εσάς η Παναγιά Α είναι αρχαιότερη της Β.... ΣΚΑΝΔΑΛΟ!
Αν η Β ήταν αρχαιότερη θα έκανε καμία διαφορά? Μήπως τα θαύματα τα ευφεύρανε οι Τηνιακοί? Και αυτοί που ευφεύρανε την Παναγιά Α από κάπου φαντάζομαι πήραν την ιδέα. Εκτός κι αν κατέβηκε στην Τήνο ο Άγγελος. Οπότε αλλάζουν πολλά.
Δεν ξέρω μόνο τί σας πειράζει πάτερ. Τ'οτι οι Β αντέγραψαν τους Α ή οτι το παγκάρι Β είναι πιο βαρύ απ'το Α?
Αν είναι αυτό σς λέω ως ουδέτερος παρατηρητής οτι είναι καθαρά θέμα marketing. Κι εσείς μπορείτε.
Άθεε βλέπω λίγη πικρία, λίγη εμπάθεια, λίγο κόμπλεξ και τόση δα φανατική έκφραση. Αν σου αρέσει όπως είσαι εγώ δεν έχω πρόβλημα. Αλλά μην μου λές πως να είμαι εγώ γιατι θα σου πω την μαγική λέξη!
Μήπως κοιτάζεσαι στον καθρέπτη κακιά αδερφή?
Τελικά όντως σε κάποια θέματα είναι σαν να ζούμε στο μεσαίωνα.
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΠΟΥ ΠΑΤΕ ΝΑ ΣΠΕΙΡΕΤΕ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ !!! ΑΛΛΑ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΤΟ ΒΡΥΣΣΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΑΛΛΑ Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΧΕΙ ΚΛΑΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΥΣ !!! ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ !!!
Με καθυστέρηση βλέπω τά σχόλια αυτά. Οι σχέσεις ορθοδόξων και καθολικών είναι αυτές που είναι.
Εγώ, εντίμως, βλέπω ορισμένες διακρίσεις, ένθεν και ένθεν, αλλά δεν τις έχω βιώσει προσωπικά. Απλά βλέπω και ακούω.
Ασχέτως πίστης, αν κανείς αμφιβάλει περί της μπίζνας της Παναγίας, δεν έχει παρά να πάει βόλτα στην Χώρα (ή αλλού)
Είμαι περίεργος ωστόσο να δω τις αντιδράσεις με την φημολογούμενη κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών, που ήδη συζητείται στην Αθήνα.
Δημοσίευση σχολίου