Μου αρέσει το θέμα «εκδοχές», αφού φέρνει στην επιφάνεια το θέμα «ποια Τήνος;» ή «τίνος Τήνος;» για να θυμηθούμε και το αρθράκι με την ωραία Γερμανίς του Μποστ.
Προφανώς εστιάζομαι σε μια Τήνο που ή δεν υπάρχει πια ή τελειώνει, ή κινδυνεύει να τελειώσει. Εγώ όμως δεν είμαι η πλειοψηφία. Για να δούμε, ποια είναι οι πλειοψηφία;
Είναι όσοι μένουν εδώ μόνιμα; Όσοι κατάγονται από εδώ; Όσοι έχουν αγοράσει και έρχονται τα Σαββατοκύριακα; Όσοι χτίζουν για αυτούς που αγοράζουν για να μένουν τα Σαββατοκύριακα; Οι προσκυνητές; Οι προσκυνητές που θέλουν και ένα μπανάκι; Οι αλλοδαποί που μένουν μόνιμα και μιλάνε τα Ελληνικά με τηνιακή προφορά; Οι εγγεγραμμένοι ψηφοφόροι; Οι αιρετοί Άρχοντες; Η Εκκλησία και τα …ιεραποστολικά ιδρύματα;
Δεν θα εκπλαγώ αν σε περίπου κάθε ομάδα, από τις παραπάνω, υπάρχουν εκπρόσωποι που ισχυρίζονται ότι …σε αυτούς ανήκει το νησί.
Προφανώς εστιάζομαι σε μια Τήνο που ή δεν υπάρχει πια ή τελειώνει, ή κινδυνεύει να τελειώσει. Εγώ όμως δεν είμαι η πλειοψηφία. Για να δούμε, ποια είναι οι πλειοψηφία;
Είναι όσοι μένουν εδώ μόνιμα; Όσοι κατάγονται από εδώ; Όσοι έχουν αγοράσει και έρχονται τα Σαββατοκύριακα; Όσοι χτίζουν για αυτούς που αγοράζουν για να μένουν τα Σαββατοκύριακα; Οι προσκυνητές; Οι προσκυνητές που θέλουν και ένα μπανάκι; Οι αλλοδαποί που μένουν μόνιμα και μιλάνε τα Ελληνικά με τηνιακή προφορά; Οι εγγεγραμμένοι ψηφοφόροι; Οι αιρετοί Άρχοντες; Η Εκκλησία και τα …ιεραποστολικά ιδρύματα;
Δεν θα εκπλαγώ αν σε περίπου κάθε ομάδα, από τις παραπάνω, υπάρχουν εκπρόσωποι που ισχυρίζονται ότι …σε αυτούς ανήκει το νησί.
9 σχόλια:
Παρακολουθώ μετά μανίας το blog εδώ και έναν χρόνο, αλλά μερικές φορές τα σχόλια σου δείχνουν ότι ξεχνάς την Ελληνική πραγματικότητα. Γιατί θα έπρεπε δηλαδή ο μέσος Τήνιος να διαφέρει από τον μέσο Έλληνα; Και αν αυτό πράγματι συνέβαινε πριν 30 χρόνια όταν τα νησιά είχαν τον μικρόκοσμο τους (λόγω απομόνωσης) γιατί θα έπρεπε να συμβαίνει ακόμα; Ειλικρικά θέλω πολύ να ανηφορίσουμε κάποια στιγμή τα βουνά, να ποτίσουμε τις βελανιδιές σου και να ανταλλάξουμε απόψεις.
Το νησί ανήκει σε όλους όσους μπορούν να το αγαπήσουν και κυρίως να το σεβαστούν!
"Η φίλη από Ραφήνα"
Το θέμα είναι ότι, κανείς δεν νοιώθει την ανάγκη να σώσει κάτι από το νησί που φεύγει.
Μετά θα τρέχουμε να ρίχνουμε δακρυάκια για τις χαμένες ιδιαιτερότητες του νησιού.
Διάβαζα χτες το βράδυ στο Simenon: "απλώς, μερικοί άνθρωποι δεν αντέχουν να βλέπουν κάτι καθαρό και νιώθουν την ανάγκη να το λερώσουν".
Και για να το παραφράσω, απλώς μερικοί δεν αντέχουν να βλέπουν κάτι αυθεντικό και νιώθουν την ανάγκη να το εκ-Μυκονίσουν.
Αμμοδύτη σε βλέπω λίγο διχαστικό ή είναι ιδέα μου? Βέβαια μπορεί να το κάνεις για να προκαλέσεις....κουβέντα.
Συμφωνώ απόλυτα με την "φίλη από Ραφήνα".
Το ζητούμενο δεν είναι σε ποιόν ανήκει το νησί. Διότι αυτονόητα το νησί ανήκει σ όλους όσους έζησαν και ζούν σ αυτό και περισσότερο ίσως σ αυτούς που το αγάπησαν χωρίς κάτι άλλο να τους συνδέει μαζί του, τους φίλους και επισκέπτες του.
Το ερώτημα που ζητά απάντηση, και απευθύνεται σ όλους και ιδιαίτερα σ αυτούς που διαφεντεύουν τις τύχες του, χθές, σήμερα, αύριο είναι αν μπορούν να προσφέρουν κάτι άλλο ή τουλάχιστον αν μπορούν να σταματήσουν όλους αυτούς που φορτώνουν το νησί με κάθε είδους κακογουστιά και καρακίτς.
Δηλαδή μπορούμε να πούμε οτι :
Τους φίλους μας τους διαλέγουμε τους συγγενείς μας όχι;
Δεν είναι λίγο βαρύ για τους ντόπιους;
Πριν τον πρόσφατο "εκσυγχρονισμό" η Τήνος είχε 4 διακριτά τμήματα τα Πάνω τα Κάτω τα Έξω Μέρη και την Χώρα. Πίσω από αυτά τα τμήματα ήταν διοικητικοί διαχωρισμοί με βάση θρησκεία, ενασχόληση και πρόσφατη προσέλευση στο νησί. Με τον "εκσυγχρονισμό" τα 4 έγιναν κάτι παραπάνω από 4.
Ισσοροπία παράδοσης με τοπικούς καταστευαστές με υπόκρουση θαυμάτων. Μόνο νέο θαύμα σώζει
Κάθε μία από αυτές τις ομάδες και όχι μόνο, έχει τις δικές της απόψεις και δικές της προτεραιότητες ή ανάγκες. Που και που υπάρχει διάσταση. Λογικό δεν είναι; Τώρα ποιός επικρατεί ή "κάνει κουμάντο" είναι άλλο θέμα.
Δημοσίευση σχολίου