Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009

Καράδος


Πολύ κοντά στην άσφαλτο, κάτω από την Ξινάρα, έχει μία μικρή αλλά ενδιαφέρουσα διαδρομή που μοιάζει να πηγαίνει στον Κάμπο, και περνάει από δύο μικρούς οικισμών, τον Καράδο και τον Κουρουπάδο. Και οι δύο φαίνονται παλαιοί, αν και δεν γνωρίζω χρονολογία (αλλά θα μάθω).

Ο Καράδος είναι ακριβώς κάτω από την Ξινάρα, και η εκκλησία της φωτογραφίας είναι η «Παναγία του Ροδαρίου». Μέσα, στο δάπεδο, φαίνεται και ένας τάφος. Μου είπε ο μυστικός μου μέντορας σε αυτές τις περιπλανήσεις ότι στην συγκεκριμένη εκκλησία υπήρξε και νεκροταφείο της Ξινάρας.

Έχω μαζέψει και άλλες φωτογραφίες της διαδρομής, και όταν μάθω και λίγες ιστορικές λεπτομέρειες θα τις αναρτήσω στην ophioussa.com. Το μονοπάτι δεν είναι βατό σε μερικά σημεία.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ωραία θέση για αιολικό! Aν δεν κάνω λάθος και αυτή δεν είναι μια απ'τις προτεινόμενες 'θέσεις'?
Καλή η ιδέα σου αμμοδύτη να παρουσιάσεις μια μια τις θέσεις που θέλει η Βεόλια να σβήσει απ'το χάρτη τοποθετοντας αιολικά πάρκα. Περιμένουμε τη συνέχεια με αγωνία.

Ανώνυμος είπε...

Η εκκλησία βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους εγκατάλειψης. Ντροπή... και για την 'Ξινάρα' και για όλους αυτούς που χτίζουν τα αυθαιρετάκια τους μέσα στη ρεματιά. Φροντίστε τουλάχιστον λίγο το μονοπάτι, το εκκλησάκι και τους περιστεριώνες. Όλα καταρρέουν.

Ανώνυμος είπε...

Ο περιστεριώνας έχει πρόβλημα. Ξέρεις που δίνουν λεφτά;

Ανώνυμος είπε...

Λεφτά? Αμα βρεις να μου πεις κι εμένα γιατί ο περιστεριώνας του προ-προ πάππου μου θέλει επισκευή. Εντωμεταξύ προτείνω κάτι πιο πρακτικό. Εθελοντική εργασία μιας εβδομάδας για συνεργείο 5 ατόμων. Τα υλικά μοιρασμένα μεταξύ του δήμου, νομαρχίας, ιδιοκτήτη και καθολικής αρχιεπισκοπής. Ευχαρίστως έρχομαι εθελοντικά να κουβαλάω άμμο, για τα υπόλοιπα είμαι άχρηστος. Δεν μπορεί τόσα αυθαίρετα εκεί κοντά θα βρεθούν άλλα 3-4 άτομα. Ας κάνουν οι ιδιοκτήτες τους και κανένα ψυχικό για τη γειτονιά τους.

Ανώνυμος είπε...

και ποιόν ενδιαφέρουν οι περιστερώνες και τα ξωκκλησάκια στη Τηνο ; ενδιαφέρουν ποια κανένα; το πολύ πολύ να τα δοξάσουμε και πάλη σε κανένα βαρύγδουπο λόγο πολιτιστικών εκδηλώσεων τον Αύγουστο και μετά να τα ξαναθυμηθούμε τον επόμενο Αύγουστο στον επόμενο βαρύγδουπο λόγο , παρουσία επιφανών καλλιτεχνών, πολιτικών, και λοιπών Αυγουστοκουλτουριάριδων της πλάκας