Αααα… το μαγικό νησί, πριν χάσει την μαγεία του. Πριν την ΔΕΗ, πριν την Ελληνική Δημοκρατία (εξ άλλου «Βασίλειο» ήταν τότε. Πριν τις επιδοτήσεις και τους εκβιασμούς της Ε.Ε. Πριν την «ελεύθερη ραδιοφωνία και τηλεόραση»
Το χωριό τότε ήταν ένας μικρόκοσμος, σχεδόν αυτάρκης (νομίζω οι …ρέγκες ήταν εισαγόμενες, και θεωρούνταν μέγα έδεσμα με ντοματοσαλάτα, κρεμμύδι και κάπαρη). Βέβαια, είχες ψωμί μόνο αν είχες σπείρει, και αν είχε βρέξει… Και δεν είχες ανάγκη από ψυγείο γιατί δεν υπήρχε τίποτα να χρειάζεται ψυγείο, γάλα είχαν οι αγελάδες πρωί βράδι, με πολύ περπάτημα.
Και φυσικά δεν υπήρχαν Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, ούτε τέλη ύδρευσης ή αποχέτευσης, και δεν χρειαζόσουν χαρτιά και πιστοποιητικά, και ήταν ευτύχημα, γιατί το ταξίδι στην Σύρα ή την Αθήνα ήταν μακρύ και δύσκολο.
Τα χωριά τότε είχαν πολύ κόσμο και τα σχολεία πολλά παιδιά… Όχι πλούσια, αλλά πολλά. Και τα βραδιά του καλοκαιριού κάθονταν ο κόσμος στις αυλές για λίγη κουβέντα, και του χειμώνα στου Ντάρντα, ή του Μαγιέ, ή στου μπάρμπα Φραγκιά το σαγκαριό για σπεροκαθίσματα.
Ένα σχεδόν κλειστό, σχεδόν αυτάρκες σύστημα.
Το χωριό τότε ήταν ένας μικρόκοσμος, σχεδόν αυτάρκης (νομίζω οι …ρέγκες ήταν εισαγόμενες, και θεωρούνταν μέγα έδεσμα με ντοματοσαλάτα, κρεμμύδι και κάπαρη). Βέβαια, είχες ψωμί μόνο αν είχες σπείρει, και αν είχε βρέξει… Και δεν είχες ανάγκη από ψυγείο γιατί δεν υπήρχε τίποτα να χρειάζεται ψυγείο, γάλα είχαν οι αγελάδες πρωί βράδι, με πολύ περπάτημα.
Και φυσικά δεν υπήρχαν Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, ούτε τέλη ύδρευσης ή αποχέτευσης, και δεν χρειαζόσουν χαρτιά και πιστοποιητικά, και ήταν ευτύχημα, γιατί το ταξίδι στην Σύρα ή την Αθήνα ήταν μακρύ και δύσκολο.
Τα χωριά τότε είχαν πολύ κόσμο και τα σχολεία πολλά παιδιά… Όχι πλούσια, αλλά πολλά. Και τα βραδιά του καλοκαιριού κάθονταν ο κόσμος στις αυλές για λίγη κουβέντα, και του χειμώνα στου Ντάρντα, ή του Μαγιέ, ή στου μπάρμπα Φραγκιά το σαγκαριό για σπεροκαθίσματα.
Ένα σχεδόν κλειστό, σχεδόν αυτάρκες σύστημα.
14 σχόλια:
Κοπιαστική αυτάρκεια, με νοσταλγικές ενθυμήσεις.
Με ικανοποιεί που άνοιξε ο ορίζοντας και μπορεί ο καθένας να επιλέγει ευκολώτερα αυτό που του αρέσει.
Οι αυστηρά προσωπικές όμως επιλογές, δεν είναι ανάγκη να κοινοποιούνται δημόσια, διότι εκχυδαίζουν και κανιβαλίζουν την κοινωνία.
Memorare, O piissima Virgo Maria,
non esse auditum a saeculo, quemquam ad tua currentem praesidia,
tua implorantem auxilia, tua petentem suffragia,
esse derelictum.
Ego tali animatus confidentia,
ad te, Virgo Virginum, Mater, curro,
ad te venio, coram te gemens peccator assisto.
Noli, Mater Verbi,
verba mea despicere;
sed audi propitia et exaudi.
Amen
έλεγε η τσατσα Λουτσίκα στις 2 το μεσημέρι, μέχρι που το γύρισαν στα ελληνικά: «Ενθυμίσου παναϊα πως ποτέ ψυχή καμία εις εσένα θαρεμένη δεν εβρέθηκε χαμένη»
Ανώνυμε 9:54 είχε κορονέτα στα λατινικά;
Ενώ σήμερα, έ;;;
Πολιτισμός!!!
Σε φιλώ, ωραίο ποστ...
Τότε στο καφενέ του χωριού, για κουβέντα, πρέφα και καφέ.
Ενώ τώρα, κάποιοι κατεβαίνουν στη Χώρα για καμάκι στο 10% , όπως εξομολογήθηκε δημόσια, ένας ξενόμερος .
O tempora o mores
Η ζωή ήταν δύσκολη και οι άνθρωποι περήφανοι. Πατούσαν στα πόδια τους και κρατιόταν με τα χέρια τους.
Η ομορφιά και η ποίηση δεν απειλούνται απο την ανάγκη για ελευθερία ούτε απο τα τεχνολογικά επιτεύγματα και την πρόοδο.Εχει χώρο για όλους αυτός ο πλανήτης.Μαλλον γίνονται συσχετισμοί που δεν ευσταθούν.Είναι αλήθεια ότι έχουμε γίνει υποχείρια της τεχνολογίας και αυτών που τη χρησιμοποιούν για να μεγαλώνουν τα κέρδη τους. Ομως και η φωτιά όταν πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τον άνθρωπο, μπορούσε εξίσου καλά να τον καταστρέψει ή να τον ζεστάνει,και να του ελευθερώσει χρόνο για να είναι δημιουργός,ποιητής κλπ και όχι δούλος των αναγκών του .Δεν έφταιγε η φωτιά άν καιγόταν για πάντα κάτι αληθινά όμορφο μα η αλόγιστη χρήση της.
Η αγελάδα της τήνου πότε εξαφανίστηκε; Ή μήπως υπάρχει καμιά ακόμη;
μάλλον έχουν εξαφανιστεί, μπορεί να βρεις καμία στα "πανα μερ'" ή τ' Αγάπ'
εξαφανίστηκε όταν έπιασε δουλειά ο "Μανώλης". Τι ήταν 75?
και όμως,με την πρόοδο της τεχνολογίας μπορούσαμε αν θέλαμε να συντηρούμε και κλειστά αυτοτροφοδοτούμενα συστήματα χωρίς να χάνουμε την επαφή με τις εξελίξεις
@αλλενάκι
Τα κλειστά συστήματα μου θυμίζουν λίγο Αλβανία του Χότζα και Βόρειο Κορέα.
Δεν ξέρω από πότε είναι οι φωτογραφίες, αλλά ποτέ δεν ήταν κλειστό σύστημα η Τήνος. Οι αρχαίο είχαν μπιζνες με την Αμφιτρήτη. Οι Ρωμαίοι έδιναν δωρεές, στα σκοτεινά χρόνια ερήμωσε. Με τους Βενετούς γέμισε πρόσφυγες, μετά τους Βενετούς όποιος μπορούσε μετανάστευε προσωρινά Σμύρνη και Πόλη. Τώρα είναι οι πιο πολλοί στην Αθήνα. Κλειστό σύστημα δεν ήταν ποτέ.
Και αυτοί που έμεναν ήταν αυτάρκεις, αλλά όσοι μπόρεσαν έφυγαν. Λίγοι έχουν προτιμήσει να μείνουν και αυτοί είναι ήρωες.
Κύκλωμα παιδικής πορνογραφίας στην Ελλάδα
Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στους 55 κατηγορούμενους που παρέπεμψε στη δικαιοσύνη η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, βρίσκονται ένας επιχειρηματίας που εμπορεύεται είδη υγιεινής, ένας δικηγόρος σε επαρχιακή πόλη, ένας καθηγητής φυσικής αγωγής που εργάζεται σε σχολείο της Αττικής, ένας οπερατέρ και ο πατέρας του, ένα στέλεχος μεγάλου ξενοδοχειακού συγκροτήματος, ένας φοιτητής και αρκετοί άλλοι.
Από τους 55 κατηγορούμενους οι 17 συνελήφθησαν στα πλαίσια του αυτοφώρου, ενώ σε βάρος των υπολοίπων σχηματίστηκαν δικογραφίες οι οποίες διαβιβάστηκαν στον εισαγγελέα.
Ο εντοπισμός των διακινητών υλικού παιδικής πορνογραφίας, έγινε ύστερα από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, που είχε την κωδική ονομασία «Τσάρλι».
Όπως ανακοίνωσε η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, από την παγκόσμια ψηφιακή έρευνα στο διαδίκτυο για την πάταξη του φαινομένου της πορνογραφίας ανηλίκων, διαπιστώθηκε η εμπλοκή 158 ηλεκτρονικών ιχνών Ελλήνων χρηστών.
Από την ψηφιακή ανάλυση που ακολούθησε, η οποία διήρκεσε τέσσερις μήνες, ταυτοποιήθηκαν ψηφιακά 55 χρήστες Ίντερνετ που διακινούσαν στο διαδίκτυο σκληρότατο υλικό παιδικής πορνογραφίας, στο οποίο εμφανίζονταν πολύ μικρά παιδιά να κακοποιούνται σεξουαλικά από ενηλίκους.
Δημοσίευση σχολίου