Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2009

Όργωμα (1)


Εδώ και πολλά χρόνια, το όργωμα γίνεται με μηχανικά μέσα. Τρακτεράκια σε μεγάλα χωράφια από «επαγγελματίες» αγρότες, φρέζες σε μικρότερα χωράφια. Το χωραφάκι της φωτογραφίας θα ήθελε δύο μέρες να οργωθεί με «άλετρο» και να «αξιναρ’στεί» για να σπάσουν οι βώλοι και να γίνει ομοιόμορφο το χώμα. Με την φρέζα, τελειώνει σε 2-3 ώρες. Βέβαια κάνει πιο πολλή φασαρία…

Το αποτέλεσμα είναι το σπάνιο χρώμα και άρωμα του φρεσκοσκαμμένου χώματος που μόνο αν είστε εκεί μπορείτε να απολαύσετε. Είτε το κάνετε μια φορά, είτε μία φορά τον χρόνο, το όργωμα είναι υπαρξιακή εμπειρία.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Βλέπω σε αντιπροσωπεία στη Χώρα στολισμένα έξω τρακτεράκια και φρέζες για πούλημα. Δεν έχω ξαναδεί τέτοιο φαινόμενο. Κάτι μου λέει οτι ξαναγυρίζουμε στη γή που μας έθρεψε τόσα χρόνια πριν. Τα σύγχρονα μέσα είναι πολλά σήμερα και ο κόπος λιγότερος αλλα το κέρδος είναι οτι η γη καλλιεργείται (?) πάλι.Βλέπω και κάτι παλιές καφκάρες οργωμένες. Μακάρι και στου θεού τ αυτί.

Underwater είπε...

Τενοκ κι εγώ το πρόσεξα ότι έχουν αρχίσει και οργώνουν χωράφια αλλά δεν ήμουν σίγουρος αν είναι όντως έτσι ή εγώ απλά δεν πρόσεχα τις προηγούμενες χρονιές.
Καταπληκτικό θέαμα πάντως τα φρεσκοοργωμένα χωράφια.... νοικοκυρεύεται ο τόπος!

Ανώνυμος είπε...

Τι προτιμάτε άρχοντες (για να πουλάτε τις παραδοσιακές μεζονέτες σας); Αυτή την σκηνή ή την προηγούμενη με την β' Εύρεση.

Για να κονομήσει ένα λαμόγιο, καταστρέφετε την δική σας τσέπη.

Και την τσέπη των παιδιών σας.

Ανώνυμος είπε...

"το όργωμα είναι υπαρξιακή εμπειρία"...χμμ...διόλου άδικο δεν έχει αμμοδύτη. Τις πιο δυνατές αναμνήσεις έχω όταν μικρός τα καλοκαίρια βοήθαγα το παππού μου στα χωράφια.Η όλη διαδικασία ήταν μια ιεροτελεστία. Από το πρωινό ξύπνημα θυμάμαι μέχρι την προετοιμασία και το όργωμα των χωραφιών το οποίο κρατούσε μέχρι αργά το απόγευμα.Πραγματικά υπαρξιακή εμπειρία

Ανώνυμος είπε...

Ξέρετε τι έχω καταλάβει? Οτι όλα είναι σαν τις πατάτες του Καποδίστρια.Πρέπει να κρύψεις κάτι για να στο κλέψουν , για να γίνει αυτό που θές. Οσο και να τρωγόμαστε με την "ανάπτυξη" , τον "πολιτισμό" και άλλα ευτράπελα , δεν γίνεται τίποτα αν δεν οριμάσει ο σπόρος . Η συνείδηση δεν είναι θέμα μάρκετινγκ και προπαγάνδας , είναι φαιά ουσία που είναι κρυμένη και πρέπει να βγεί. Οι εικόνες κάνουν την αγγουρίδα μέλι , όχι τα λόγια τα παχιά και τα μεγάλα. Εκανε ο Χ.Φόνσος ένα πρότυπο οινοποιείο (και μπράβο του) ,έκανε μια εταιρεία αμπελώνα πίσω απ το Φαλατάδο , φτιάξανε μερικοί κάτι ξεχασμένα αμπέλια , έφτιαξαν οι Τριποταμιανοί σύλλογο αμπελουργών και πάει λέγοντας.
Λέω να πάρω ένα τρακτεράκι... !!