Σάββατο 11 Απριλίου 2009

Ophisaurus apodus


Από μικρός ήξερα ότι στο νησί έχουμε «όφιους», μου τους έχουν περιγράψει σαν «μεγάλους, με λαιμό χοντρό σαν μπράτσο, και μάτια σαν μεγάλου ζώου», που σκαρφαλώνει σε περιστεριώνες και τρώει περιστέρια και ζει σε απομακρυσμένα λαγκάδια.


Δεν έχω δει «όφιο», αλλά ο Νάσσος Παπαστυλιανού από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία φωτογράφησε στο Κέρος της Λήμνου αυτό το θηρίο, που λέγεται Ophisaurus apodus ή τυφλίτης που, λέει, είναι άκακη σαύρα χωρίς πόδια…


Αυτό είναι ο «όφιος» άραγε; Αν κάποιος ξέρει, ή ξέρει κάποιον που έχει δει, θα ήταν ενδιαφέρον να το διασταυρώσουμε...

4 σχόλια:

Artanis είπε...

Το έχω δει το ζώο αυτό, είναι άκακο εντελώς...Το έχω δει στην φύση και το έχουν φέρει και στο σταθμό...Είναι σαύρα που λόγω του μεγάλου μεγέθους που ανέπτυξε, τα πόδια της αχρηστεύθηκαν και απορροφήθηκαν από το σώμα της..."Σηκώνεται" στον λαιμό της σαν την κόμπρα, αλλά είναι πραγματικά ακίνδυνη...
Καλό Σ/Κ να έχεις...

Ανώνυμος είπε...

Στη Τήνο έχουμε πολλά είδη φιδιών. Τον όφιο, ελάχιστοι τυχεροί τον έχουν δει και έτσι δεν μπορώ να βοηθήσω, αλλά έχουμε και αμπελούσες, όχεντρες, λαφίτες, αητολόγους, σαλταράκια. Τις οχιές, τα φίδια δηλαδή δεν χρειάζεται να τα αναφέρω.

αμμοδύτης είπε...

Artanis, θεωρώ τις οχιές αμμοδύτες άκακα και ακίνδυνα ζώα... (αν και μου λένε ότι αν με δαγκώσει μία θα αλλάξω γνώμη)

Ανώνυμε, ψάχνω ψάχνω να δω όφιο αλλά τίποτα...

Ανώνυμος είπε...

δέν μοιάζει με τον όφιο της τηνου