Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Αποσυσπείρωση σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Πιθανό το κάτω από 40% και για τους δύο

"Ζαλισμένα" τα εκλογικά επιτελεία σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ από τις τελευταίες μυστικές δημοσκοπήσεις τις οποίες έχει αποκαλύψει το defencenet.gr. Όλες οι κυλιόμενες έρευνες που καταγράφουν σε ημερήσια βάση τις τάσεις της κοινής γνώμης δείχνουν ότι τα δύο κόμματα πάνε σε ιστορική ήττα με την πιθανότητα να ξεπεράσουν το 40% να είναι μικρότερη από το να μην πετύχουν έστω αυτό τον ελάχιστο στόχο.

Το σύνολο των ευρημάτων επιβεβαιώνει το κλίμα που είχε διαμορφωθεί και προ της απαγόρευσης δημοσίευσης των δημοσκοπήσεων, αλλά και την πτωτική τάση σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που είχε καταγραφεί και το οποίο τώρα εντείνεται.

Το εντυπωσιακό είναι ότι αντί συσπείρωσης έχουμε το αντίθετο φαινόμενο. Και αν το ΠΑΣΟΚ έχει δεδομένο πρόβλημα να ξεπεράσει το 15-16% φαίνεται ότι πλέον μεταδίδεται και στη ΝΔ το μικρόβιο της αποσυσπείρωσης όπου προφανώς η έλλειψη παράστασης για αυτοδυναμία αφαιρεί το κίνητρο της συσπείρωσης.

Οι Αμερικανοί εκλογικοί σύμβουλοι και των δύο κομμάτων συμβουλεύουν ότι πρέπει να περάσουν πλέον σε προσωπικές επιθέσεις. Θεωρούν ότι η γραμμή αυτή μπορεί να μην φέρει το αποτέλεσμα που θέλουν, αλλά θεωρουν ότι μπορεί να ανακοπεί η κατάρρευση τους.

Κατόπιν αυτών των οδηγιών τις τελευταίες ημέρες ήδη έχει τροποποιηθεί η πολιτική γραμμή σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ:

1. Πολιτική στροφή Βενιζέλου. Πρώτα έλεγε ότι θα σώσει την Ελλάδα από την χρεοκοπία. Τώρα λέει ξαφνικά ότι στόχος είναι να βγούμε από το μνημόνιο σε ... τρία χρόνια! Σε ότι αφορά την επίθεση κατά του Α.Τσίπρα, υπό κανονικές συνθήκες ο τελευταίος θα μπορούσε να κάνει ακόμα και ... μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση.

2. Προσωπικές επιθέσεις του Αντώνη Σαμαρά σε Πάνο Καμμένο και Ανεξάρτητους Έλληνες, αλλά και στον Αλέξη Τσίπρα. Ο Α.Σαμαράς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το προφίλ που του ταιριάζει, αυτό της ήρεμης σταθερής συντηρητικής δύναμης και να υιοθετήσει το προφίλ του πολιτικού που καταφεύγει σε συζητήσιμες από άποψη πολιτικής ηθικής προσωπικές επιθέσεις με σεξιστιά υπονοούμενα κατά των Π.Καμμένου και Α.Τσίπρα. Αλλά οι (μελλοντικοί) ψήφοι δείχνει να εξακολουθούν να διαρρέουν προς τα δεξιά.

3. "Αξιοποίηση" του ΚΚΕ. Η άρνησή του να συμμετάσχει σε οποιαδήποτε κυβέρνηση και η στείρα σνθηματολογία του (έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα αυτή η γραμμή στο εσωτερικό του ΚΚΕ, αλλά αυτό είναι κάτι που θα μας απασχολήσει μετακλογικά) θεωρείται ότι μπορεί να αξιοποιηθεί από τις δυνάμεις του Μνημονίου ως "μπαμπούλας" στους ψηφοφόρους που θα ήθελαν μια άλλη κυβέρνηση, πέρα από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ .

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=40432&Itemid=139

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Δημοσκοπήσεις


http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=134805&catid=9

Οι δημοσκοπήσεις είναι συχνά παραπλανητικές, και συχνά με σκοπιμότητα.  Μια δημοσκόπηση της ALCO στον παραπάνω σύνδεσμο δείχνει το Πασόκ με πάνω από 10% (προφανώς έχει ακόμα οπαδούς το Πασόκ), την ΝΔ κάτω από 20% (έχω δει και μεγαλύτερα ποσοστά, αλλά αυτή δείχνει 18,5%), το ΛΑΟΣ με 3% (αν είναι δυνατόν ο κωλοτούμπας υπάρχει ακόμα ελέω καναλιών) και οι Ανεξάρτητοι στο 8,3%.  Ο Κουβέλης είναι το μη πασοκικό Πασόκ.  Η Χρυσή Αυγή με ανησυχεί, και οι Οικολόγοι Πράσινοι πρέπει να είναι η μεγαλύτερη κοροϊδία της νεοελληνικής πολιτικής μετά τον Καρατζαφέρη.

Μάθετε τι προτείνουν τα κόμματα στα θέματα που σας ενδιαφέρουν και ψηφίστε.  Και προς Θεού, μην πιστέψετε οποιονδήποτε σας τάζει καλύτερες ή ευκολότερες μέρες στα επόμενα 4-5 χρόνια (θα έλεγα 20 χρόνια, αλλά ντρέπομαι). Προτιμήσετε κάποιον με ολοκληρωμένες προτάσεις και όχι κάποιον που σας λέει μόνο πως να κόβετε τα νύχια σας.

Μην πιστεύετε παραμύθια του στυλ "δεν θα έχουμε πετρέλαιο και φάρμακα εάν βγούμε από την Ευρώπη". Πετρέλαιο και φάρμακα είχαμε και πριν μπούμε στην Ευρώπη, και κατά καιρούς ήταν πάντα είδη πολυτελείας.   Ούτε θα είμαστε πλουσιότεροι (ή φτωχότεροι) στην Ευρώπη.  Ούτε θα πληρώνουν οι Γερμανοί για να έχουμε πετρέλαιο και φάρμακα.  Η φτώχεια μας οφείλεται στο ότι καταναλώσαμε πολλά Ευρωπαϊκά προϊόντα με πολλά δανεικά που πήραμε από Ευρωπαϊκές τράπεζες, και ότι φάγαμε πολλές επιδοτήσεις για αν μην παράγουμε σχεδόν τίποτα.  Τα δε "Ευρωπαϊκά κονδύλια", τώρα πια, υπάρχουν για αυτούς, και όχι για εμάς.  Θα διορθωθεί αυτό αν παραμείνουμε στην Ευρώπη ή εάν φύγουμε;  Δεν έχει καν σημασία, αφού οι εξελίξεις τρέχουν, και όσο εμείς κουβεντιάζουμε, η υπόλοιπη Ευρώπη αναρωτιέται τι είναι η Ευρώπη, και η Ισπανία περνάει σοβαρά ζόρια.  Εμείς είμαστε μια κουτσουλιά σε σχέση με την Ισπανία (ή την Ιταλία).

Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Και άλλα προεκλογικά καφενείου

Μου αρέσει το καφενείο στο χωριό. Εκτός από κουτσομπολιά, κάνουμε και ένα σωρό αναλύσεις. Σήμερα καταλήξαμε ότι μπορεί και να μας έχουν ξεπουλήσει, ότι δεν αισιοδοξούμε για τις εναλλακτικές λύσεις των κομμάτων, και ένα σωρό άλλα που θα αρέσουν σε μερικούς και δεν θα αρέσουν σε άλλους.

Βγήκαν και δύο άλλα ενδιαφέροντα.  1) Ότι ο εχθρός δεν είμαστε εμείς, οι διάφοροι οπαδοί του ενός ή του άλλου κόμματος, αλλά αυτοί που με τις περίεργες επιλογές μας βραχυκυκλώνουν και αντί να κυνηγάμε αυτούς, τσακωνόμαστε μεταξύ μας.  2) Ανάπτυξη κάτω από τις συνθήκες που βλέπουμε εμείς οι ζαβοί και απλοί χωριάτες, δεν μπορεί να υπάρξει. Η Ανάπτυξη θέλει πρώτα από όλα εμπιστοσύνη μεταξύ Κράτους και Πολίτη και αυτό λείπει εδώ και πολύ καιρό και δύσκολα φαίνεται στον ορίζοντα.  3) Κάτι περίεργο γίνεται από το 1974 και μετά και τα καινούργια αφεντικά, οι Γερμανοί (ειπώθηκε αυτό), είναι αρκετά χειρότερα από τα προηγούμενα.

Στο προφανές ερώτημα "και γιατί όχι με Ρώσους;" να θυμίσω ότι η Τήνος είναι στο ενεργό γεωπολιτικό ρήγμα Ανατολής-Δύσης, από τον καιρό των Ρωσοτουρκικών πολέμων που εκδηλώθηκαν εδώ σαν Ορλοφικά, και σαν πρώιμες διαμάχες καθολικών και ορθοδόξων, στα τέλη του 18ου αιώνα, όπως είχα γράψει παλιότερα.

Στο ερώτημα "και τι ψηφίζουμε μεθαύριο;" φυσικά κανείς δεν απάντησε, οι νησιώτες είναι πάντα επιφυλακτικοί για τον φόβο των Πειρατών και του Γκουβέρνου, αλλά ειπώθηκε το "δεν έχει σημασία, αλλά να ψηφίσουμε. Όχι αποχή, και όχι λευκό."

Λόγω οικονομικής στενότητας, σε αντίθεση με άλλες εποχές, την βγάλαμε με γκαζόζες και καφεδάκια...

Τα καφενεία είναι ένας υγιής και σχετικά ελεύθερος θεσμός. Πρέπει να βγάλω μερικές φωτογραφίες από καφενεία.

Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Εκλογές

Και ξαφνικά οι κουβέντες στα καφενεία είναι και για τις εκλογές. Λίγες κουβέντες γιατί δεν έχει όσο κόσμο όσο άλλες χρονιές.
Στην πρώτη κουβέντα οι της ΝΔ πίστευαν ότι επιτέλους πήραν το πάνω χέρι. Η διαφωνία ήταν για το εάν θα στρώσουν τα πράγματα σε 1-2 χρόνια, ή εάν έχουμε μπει σε επίπεδο μακροχρόνιας φτώχειας.  Η κουβέντα ήταν επίσης εάν τα του Τσοχατζόπουλου θα βοηθήσουν ή θα βλάψουν το Πασόκ.

Στην δεύτερη κουβέντα, σε άλλο καφενείο, οι παρευρισκόμενοι ήταν οργισμένοι και με το Πασόκ και με την ΝΔ.   Ο ένας θα ψηφίσει Καζάκη (ΕΠΑΜ) ο άλλος Τσίπρα.   Ένας ανέφερε και τον Καμμένο.

Δεν βρέθηκα σε τρίτη κουβέντα. Η τρίτη κουβέντα είναι αυτός ο μονόλογος.  Εκτιμώ,  ότι η προκήρυξη των εκλογών  σημαίνει ότι οι εκλογομάγειρες βρήκαν την συνταγή να συνεχίσει ο Μανωλιός με τα ρούχα του αλλιώς.  Δηλαδή έγινε η εκτίμηση ότι η ΝΔ και το Πασόκ μαζί θα βγάλουν 160 βουλευτές (ιδίως με την πριμοδότηση του πρώτου κόμματος.

Όσοι από εσάς-εμάς πίστεψαν ότι τόσα χρόνια υπήρχε ή υπήρξε διαφορά μεταξύ Πασόκ και ΝΔ, καλημέρα θλίψη. Οι μεν πιο καπάτσοι και πιο κλέφτες (πολύ πιο κλέφτες), οι δε λιγότερο κλέφτες και λιγότερο καπάτσοι.  Ο Σαμαράς ανέβασε προσδοκίες σαν αντιμνημονιακός, αλλά τελικά δεν ήταν.  Ο ΓΑΠ αφού μας δούλεψε ψιλό γαζί διώχθηκε από το ίδιο του το κόμμα μόνο και μόνο γιατί τόλμησε να αναφερθεί σε ευρω-δημοψήφισμα.  Ο Βενιζέλος μάλλον μιλάει Ευρωπαϊκά από τότε που γεννήθηκε.    Και έχουμε ένα καινούργιο πολιτικό σκηνικό αν και δεν ξέρω πόσοι το συζητάνε:

Οι Ευρωπαϊστές και οι αντι-Ευρωπαίοι.

Το Πασόκ του Βενιζέλου, και η ΝΔ είναι φιλοευρωπαϊκά κόμματα. Και ο Κουβέλης που είναι η δήθεν αριστερή εκδοχή του Πασόκ. Θέλει Ευρώπη, και ελπίζει σε συνέχιση των παροχών (στην κοσμάρα του).  Ο Καζάκης είναι σαφώς κατά του ευρώ και ο Καμμένος θα έλεγα ότι είναι Ευρωσκεπτικιστής. Ο Τσίπρας μοιάζει κατά του Ευρώ.  Το ΚΚΕ δεν το καταλαβαίνω.

Εγώ, περιέργως, εδώ και έξη μήνες έγινα αντι-ευρωπαίος -- για την ακρίβεια από τότε που έφαγαν τον ΓΑΠ, άσχετα εάν μου είχε καθίσει στο στομάχι.   Θεωρώ ότι η "Ευρώπη" είναι μια απάτη και μισή και θεωρώ ότι όσοι είναι φιλοευρωπαίοι φαντασιώνονται ότι θα συνεχιστεί η ευτυχία 2000-2006.  Δηλαδή η κατανάλωση με δανεικά, η ρεμούλα, οι επιδοτήσεις, και τα προγράμματα προς ροκάνισμα.  Εγώ θεωρώ ότι αυτά μας έχουν κοστίσει την εθνική μας ανεξαρτησία. Συν τα 300+ δις που χρωστάμε με υποθήκες και Αγγλικό δίκαιο, και ας πανηγυρίζουν οι ευρωλιγούρηδες ότι "νικήσαμε" με το PSI.   Πιστεύω ότι σαν συνέπεια της οικονομικής κατάστασης έχει χαθεί μια γενιά, ίσως δύο, και με την Ευρώπη, χάνεται και κάθε ίχνος αξιοπρέπειας.

Θεωρώ, δηλαδή,  ότι η Ευρώπη (και το ευρώ) είναι το χειρότερο πράγμα που έχει συμβεί στην Ελλάδα (ίσως από το 1821) και για αυτό φταίνε και τα μυαλά μας. αλλά και η Ευρώπη.  Θεωρώ ότι θα γίνουμε εξαιρετικά φτωχοί, και η προεκλογική ευφορία, εάν υπάρξει, θα δώσει την θέση της σε πρόσθετη απογοήτευση.  Ο λόγος είναι ότι και η Ευρώπη η ίδια έχει πλέον προβλήματα.  Η Ισπανία και η Ιταλία είναι σήμερα εκεί που είμαστε εμείς πριν δύο χρόνια, και η ύφεση είναι παγκόσμια και δεν αστειεύεται.  Δεν θα είμαστε λιγότερο φτωχοί εάν βγούμε από το ευρώ (άσχετα τι λένε οι ευρωτρομοκράτες), αλλά θα έχουμε την ευκαιρία να διαχειριστούμε τις μοίρες μας.  Βέβαια, εάν δεν έχουμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας, αυτό δεν είναι καλή λύση. Πάντως, η Ευρώπη στο μέλλον δεν θα είναι αυτό που είναι σήμερα, και ή θα διασπαστεί σε Βορρά-Νότο, ή θα μείνει χωρίς την Γερμανία.

Εάν τα φιλοευρωπαϊκά ή μνημονιακά κόμματα συνεργαστούν μετά τις εκλογές, μένει το ερώτημα αν θα συνεργαστούν τα αντιμνημονιακά. Μεταξύ μας δεν το βλέπω πολύ πιθανό.

Ωστόσο, εάν γίνουν εκλογές, σας προτρέπω να ψηφίσετε κατά συνείδηση, να μην απέχετε, και να μην ρίξετε λευκό.  Αν ρωτήσετε και τους υποψήφιους τι πρεσβεύουν, κρίνετε από τις αοριστολογίες ποιόν δεν θα ψηφίσετε.   Βέβαια, κανείς από εμάς δεν ρωτάει. Όλοι βλέπουμε τηλεόραση. Η τηλεόραση  (ρίζα του κακού) θέλει συγκυβέρνηση Πασόκ-ΝΔ, όπως εξ άλλου έχουμε και με τον Παπαδήμο. 

Τέλος, τα περί Τσοχατζόπουλου είναι θέατρο. Βρήκαν έναν τελειωμένο, συνταξιούχο, και τον έκαναν βιτρίνα για να πιστέψετε προς στιγμήν ότι οι κλέφτες έκαναν αυτοκάθαρση. Οι κλέφτες δεν κάνουν αυτοκάθαρση.

Είτε διαφωνείτε είτε συμφωνείτε με αυτά που λέω, ενημερωθείτε, και ψηφίστε.

Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Καρναβάλι


Αν και πέρασε καιρός και κοντεύει το Πάσχα ομολογουμένως άργησα λίγο, αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ.
Μετά από πολλά χρόνια και συγκεκριμένα τελευταία φορά που το χωριό μας κατέβασε άρμα ήταν το 1986 αν δεν κάνω λάθος, με θέμα πύραυλος και πυραυλάκια.





Εφέτος λοιπόν μαζευτήκαμε αρκετά άτομα με όρεξη και κέφι να πάρουμε μέρος και εμείς σαν χωριό στο καρναβάλι .





Η προσπάθεια ήταν ομαδική, αν και είχαμε αρκετό ανχος στην προετοιμασία καθότι πρωτάρηδες και θέλαμε να πάνε όλα καλά, αλλά το κυριότερο θέλαμε να διασκεδάσουμε.





Ψάξαμε πολύ μέχρι να βρούμε θέμα που να είναι αρεστό σε όλους και τελικά καταλήξαμε σε ένα επίκαιρο , και με πολύ νόημα θα έλεγα εγώ, ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΠΟΥ ΝΑ ΤΑ ΒΡΩ.







Έλαβαν μέρος περίπου 50 άτομα και από όλες τις ηλικίες, ξεκινούσαν από 3 ετών μέχρι και 60.













Ε για αρχή καλά τα πήγαμε πιστεύω, το μόνο σίγουρο ήταν ότι περάσαμε πολύ καλά και διασκεδάσαμε.






Άντε και του χρόνου εύχομαι να είμαστε περισσότεροι

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Όλο το σύστημα δουλεύει για να μην υπάρξει αντιμνημονιακό μέτωπο


http://citypress-gr.blogspot.com/2012/04/deal.html
Προσωπικά, φοβάμαι ότι η ΝΔ και το Πασόκ έχουν συμβιβαστεί απόλυτα με το καθεστώς Κατοχής, με ελάχιστες διακοσμητικές διαφορές. Το ΚΚΕ είναι στην ουσία "λευκό", προτείνοντας ουτοπίες. Ο Κουβέλης θεωρείται Πασόκ από την πίσω πόρτα, ή αριστερός με Ευρωπαϊκό όμως προσανατολισμό.  Ο Καζάκης και ο Καμμένος είναι οι μόνες αντιμνημονιακές φωνές αλλά εξαφανισμένοι και οι δύο από τα ΜΜΕ.  Και ο Τσίπρας εμφανίζεται αντιμνημονιακός. Μπορεί να συνεργαστεί ο Καζάκης με τον Καμμένο και τον Τσίπρα;   Άγνωστο.  Ο Καρατζαφέρης, αντιθέτως, είναι ο Μέγας Λαγός. Τόσο καιρό ήταν Μνημνονιακός του σκοτωμού και τώρα δηλώνει αντιμνημονιακός μόνο και μόνο για να σπάσει το αντιμνημονιακό -- αντιγερμανικό δηλαδή -- μέτωπο), και προβάλλεται κατά κόρον από τα ΜΜΕ.  Ο ίδιος Καρατζαφέρης, που φτιάχτηκε για να σπάσει την ΝΔ του  Καραμανλή, ξαναφτιάχνεται για να σπάσει τους Ανεξάρτητους Έλληνες του Καμμένου, και να φωνάζει για τον "αριστερό κίνδυνο" του Τσίπρα. Το ίδιο ακριβώς που κάνουν και οι Οικολόγοι Πράσινοι στον Τσίπρα.  Αριστερούληδες μεν, μνημονιακότατοι δε.

Όλο τα σύστημα δουλεύει, για να μην υπάρξει, να μην φτιαχτεί και εάν φτιαχτεί να διασπαστεί το αντιμνημονιακό μέτωπο.

Δεν έχω καμία ψευδαίσθηση ότι ο τρόπος ζωής που επικράτησε μεταξύ 1999 και 2004 έχει τελειώσει, και είμαστε πραγματικά πτωχευμένοι.   Τα μέτρα δηλαδή του Μνημονίου ανταποκρίνονται, κάπως, στην προσαρμογή στην πραγματικότητα. Με μία πολύ μεγάλη διαφορά όμως:  Άλλον να φτωχαίνεις επειδή δεν έχεις, και άλλο να φτωχαίνεις υπέρ ξένων.  Άλλον να αναδιανέμεις για την κοινωνική συνοχή, και άλλο να τα δίνεις για να πάνε στο Βερολίνο ή στο Λονδίνο, ή στο Παρίσι.  Η ανικανότητα αυτοδιαχείρισης σημαίνει ότι προτιμάς εκχώρηση σε ξένους Επιτρόπους και Τοποτηρητές. Μπορεί, βέβαια, αυτό να αρέσει, τώρα, σε μερικούς, αλλά δεν θα τους αρέσει καθόλου σε 1-2 χρόνια.  Το ερώτημα δεν είναι φτώχεια ή μη φτώχεια, η φτώχεια είναι δεδομένη. Το ερώτημα είναι εθνική κυριαρχία ή κάτω τα κεφάλια. Εάν δηλαδή στην φτώχεια, σου μένει η προοπτική της δικιά σου χώρας.

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Όσα δεν ανακοινώνει η Κυβέρνηση: Τα 40 μέτρα της Τρόϊκα.


Το πιο δύσκολο τμήμα της υλοποίησής του διανύει έως τον Ιούνιο το Μνημόνιο καθώς έρχονται οι πιο δύσκολες αλλά και μεγάλες αλλαγές: ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών, νέο πακέτο μέτρων 11,7 δισ. ευρώ, αλλαγή του φορολογικού νόμου, άνοιγμα των «κραταιών» επαγγελμάτων, υποχρεώσεις διαφάνειας και δημοσιοποίησης εκθέσεων και πεπραγμένων, πρωτόγνωρες για την ελληνική διοίκηση.
Τα 40 μέτρα προβλέπονται ρητά από το Μνημόνιο και ο έλεγχος θα ξεκινήσει από την Τρόικα στις 15 Μαΐου. Για ορισμένα από τα μέτρα αυτά, ο χρόνος λήγει πριν από τις εκλογές, για άλλα το περιθώριο είναι η 30η Ιουνίου.

Τα μέτρα είναι:

1. Κατάθεση εντός του Μαΐου των προτάσεων περικοπών δαπανών 11,7 δισ. ευρώ. Θα ψηφιστούν δια νόμου με το νέο Μεσοπρόθεσμο τον Ιούνιο. Θα προηγηθούν οι 3 μελέτες αναθεώρησης των προγραμμάτων δημοσίας δαπάνης. Τα πρώτα σχέδια έπρεπε να είναι έτοιμα τον Μάρτιο, αλλά πλέον αυτό δεν φαίνεται εφικτό. Θα πρέπει να περιλαμβάνουν συντάξεις και κοινωνικές μεταβιβάσεις, αμυντικές δαπάνες, αναδιάρθρωση της κεντρικής διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, περαιτέρω εξορθολογισμό των φαρμακευτικών δαπανών και της λειτουργικής δαπάνης των νοσοκομείων, αναδόμηση των παροχών πρόνοιας.

2. Θέσπιση νομοθετικά μίας μείωσης κατά μέσο όρο 12% στα αποκαλούμενα «ειδικά μισθολόγια» του δημοσίου τομέα, στα οποία το νέο μισθολόγιο δεν ισχύει.

3. Κατάργηση ή τροποποίηση του νόμου περί Στρατηγικών Εταιριών (Νόμος 3631/2008, Άρθρο 11).

4. Η Κυβέρνηση θα υιοθετήσει τον Ιούνιο ένα πακέτο φορολογικής μεταρρύθμισης που δεν θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό συμπεριλαμβανομένης της εξάλειψης των ποικίλων φορολογικών εξαιρέσεων και προνομιακών μεταχειρίσεων, της απλούστευσης του Φ.Π.Α. και της φορολόγησης ακίνητης περιουσίας, της ομοιόμορφης φορολογικής μεταχείρισης του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, και της απλούστερης φορολογίας εισοδημάτων φυσικών και νομικών προσώπων (έπρεπε να έχει ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο δημόσια διαβούλευση και έλεγχος από την Κομισιόν, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ).

5. Αύξηση έως τον Ιούνιο στις αντικειμενικές αξίες για να ευθυγραμμιστούν σε μεγαλύτερο βαθμό προς τις τιμές της αγοράς.

6. Ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων καταργείται εξ ολοκλήρου και αντικαθίσταται από απλούστερη νομοθεσία.

7. Εντός του Μαρτίου απαιτείται υπουργική απόφαση σε συνεννόηση με την Ε.Ε., την Ε.Κ.Τ. και το Δ.Ν.Τ. που θα παρέχει τα τεχνικά στοιχεία του πλαισίου ανακεφαλαίωσης των τραπεζών.

8. Θέσπιση κυρώσεων σε φορείς που δεν υποβάλλουν στοιχεία για τις κρατικές δαπάνες και πειθαρχική διαδικασία για τους οικονομικούς επιθεωρητές (Ιούνιος).

9. Φάρμακα. Πρόσθετα μέτρα τον Ιούνιο αν η μηνιαία παρακολούθηση δείξει ότι η μείωση των φαρμακευτικών δαπανών δεν παράγει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν τον προϋπολογισμό συνταγογράφησης για κάθε ιατρό, το στόχο του μέσου κόστους συνταγογράφησης ανά ασθενή και, εάν χρειαστεί, οριζόντιες περαιτέρω περικοπές τιμών και περιθωρίων κέρδους και αυξήσεις των συμμετοχών.

10. Απλοποίηση διαδικασιών για την επιτάχυνση της εισαγωγής στην αγορά φθηνότερων γενόσημων φαρμάκων.

11. Έως το τέλος Ιούλιου 2012 θα καταρτιστεί ένα χρονοδιάγραμμα για την αναθεώρηση της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Η πρόταση θα στοχεύει στην αντικατάσταση του ύψους των μισθών που ορίζονται στην ΕΓΣΣΕ με ελάχιστο ύψος μισθού νομοθετημένο από την κυβέρνηση σε διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους.

12. Δια νόμου θα προωθηθεί έως τον Ιούνιο η ενίσχυση της διαφάνειας στη λειτουργία των επαγγελματικών φορέων, με τη δημοσίευση στην ιστοσελίδα κάθε επαγγελματικής οργάνωσης των πληροφοριών: ετήσιες λογιστικές καταστάσεις, αμοιβή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, ποσά των ισχυουσών εισφορών, επιβαλλόμενες κυρώσεις, αξιώσεις ή παράπονα, κανόνες σχετικά με το ασυμβίβαστο.

13. Εως τον Ιούνιο τροποποιείται το Άρθρο 10 του Προεδρικού Διατάγματος 100/2010 σχετικά με τη διαδικασία εξουσιοδότησης και ισχυουσών αμοιβών για ενεργειακούς επιθεωρητές, προκειμένου να καταργηθεί η ελάχιστη αμοιβή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες ενεργειακού ελέγχου και να αντικατασταθεί η πάγια αμοιβή ανά τετραγωνικό μέτρο με τη μέγιστη αμοιβή.

14. Για τα νομικά επαγγέλματα, η κυβέρνηση εκδίδει ένα Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο ορίζει προκαταβαλλόμενα ποσά για κάθε διαδικαστική ενέργεια ή παράσταση ενώπιον του δικαστηρίου (ορίζει δηλαδή ένα σύστημα προκαταβαλλόμενων καθορισμένων/ προσυμφωνημένων ποσών για κάθε διαδικαστική ενέργεια ή παράσταση ενώπιον του δικαστηρίου από δικηγόρο, το οποίο δεν συνδέεται με κάποιο συγκεκριμένο «ποσό αναφοράς»).

15. Προσδιορίζει τον Απρίλιο μέτρα για την αποσύνδεση της φορολογίας, των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, των (τυχόν) μερισμάτων και των καταβολών προς τις επαγγελματικές ενώσεις από τις δικηγορικές αμοιβές.

16. Ψηφίζεται έως τον Ιούνιο νόμος για τη μεταρρύθμιση του κώδικα περί δικηγόρων. Τροποποιεί τους όρους εισδοχής και επανεισδοχής καθώς και τις προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος. Προωθείται τροποποίηση ή κατάργηση διατάξεων σχετικά με την τιμολόγηση, την πρόσβαση και την άσκηση επαγγελματικών ή οικονομικών δραστηριοτήτων που αντίκεινται στο Νόμο 3919/2011, το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις αρχές ανταγωνισμού. Πιο συγκεκριμένα, καταργείται το Άρθρο 42.1 του Νομοθετικού Διατάγματος 3026/1954 σχετικά με την υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου για την υπογραφή πράξεων ενώπιον συμβολαιογράφου για μία σειρά νομικών συναλλαγών, καταργούνται τα Άρθρα 92.2 και 92Α του Νομοθετικού Διατάγματος 3026/1954 που προβλέπουν το ελάχιστο ποσό που οφείλεται σε δικηγόρους που αμείβονται αποκλειστικά για υπηρεσίες που παρέχουν με έμμισθη εντολή.

17. Υιοθετείται έως τον Ιούνιο νόμος προκειμένου να αρθεί η απαγόρευση της αναγνώρισης των επαγγελματικών τίτλων που προέρχονται από διπλώματα τα οποία απονέμονται βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης. Οι κάτοχοι των διπλωμάτων που απονέμονται βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης, από άλλα Κράτη Μέλη θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να εργάζονται στην Ελλάδα υπό τους ίδιους όρους όπως και οι κάτοχοι ελληνικών πτυχίων.

18. Εως τον Ιούνιο καταργείται η διάθεση της εισφοράς 0,15% (που προβλέπεται στην ΚΥΑ 25323/1960 και το άρθρο 64 του Ν.1249/1982), η οποία επιβάλλεται επί της αξίας CIF (κόστος, ασφάλιση και ναύλος) των αγαθών που εισάγονται από χώρες εκτός ΕΕ υπέρ του Λογαριασμού Αρωγής Εξωτερικού Εμπορίου (Assistance Account of Foreign Trade). Η διάθεση της εισφοράς 0,5% που προβλέπει ο Α.Ν. 788/48 και ο Ν.3883/1958 επί της αξίας όλων των εισαγομένων εμπορευμάτων υπέρ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, της Ακαδημίας Αθηνών, και για την προώθηση των εξαγωγών, η διάθεση του μη ανταποδοτικού τέλους που καταβάλλεται μέσω του λογαριασμού της δημόσιας επιχείρησης ηλεκτρισμού υπέρ της εκτέλεσης εργασιών που προβλέπει το Αριθ. T. 4363/1236 και η διάθεση του μη ανταποδοτικού τέλους επί της τιμής των καυσίμων υπέρ του Ταμείου Αμοιβαίας Κατανομής Χειριστών Αντλιών Πετρελαίου Υγρών Καυσίμων (Mutual Distribution Fund of the Oil-Pump Operators of Liquid Fuel). Η Κυβέρνηση διαθέτει τα ανωτέρω ποσά στον κρατικό προϋπολογισμό του 2013. [2ο τρίμηνο 2012].

19. Εκδίδεται Κοινή Υπουργική Απόφαση για το βαθμό όχλησης που προβλέπεται στο άρθρο 20, παρ.9, του Ν.3982/2011, ΚΥΑ για τους τυποποιημένους περιβαλλοντικούς όρους για βιομηχανικές δραστηριότητες, Προεδρικά Διατάγματα για τις προϋποθέσεις έκδοσης άδειας τεχνικών βιομηχανίας, υδραυλικών, τεχνικών υγρών και αερίων καυσίμων, ψυκτικών και χειριστών μηχανημάτων στις κατασκευές και άδειας ηλεκτρολόγων, όπως προβλέπει το άρθρο 4, παρ.4, του Ν. 3982/2011.

20. Εκδίδεται Προεδρικό Διάταγμα για τους Πιστοποιημένους Επιθεωρητές.

21. Νομοθετικά μέτρα για τη διαχείριση των βιομηχανικών επικίνδυνων αποβλήτων.

22. Αναμορφώνεται ο κατάλογος των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων.

23. Υιοθετούνται περαιτέρω μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ενεργειακή συνιστώσα των επίσημων τιμολογίων για νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις αντανακλά, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2013, τις τιμές χονδρικής αγοράς, με εξαίρεση τους ευπαθείς καταναλωτές.

24. Η κυβέρνηση και η Τράπεζα της Ελλάδος θα πρέπει να ολοκληρώσουν μία στρατηγική αξιολόγηση των επιχειρηματικών σχεδίων των τραπεζών.

25. Η κυβέρνηση θα πρέπει να μην χάσει τους τριμηνιαίους ποσοστιαίους δείκτες απόδοσης για τη διαχείριση των εσόδων, την συγκράτηση ληξιπρόθεσμων οφειλών και δαπανών.

26. Δημοσίευση από το τέλος Μαρτίου από τη διεύθυνση σχεδιασμού, διαχείρισης και παρακολούθησης του Υπουργείου Οικονομικών τριμηνιαίων δεικτών παρακολούθησης για κάθε βασική πρωτοβουλία διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.

27. Διορισμός έως το τέλος Μαρτίου όλων των συμβούλων για τις αποκρατικοποιήσεις οι οποίες προγραμματίζονται για το 2012 και το 2013.

28. Υποβολή στην Κομισιόν (Ιούνιος) αναλυτικής έκθεσης για την κατάσταση κάθε στοιχείου που θα αποκρατικοποιηθεί το 2012. Στοιχεία για νομοθετικές αλλαγές αν παρέχουν πλεονέκτημα στην εταιρία (ή στον παραχωρησιούχο), όπως φορολογικές διακρίσεις ή καθεστώς μονοπωλίου.

29. Δημοσίευση έως τον Ιούνιο 1ης φάσης απογραφής των κρατικών περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των μεριδίων σε εισηγμένες και μη εισηγμένες επιχειρήσεις και εμπορικώς βιώσιμα ακίνητα και εδαφικές/οικοπεδικές εκτάσεις.

30. Από τον Ιούνιο η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες θα ελέγχει κάθε χρόνο τουλάχιστον 200 δηλώσεις περιουσιακών στοιχείων εφοριακών. Θα θεσπιστεί η εκ περιτροπής μετακίνηση διευθυντών επί περιοδικής βάσεως και θα βελτιώσει το σύστημα προστασίας πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν περιπτώσεις διαφθοράς.

31. Έως το τέλος Μαρτίου πρέπει να καλυφθεί η θέση του Γενικού Γραμματέα Διοίκησης Εσόδων με ένα εξωϋπηρεσιακό πρόσωπο κατάλληλης επαγγελματικής πείρας.

32. Σχέδιο για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών που οφείλονται σε προμηθευτές από δημοσίους οργανισμούς (5,5 δισ. ευρώ). Τα δεδομένα επί των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα δημοσιοποιούνται σε μηνιαία βάση με χρονική υστέρηση όχι μεγαλύτερη των 20 ημερών (εως τον Ιούνιο).

33. Διοικητικό ημερολόγιο για την επικαιροποίηση της μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής.

34. Οριστικοποίηση μέχρι το τέλος Μαρτίου της αναθεώρησης κοινωνικών προγραμμάτων. Εκθεση ελέγχου με προτάσεις.

35. Δημοσίευση των μεσοπρόθεσμων σχεδίων για στελέχωση ανά τμήμα για την περίοδο μέχρι το 2015, σύμφωνα με τον κανόνα “μία πρόσληψη ανά 5 αποχωρήσεις από την υπηρεσία”. Το προσωπικό το οποίο μετατίθεται στην Κυβέρνηση είτε από κρατικές επιχειρήσεις είτε από άλλους φορείς υπό αναδιάρθρωση θα θεωρείται ως νέα πρόσληψη.

36. Σε εργασιακή εφεδρεία 15.000 «πλεονάζον προσωπικό» για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των 12 μηνών, μετά το οποίο απομακρύνονται.

37. Ενιαία Αρχή Δημοσίων Προμηθειών (ΕΑΔΠ). Εκδίδονται αποφάσεις και τίθεται τον Απρίλιο σε λειτουργία.

38. Υποβάλλεται έκθεση για τη λειτουργία των τακτικών υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών (ΚΤΕΛ) και παρουσιάζονται οι επιλογές απελευθέρωσης.

39. Η κυβέρνηση διεξάγει εως το τέλος Μαρτίου μία αξιολόγηση σχετικά με το βαθμό στον οποίο οι εισφορές των δικηγόρων και των αρχιτεκτόνων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των επαγγελματικών οργανώσεών τους είναι εύλογες, αναλογικές και δικαιολογημένες.

40. Ανεξάρτητη αξιολόγηση σχετικά με την αποτελεσματικότητα της δομής και των δραστηριοτήτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Θα παρουσιαστούν οι διορθωτικές ενέργειες για την αντιμετώπιση της αναποτελεσματικότητας που διαπιστώνεται στην προαναφερόμενη αξιολόγηση.

http://kontiloforos.blogspot.com/2012/04/40.html
http://harryklynn.blogspot.com/2012/04/40.html

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Τα μαθηματικά της απελπισίας

Πριν από 3-3,5 χρόνια, τότε που κάηκε η Αθήνα για ένα μήνα με αφορμή ένα τραγικό μεν, αλλά μακροσκοπικά ξεχασμένο γεγονός, είχα γράψει, με την βοήθεια του Περαστικού, τα μαθηματικά της αναταραχής, που σας συνιστώ να ξαναδείτε.  Εκτός από την κυνική αριθμητική, σας είπα τότε ότι το ΔΝΤ δεν ήταν πολύ μακριά -- όχι ότι είμαι προφήτης, αλλά ξέρω ότι το ΔΝΤ σε χώρες σαν την δική μας δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο κακός που προσλαμβάνεις για να φταίει αυτός για την ανικανότητά σου να διαχειριστείς στοιχειωδώς τα του οίκου σου.

Οι αιτίες της αναταραχής είναι πάντα υποβόσκουσες, αλλά οι εκρήξεις είναι (νομίζω) σχεδόν πάντα καθοδηγούμενες (και συχνά νομίζουμε ή κατηγορούμε συγκεκριμένες ομάδες ή λεγόμενα πολιτικά ρεύματα ότι "καθοδηγούν", αλλά εάν έχω μάθει κάτι είναι ότι τα φαινόμενα απατούν ως προς το ποιος καθοδηγεί.  Η κοινή και λίγο καχύποπτη λογική λέει ότι ότι ο καθοδηγητής είναι αυτός που ωφελείται από από τις αναταραχές, και καλή τύχη στο να βρείτε ποιος ωφελήθηκε από την αναταραχή του Δεκεμβρίου του 2008 στην Αθήνα.

Τα μαθηματικά της απελπισίας (σε τάξεις μεγέθους, στο περίπου) έχουν ως εξής:   Έχουμε περίπου 11-12 εκατομμύρια κόσμο στην Ελλάδα.  Χοντρικά, 1 εκατομμύριο είναι αλλοδαποί, αρκετοί από αυτούς άγνωστοι παράνομοι, κλπ. Μερικοί λένε ότι δεν είναι 1 εκατομμύριο, αλλά 2 ή περισσότεροι, δεν έχω ιδέα, και δεν έχει σημασία.

Σε αντίθεση με παλιότερες εποχές, (δεκαετία '50, '60), οι πιο πολλοί από εμάς  (το 75% περίπου) ζούνε σε πόλεις, και επειδή γεννιούνται σχετικά λιγότερα παιδιά από ότι παλιά, το ποσοστό των ηλικιωμένων μεγαλώνει, με τους πάνω από 65 χρονών να πρέπει να είναι κοντά στο 20% του πληθυσμού (ήταν 17% το 2001).

Η ανεργία στην Ελλάδα είναι περίπου επίσης 20% (και θα ανεβαίνει) και η ανεργία των νέων κάτω των 25 χρονών έχει ξεπεράσει το 50%.  Αυτό σαν νούμερο μπορεί να μην είναι μεγάλο, (δεν έχουμε τόσο πολλούς νέους μεταξύ 22 και 25 ετών) αλλά η σημασία του είναι ...φρικιαστική.  Τα παιδιά αυτά όχι μόνο δεν έχουν δουλειά, όχι μόνο δεν έχουν προοπτική για δουλειά, αλλά ζουν από τους γονείς τους, που γερνάνε, και αντιμετωπίζουν και αυτοί συρρίκνωση μισθών και συντάξεων.

Και τα ποσοστά αυτά δεν λένε τίποτα, αν δεν σκεφτεί κανείς πόσοι μεταξύ 25 και 55 ετών είναι σε Δημόσιους, ημι-Δημόσιους και Δημοτικούς οργανισμούς. Εδώ, τα στατιστικά είναι λίγο μπερδεμένα, αλλά λένε για 750.000-1.000.000. Και το νούμερο αυτό δεν έχει σημασία ούτε σαν νούμερο, ούτε σαν ποσοστό, μέχρι να σκεφτούμε 1) πόσοι ιδιωτικοί υπάλληλοι υπάρχουν;  2) πόσοι ελεύθεροι επαγγελματίες;  3) πόσο καιρό ακόμα θα έχουν απασχόληση ή διαθέσιμο εισόδημα οι "ιδιωτικοί" και οι "ελεύθεροι";  4) πόσοι από τους Δημόσιους και Δημοτικούς, είναι στην ουσία άνεργοι ή, άεργοι, που απλά διορίστηκαν κάπου χωρίς πραγματικό ή παραγωγικό αντικείμενο;

Θα μου πείτε, "μα πως φτάσαμε σε αυτά τα χάλια"; και θα σας παραπέμψω σε μια άλλη μου ανάρτηση, που δεν αρέσει σε κανέναν, αλλά αν νομίζατε ότι φτάσαμε εδώ που είμαστε έτσι κατά τύχη...  Η "καλή" ζωή, που μερικοί ονομάζουν "δίκαια" ζωή ή "κοινωνικά δίκαια" ζωή, κάπως και από κάπου χρηματοδοτείται.  Όλα, μα όλα, τα κεκτημένα στην περίοδο της μεταπολίτευσης χρηματοδοτήθηκαν από συγκεκριμένες πηγές χρημάτων, που τις βάζω χωρίς σειρά (γιατί δεν την ξέρω):  1) Αναδιανομή: Πήραμε από τους πλούσιους και δώσαμε στους φτωχούς, 2) Παροχές απ' έξω:  Μας πλήρωνε η Ευρώπη για να έχουμε πλασματικά κατσίκια ή να πετάμε ροδάκινα σε χωματερές, ή να φτιάχνουμε εργοστάσια φαντάσματα, και λιμενοβραχίονες στον βυθό της θάλασσας, και 3) Δανεικά.  Με τόσες κουβέντες τον τελευταίο καιρό, αυτό πια το έχουμε καταλάβει.

Το τραγικό της κατάστασης είναι ότι: 1) η Αναδιανομή μας τέλειωσε. Ναι, υπάρχουν ακόμα άνθρωποι με περισσότερη άνεση από άλλους, αλλά εάν αφαιρεθούν οι κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες (ειδική κατηγορία πληγής), αυτοί οι πλούσιοι είναι πια λίγοι, φτωχότεροι, ή έχουν πεθάνει, ή έχουν φύγει από την Ελλάδα, αυτοί οι τα λεφτά τους, και η φορολόγησή τους απλά δεν αποδίδει πια.  2) Οι παροχές τέλειωσαν, για δύο λόγους:   (α) και η Ευρώπη ζορίζεται και δεν έχει λεφτά για δωρεές και (β) οι παροχές από εδώ και πέρα θα είναι για αγορά πραγμάτων, ελληνικών περιουσιακών στοιχείων σε τιμή ευκαιρίας, και αυτό θα τσούζει και θα τσούξει.  3)  Όχι μόνο δεν υπάρχουν νέα δανεικά αλλά και πρέπει να ξεπληρώσουμε τα παλιά (να μειώσουμε δηλαδή χρέος που δεν αναχρηματοδοτείται), και δανεικά που πληρώναμε με 5% επιτόκιο, θα πάει τα πληρώνουμε με 25% επιτόκιο, σε περίοδο που η παραγωγή, οι μισθοί και τα έσοδα μειώνονται.  Όποιος δεν καταλαβαίνει τα ευρύτερα και τραγικά αδιέξοδα, ή εθελοτυφλεί, και ο περισσότερος κόσμος, για ανθρώπινους ψυχολογικούς λόγους, προτιμάει να εθελοτυφλεί. Η ζωή είναι ωραία, μέχρι το αδιέξοδο να χτυπήσει την προσωπική καθημερινότητα.  

Το τελευταίο 12μηνο έχουν αυτοκτονήσει 10, 100, 1000 άτομα, δεν ξέρω, δεν υπάρχει επίσημη στατιστική,  οι περισσότεροι για λόγους που έχουν σχέση με την αυξανόμενη απελπισία που δεν την υφιστάμεθα όλοι ή δεν την διαχειριζόμαστε όλοι, με τον ίδιο τρόπο.  Η χθεσινή αυτοκτονία στο Σύνταγμα έγινε πρωτοσέλιδη είδηση, επειδή ο άνθρωπος ήταν σαφής στην αιτία, μας τα άφησε γραπτώς, έγινε δημόσια, και έγινε στο κέντρο της Αθήνας. Προχτές αυτοκτόνησε στην Ιεράπετρα ένας 38χρονος, Αλβανός, με δύο παιδιά, μάλλον επειδή ήταν άνεργος για πολύ καιρό.

Δεν θα κάνω άλλες μακάβριες αριθμητικές, να υπολογίσω τι ποσοστό των ανέργων ή των φτωχών θα αυτοκτονήσει.  Η αίσθηση της απελπισίας και του αδιεξόδου  ωστόσο, ή οδηγεί σε αυτοκαταστροφή, ή σε πράξεις βίας εναντίον αυτών που είναι ή που θεωρούνται υπαίτιοι. Ο κύριος υπαίτιος της απελπισίας, δεν είναι όλο τα φαύλο παρελθόν. δεν είναι καν αυτοί που εκλέγονται πουλώντας θέσεις στο Δημόσιο.   Ο κύριος υπαίτιος είναι τα θλιβερά τομάρια που παριστάνουν την "Ηγεσία" σήμερα, και εδώ και 2 χρόνια, και μας αποκοιμίζουν με λεφτά που υπάρχουν και την σωτηρία από την Ευρώπη, και την επιτυχία του PSI, και τον θρίαμβο των δημοτικών εκλογών και την ελπίδα που βασίζεται σε ψέματα.

Θλιβερά τομάρια που ξεστομίζουν αν αυτός που αυτοκτόνησε τα έφαγε ο ίδιος, ή τα έφαγαν τα παιδιά του. Μα πόσο θέλει για να γίνει η απελπισία οργή;

Τετάρτη 4 Απριλίου 2012